طراحی داخلی منزل مسکونی “خانه جعفری”، رضا مفاخر

طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن

طراحی داخلی منزل مسکونی "خانه جعفری" –

طراح: رضا مفاخر

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۲۰ مترمربع

همکاران طراحی: نازنین جوانشیر، بهسا قبادی، ساینا افشار، مهشید سلامتی

همکاران اجرا: مسعود سلیمانی فرد، مجید محمود زاده، هادی رامی، مهسا نوردار

عکس: الهه سرحدی، حامد سرحدی

در پروژه بازسازی و بازطراحی خانه جعفری، سعی بر تعریف عملکردهای مختلف و جذابیت فضایی با تمهیداتی ساده اما موثر بوده است. به طوری که درعین بی پیرایگی، فضایی خاص و مدرن، متناسب با روحیات یک زوج جوان پدید آید. طراح، با نگاه مینیمال به فعالیت های جاری در یک خانه، سعی در ارتقا کیفیت این عادات داشته است. نتیجه، تجربه ایست که زوج جوان بیان داشته اند: لذت بردن از گذران وقت در این منزل…!

کانسپت شکل گیری طرح بر پایه توجه به تمام سطوح تشکیل دهنده فضا ازجمله کف، دیوار و سقف بوده که لغزش آنها بر روی یکدیگر معماری فضا را می سازد. هر سطح به مثابه یک جزء متمایز، بر دیگری تاثیر می گذارد و در این درهم کنش عملکردهای مختلف شکل می گیرند.

با حرکت سطوح بر روی یکدیگر، جداره های دو پوسته ای ایجاد می شود که با دو رنگ سفید و خاکستری از یکدیگر متمایز گشته اند. به کارگیری رنگ دوم در پوسته زیرین، علاوه بر القای هویت به سطح، امتداد حرکت آن را در ریز سطح دیگر به وضوح نمایش می دهد، نگاه را متوجه یک عملکرد خاص می کند و فضا را تعریف و تفکیک می کند.

در این راستا، سقف نیز از حجمی سنگین با شکستگی های بی معنا به پوسته ای ساده و سبک تبدیل شده که با تبعیت از امتداد خطوط هندسی فضا و متاثر از کاربری با سطوح دیگر وارد همکنش میشود. فرو رفتگیها و شکافهای پدید آمده، علاوه بر فضاسازی های کنجکاوی برانگیز، امکان نورپردازی مخفی را ایجاد کرده اند که فرد را قادر به تغییر حال و هوای فضا میسازد. چنین تنوعی در نوع استفاده، دردیگر اجزا و الحاقات، از جمله کمدها که در ارتباط متقابل با معماری هستند نیز مهیا شده است. اجزا با استفاده بهینه از فضا و با جزییات کاربردی اما ساده، طراحی و بر زمینه رنگ مکمل نصب شده اند.

در جهت بهبود برخی نواقص ساختاری و همچنین نیازهای عملکردی کارفرما، تغییراتی مختصر در پلان اولیه انجام شده است. از جمله ی این تمهیدات، ایجاد دیواری ترکیبی مابین ورودی و نشیمن بوده است که علاوه بر کیفیت دکوراتیو، مانع دید به سرویس بهداشتی از نشیمن و ناهارخوری می شود. در عین حال با تامین کمد لباس و جا کفشی، کیفیت فضای ورودی را بهبود می بخشد. جابه جایی و حذف برخی تیغه ها نیز امکانات مضاعفی را ایجاد نموده است که منجر به افزایش فضای مفید آشپزخانه و تامین فضای مورد نیاز کمدهای لباس شده است.

طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن طراحی داخلی منزل مسکونی،دکوراسیون منزل،طراحی منزل مدرن پلان آپارتمان 120 متری

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Xema Architects

تعداد بازدید: 3,101

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *