طراحی داخلی منزل مسکونی، استفاده ویژه از رنگ مشکی مات، بخش دوم

طراحی داخلی منزل مسکونی، استفاده ویژه از رنگ مشکی مات، بخش دوم –

همه ی ما به خوبی می دانیم که طراحی فضا با رنگ مشکی، یک نتیجه مدرن و لاکچری در بر خواهد داشت. بویژه استفاده از رنگ مشکی بصورت مات. رنگ مشکی، از آن رنگ هایی است که استفاده ی زیاد از آن در فضا، مورد پسند هر کسی قرار نمیگیرد. چرا که خروجی کار، یک فضای نسبتا تاریک خواهد بود و نورپردازی مناسب و استفاده از نور طبیعی در چنین فضایی، بسیار مهم است.

در این بخش قصد داریم به چهار آپارتمان نگاه بیاندازیم که در طراحی داخلی آنها، رنگ سیاه به عنوان یک رنگ کلیدی به کار رفته است. آپارتمان اول به طور کامل بر اساس رنگ سیاه طراحی شده است و سه آپارتمان دیگر استفاده ی جزئی تری از این رنگ کرده اند. اگر بدنبال استفاده از رنگ سیاه در طراحی داخلی منزل مسکونی هستید، پیشنهاد می کنیم سه آپارتمانی که در این بخش مورد بررسی قرار خواهند گرفت و آپارتمانی که در بخش اول بررسی شد را از دست ندهید. برای مشاهده ی بخش اول نیز می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

طراحی داخلی منزل مسکونی، استفاده ویژه از رنگ مشکی مات، بخش اول

آپارتمان دوم:

همانطور که در مقدمه اشاره شد، در آپارتمان های دوم تا چهارم که مورد بررسی قرار خواهند گرفت، رنگ سیاه بصورت جزئی تر نسبت به آپارتمان اول به کار گرفته شده است. چرا که فضای اول بطور کامل با رنگ مشکی دیزاین شده بود.

شاید استفاده از رنگ مشکی به این صورت یعنی جزئی تر در فضا، بیشتر مورد پسند باشد و استفاده ی بیشتری داشته باشد. پس سه طرح مورد بررسی در این بخش می توانند برای کسب ایده، کارایی بیشتری داشته باشند.

در آپارتمان دوم، رنگ مشکی به عنوان رنگ دیوارهای فضای نشیمن مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین آشپزخانه مدرن این آپارتمان که در جوار فضای نشیمن قرار گرفته است، دارای کابینت های مشکی است تا همخوانی رنگی با دیوارهای نشیمن داشته باشد. شاید در این قسمت، استفاده از تضاد رنگی و استفاده از رنگ سفید بسیار جالب باشد اما واضح است که طراحان قصد نداشته اند فضای آشپزخانه را بصورت فضای فوکال پوینت مطرح کنند.

آپارتمان سوم:

در آپارتمان سوم نیز شما می توانید رنگ مشکی را به عنوان رنگ مورد استفاده برای دیوارها، مانند طرح های قبلی مشاهده کنید. اما رنگ مشکی بطور غالب در فضا استفاده نشده است و بخشی از دیوارها به رنگ سفید هستند و تنها بخش هایی از دیوار آپارتمان به رنگ مشکی است. نکته ی بسیار شاخص که سبب جذابیت طراحی داخلی این آپارتمان شده است، استفاده از راه پله چوبی منحصربفرد است که به خوبی نورپردازی شده است. به این راه پله، دکوراسیون چوبی فضا یعنی میز ناهارخوری چوبی را هم اضافه کنید.

آپارتمان چهارم:

در آپارتمان چهارم استفاده از رنگ مشکی بسیار محدود شده است و تنها دیوارهای فضای آشپزخانه و کابینت ها به رنگ مشکی هستند. در این آپارتمان کنترل رنگی در دست رنگ خاکستری و متریالی به نام بتن اکسپوز است که کف، سقف و بخش هایی از دیوار نشیمن را پوشش داده است.

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – Home Designing

تعداد بازدید: 899

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *