طراحی داخلی مدرن با اتاق خواب شیشه ای

طراحی داخلی مدرن با اتاق خواب شیشه ای

موقعیت: سن پترزبورگ، روسیه

مساحت: ۴۶ متر مربع

این آپارتمان  یک فضایی برای اتاق خواب دارد که در سمت راست آشپزخانه و فضای نشیمن بدون اینکه جدا شود، واقع شده است. با این حال، این نوع خانه ها با پلان باز، از پنل ها و درهای لعابی  برای جدا کردن دیوارهای اتاق استفاده می کنند. ماهیت واضح آن بدین معنی است که فضای خواب  هنوز هم می تواند به عنوان بخشی از کل اثر مشاهده شود. پارتیشن شیشه ای اتاق خواب نه تنها آن را از فضای پزیرایی جدا می کند، بلکه یک هاله نورانی اطراف فضای خواب ایجاد می کند که  حس یک پناهگاه ایمن را القا کند، که به نوبه خود صدا را کاهش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند.

در فضای پذیرایی، تأکید بر سبز تیره شفاف و مشکی در تضاد با رنگ سفید خالص طرح دکور است. یک لامپ دیواری متحرک در میان دیوار گالری قرار گرفته است . در پشت دیوار گالری، در های شیشه ای کشویی  قرار دارند که به سمت اتاق خواب باز می شوند. پنل های شیشه ای  کل فضا را تا سقف جدا می کند. دیوار پیشین با یک تابلو نوشته نئونی مناسب برای اتاق خواب تزئین شده است، درحالیکه دیوارهای جانبی با چراغ های آویز اتاق خواب روشن می شود. یک کمد که کل دیوار را دربر می گیرد و قفسه ها و ریل هایی که به سمت اتاق باز می شود، مشاهده می کنیم.

بسته به اینکه چقدر نور و آرامش در طول روز نیاز است، می توانیم پنجره ساده بدون پرده یا اینکه پرده های ضخیم انتخاب کنیم تا اتاق را بپوشاند.

آشپزخانه با رنگ مشکی در گوشه ای از آپارتمان واقع شده است. چراغ های لوله ای شکل آشپزخانه از مرکز سقف به سمت اطراف آویز شده اند. لبه داخلی پنجره به عنوان یک نیمکت عمل می کند تا در فضای غذاخوری فضای کمتری اشغال شود.

از سرامیک سفید و ظروف رنگی برای روشن ساختن فضای تیره آشپزخانه استفاده شده است.

چیدمان وسایل پذیرایی همرا با یک آینه تمام قد یک ورودی دلنشینی را ایجاد کرده است. طراح در حمام از رنگ خاکستری و سفید استفاده کرده و کف آن بتنی است که یک هارمونی خاصی در کنار دیگر فضای خانه ایجاد کرده است.

درآخر پلان خانه تک خوابه را مشاهده می کنیم که چگونه فضای کوچک، می تواند به یک فضای عالی برای زندگی تقسیم شود.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.  ​ ​ تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: home-designing

تعداد بازدید: 1,757

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *