طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل کارما نیاوران، گروه طرح و ساخت ازنو

طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل

طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل کارما نیاوران، گروه طرح و ساخت ازنو

  • طراح: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)
  • همکاران طراحی: ، نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مرضیه دهقان، زهرا جعفری
  • کارفرما: شرکت پرشین پارس
  • زیربنا: ۳۵۰ مترمربع
  • اجرا: گروه طرح و ساخت ازنو
  • مسئول اجرایی: امیر حاجی قهرمانی فرد
  • تاریخ شروع و اتمام پروژه  : ۵/۱۳۹۵ -۳/۱۳۹۵

پروژه ی طراحی و اجرای کلیه ی شعبات کارما در حالی به شرکت ارجاع داده شد که چالش زمان، هزینه ی اجرا و هماهنگی کلیه ی شعبات (با مقیاس های مختلف) از دغدغه های اصلی طرح به شمار می رفت. آنچه در تفکرات کارفرما نسبت به این فضاها تاثیر گذار بود، طراحی فضایی با شخصیت خوانا و نسبتا بی آلایش بود که بتواند ذهن مخاطب را از فضای نمایشگاهی به فضای فروشگاهی سوق دهد. بدین ترتیب در طراحی شعبه ی نیاوران کارما (اولین فروشگاه زنجیره ای خودرو در ایران)، استفاده از سیالیت فرم های ماشینی، مدرن بودن فضا به تناسب کاربری آن، ظرافت و شفافیت عناصر معماری، مقیاس مردمی برای اجتناب از تجملاتی بودن فضا، تفکیک فضای مشتری از محل خودرو به کمک کفسازی و استفاده از رنگ سازمانی شرکت از موارد مهم طراحی محسوب می شد.

در ادامه باتوجه به برنامه ی فیزیکی طرح، کانترهای بخش فروش در سکانس اول میزبان مشتریان شد و اتاق های کارشناسان و سرپرست در کنار فضای پذیرایی، در عمق پلان قرار گرفتند. در انتهای فضا نیز دیواره ی معلقی طراحی شد که علاوه بر تعریف فضای نشیمن، عرصه ی عمومی را از فضای خدماتی و مسیر پلکان ها مجزا ساخته است. بالطبع بخش های مدیریتی نیز با توجه به ارتباط کمتر مشتریان با آن، در طبقه ی دوم جای گرفتند. هماهنگی طرح اتاق کارشناسان همکف و فضاهای مدیریتی طبقات بالا از طریق الگوی به کار رفته در دیواره ها که کمد و قفسه های فضا را نیز تامین می نمود، ایجاد شد.

سیستم سرمایش و گرمایش به کار رفته در فضا، داکت اسپلیت بوده که در طبقه ی بالا برای کاهش هزینه ها، سقف این طبقه بدون تغییر باقی ماند و سیستم تاسیسات مکانیکی آن، اسپلیت در نظر گرفته شد. ضمنا برای کاهش زمان اجرا، تا حد امکان از عناصر پیش ساخته از جنس ام دی اف خام بهره گرفته شد. بدین ترتیب کانتر فروش و دیواره ی منحنی پشت آن نیز در کارگاه آماده شد و در محل نصب گردید. الگوی شش ضلعی موجود در پشت کانتر نیز اشاره ای به شبکه ی فروش شرکت پرشین پارس دارد که قصد سرمایه گذاری در سایر حوزه ها را نیز داشته و از این الگوی کندویی نامحسوس در سایر مکان ها بهره خواهد برد. لازم به ذکر است که در طرح بازسازی داخلی این فضا، بخش هایی همچون سقف طبقه ی دوم برای کاهش هزینه بدون تغییر باقی ماند.

طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه اتومبیل،دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 3,343

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *