طراحی داخلی مطب دندانپزشکی دکتر خدادوستان، کامیاب پرنیانچی

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی

عنوان پروژه: طراحی داخلی مطب دندانپزشکی دکتر خدادوستان

موقعیت: تهران، خیابان شریعتی، روبروی حسینیه ارشاد کوچه هدیه، پلاک ۱۰، طبقه اول، واحد ۲

آرشیتکت: کامیاب پرنیانچی

همکاران طراحی: شبنم افشاریان، بهادر گل پور، علی(بهنام) توکلی

مشاور جلوه های بصری و ارائه: شاهرخ شامعلی نیا

کارفرما: دکتر امین خدادوستان

مشاور تأسیسات: یاشاعلی صراف رضوی

مجری: رامین خدادوستان

عکس: شاهرخ شامعلی نیا

سال: ۹۴-۹۳

طراحی داخلی و نظارت بر اجرای این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۳ آغاز شد و در بهمن ۱۳۹۴ پایان یافت.

در روند طراحی و اجرا، تلاش شده است که با رعایت اصول و ضوابط، راه حل هایی اقتصادی برای پاسخگویی به نیازهای پروژه مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال، فضایی دلپذیر ایجاد شود.

طراحی داخلی برای مطب دندانپزشکی دکتر خدادوستان پروژه ای است با هدف تغییر کاربری و بازسازی که در مراحل طراحی و اجرای آن توجه به نیازهای عملکردی و تأمین حس آرامش بعنوان رویکرد اصلی مطرح است. از اینرو، بکارگیری مصالح لوکس و گران قیمت در این پروژه جایی ندارد.

تعریف روابط فضایی متناسب با نیاز، از طریق تهیه گزینه های اولیه برای جانمایی صورت پذیرفته است. این روند پس از تبادل نظر با کارفرما طی چند مرحله به نتیجه رسید. از طرفی مصالح و سیستم ها با در نظر گرفتن محدودیت های اقتصادی و زمانی انتخاب گردید. در تمامی مراحل کار سعی شده است حفظ خلوص و سادگی در طراحی مورد توجه قرار گیرد.

آنچه در بخش اجرا پروژه را از سایر نمونه های مشابه متمایز می سازد، توجه ویژه به جزئیات و نیازهای فنی است. در تهیه مدارک و نقشه های اجرایی سعی شده است کلیه اطلاعات لازم از جمله جزئیات اجرایی ارائه گردد و نظارت کافی بر روند انجام کار صورت پذیرد. همچنین هماهنگی بین بخشها به نحومطلوب انجام شده است.

تبادل بصری و حریم:

یکی از خواسته های کارفرما که ارتباط مستقیم با شکل گیری پروژه داشته است، انعطاف پذیری فضا و کنترل دید به عرصه های متفاوت می باشد. در این خصوص استفاده از کرکره های قابل تنظیم بعنوان ساده ترین راهکار انتخاب شده است.

مصالح، رنگ و نور:

در انتخاب مصالح و رنگ برای سقف ها و دیوارها توجه به حفظ سادگی بعنوان رویکرد اصلی مطرح بوده است. نورپردازی مصنوعی و توجه به استفاده از نور روز طی تبادل نظر با طراح تأسیسات الکتریکی و همچنین با در نظر گرفتن جنبه های معمارانه به اجرا رسیده است.

هماهنگی در اجرا و مسائل فنی:

مقوله هماهنگی بین بخش ها (coordination) از طریق تطابق اطلاعات وضع موجود با طراحی تأسیسات الکتریکی و مکانیکی مورد توجه قرار گرفته است. کنترل تداخل بین اجزا و مسیرهای تأسیساتی با در نظر گرفتن ترجیحات بخش معماری ، به گونه ای انجام شده است که نتیجه تعامل میان عوامل مختلف در اجرا منعکس گردد.

گیاه:

تأمین فضای سبز متناسب با مقیاس پروژه، بعنوان یک نیاز اساسی مد نظر قرار داشت. بنابراین گیاهانی توسط طراح پرورش داده شد و همزمان با مراحل پایانی کار در محل های تعیین شده استقرار یافت.

آلترناتیوهای طراحی:

در مراحل ابتدایی طراحی، گزینه های پیچیده تری نسبت به طرح نهایی ارائه گردید اما در مراحل بعدی طی تبادل نظر با کارفرما، طرح به سمت ساده تر شدن پیش رفت. این سادگی در جزئیات، فرم وانتخاب رنگ ها دیده می شود.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی

پلان، دیاگرام و … (برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید)

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,610

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *