طراحی داخلی مطب دندانپزشکی خاص، ۲۵ میلیمتری، رضا مفاخر

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی خاص، ۲۵ میلیمتری

طراح: رضا مفاخر

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۸۵

سال: ۱۳۹۲

همکاران طراحی: سهیلا ابراهیمی، فروزان وحدتی

همکار ساخت: هاشم بابایی

ساخت : شرکت آپادانا تک، شرکت اکباتان

عکس: پرهام تقی اف

ارائه: محمد امینیان، تینا رکنی

جوایز:

کسب جایزه معمار خاورمیانه ۲۰۱۴ در بخش پروژه های عمومی

کسب مقام نخست در ششمین جایزه معماری داخلی “معماری و ساختمان” در بخش فضاهای عمومی در سال ۱۳۹۲

از زبان معمار: صمیمی و خودمانی، این چیزی است که می خواهم باشم. “دکتر مشکات” کارفرمای پروژه این جمله را ذکر کرده بود. این جمله در واقع توقعات و خواسته های کارفرما بر روش های طراحی داخلی کلینیک را بیان می کند. محیط این کلینیک حدود ۱۵۰ مترمربع ،در یک ساختمان اداری در خیابان شریعتی تهران است.

کلینیک دکتر مشکات، مانند یک تونل بدون هیچ بازشویی است که فقط به فضای باز از طریق دو انتهای آن راه دارد.

 با توجه به نظر ها و ملاحظات کارفرما از مشخصات و موقعیت های فضا ، این تصمیم اتخاذ شد تا گرفتن  تهویه و نور روز به عنوان ایده اصلی طراحی استفاده شود. در واقع پروسه ی خلق فرم،با شکستن یک سطح به وسیله دو خط و ساختن یک کیوب سه وجهی که در بین آن تونل نام برده قرار گرفته شروع شد.

این کیوب U شکل بدون قسمت های شرق و غرب آن، عبور نور و هوا را ممکن ساخته است و در نهایت یک نظم خاص برای هر دیوار در سر راه تعریف کرده است.

دیوارهای موازی باید شفاف باشند. شفافیت اولین ادراک هر مراجعه کننده که وارد کلینیک می شود می باشد، زیرا یک دید وسیع به اکثر فضا ها وجود دارد. این کیوب به دلیل هندسه زمین در یک خط مستقیم حرکت نکرده است،بنابراین؛ با خط های اریب و مایل شکسته است، که از سرچشمه در دیوارها و پله های کف می آیند، و همچنین آن ها سقف را به منظور تهیه فضایی برای نور مصنوعی شکاف داده است. این شکاف ذکر شده، در جهت نور روز در خارج شکل گرفته است.

دیگر هندسه فضاها مانند اتاق دکترها، فضاهای پشتیبانی (CSR-OPG) و فضاهای خدمات ، بر پایه ایده اصلی کلینیک شکل داده شده اند.

ایده فرمال این پروژه به هر سه وجه کیوب برای داشتن متریال یکسان نیاز داشت،  و در این پروژه با توجه به نیاز و خواسته کارفرما از محیط گرم و قیمت های پایین ، تصمیم اتخاذ شد تا از MDF استفاده شود.چرخش این سطوح بر طبق عمق ( ضخامت ) MDF (حدود ۱ اینچ ) تعریف شده بود، و جهت برش در جهت گردش به سمت شرق-غرب است تا بر طول تونل تاکید کند.

سطوح کشویی بر پایه جهت های زیبایی شناسی تعریف شده اند.عملکرد کلینیک و نیاز به استرلیزه بودن در بیشتر اتاق ها مانند اتاق جراحی، نیاز به مصالح روان دارد تا نفوذ آلودگی کمتری را داشته باشد. بنابراین ، دیوارهای متعددی با رنگ های روغن رنگ شده است تا بتوانند به راحتی تمیز شوند.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک  طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک طراحی داخلی مطب دندانپزشکی،دیزاین مطب دندانپزشکی،دکوراسیون مطب پزشک

پلان، دیاگرام، برش و …

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 3,110

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *