طراحی داخلی سالن زیبایی مینیاتور پلاس، سعید محسن یونسی

طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی مینیاتور پلاس

عنوان پروژه : سالن زیبایی مینیاتور پلاس

معماری: دفتر معماری متن

طراح : سعید محسن یونسی

موقعیت : تهران، ایران

تاریخ شروع و اتمام طراحی : دی ماه ۹۵ – بهمن ماه ۹۵

تاریخ شروع و اتمام اجرا : دی ماه ۹۵ – اردیبهشت ۹۶

مساحت : ۳۰۰ متر مربع

نوع ساختمان : تجاری

کارفرما و مدیر پروژه : امیر حسین پیرحسینلو

طراح صنعتی و مجری : بهزاد پیرحسینلو

تصاویر سه بعدی : پردیس صمدی

گرافیک محیطی : امیر مصباحی

عکس : هامون مقدم

همراه با افزایش کیفی سطح زندگی در تهران در سال های اخیر، فضاهای خدماتی دستخوش تغییرات چشمگیری شده اند که همواره با به کارگیری فن معماری داخلی همراه بوده است.

“سالن زیبایی مینیاتور پلاس” دومین شعبه از برند مذکور در تهران می باشد که جهت راه اندازی آن فضایی تجاری به مساحت ۳۰۰ متر مربع ، در طبقه همکف یک مجموعه مسکونی در منطقه یک تهران در نظر گرفته شد.

چالش های پروژه :

۱- تراکم نیازها : از آنجا که مینیاتور از برند های قدیمی تهران در زمینه آرایش و زیبایی می باشد ، برای راه اندازی شعبه دوم خود نیاز به تامین همه خدمات در سطح کیفی بالا را اعلام کردند. این بخش ها شامل ۲۴ عدد صندلی-آینه ، اتاق های مجزا برای آرایش صورت ، ناخن ، رنگ ، اپیلاسیون و همچنین سالن جداگانه VIP است. جهت بالا بردن بهره وری سالن اصلی برخلاف معمول ( چیدمان آینه ها به دور سالن ) در مینیاتور پلاس ، صندلی-آینه ها در قالب ۶ یونیت ۴ تایی در وسط سالن جانمایی شده اند. برای این کار یونیت ۴ تایی خاص متناسب با معماری فضا طراحی و ساخته شده است.

۲- ضوابط و دستور العمل ها : سالن های زیبایی دارای ضوابط و دستور العمل های معماری و نظارتی مفصل و سختگیرانه ای هستند که در “سالن زیبایی مینیاتور پلاس” در سطح بالایی با در نظر گیری ارگونومی و یکدستی فضا لحاظ شده است.

۳- معماری زمینه : از آنجا که محل قرار گیری “سالن زیبایی مینیاتور پلاس” ، از ساختمان های مسکونی شاخص منطقه ۱ بوده و به میزان زیاد از آجر در فضاهای گرم آن استفاده شده است ، آجر به عنوان متریال غالب به سالن زیبایی وارد شد. پارادوکس میان آجرروستیک و لطافت نور و آینه ها و سطوح شیشه ای تشکیل دهنده ی اتمسفر جاری در پروژه هستند.

۴- نما :  فضای اختصاص داده شده برای طراحی “سالن زیبایی مینیاتور پلاس” فضایی تجاری با پنجره (ویترین) های بزرگ و رو به خیابان است. لذا با توجه به الزام برای بستن ویترین ها و همچنین حفظ هماهنکی با نمای مجموعه مسکونی ، بافتی فلزی برای پوشاندن پنجره ها طراحی شد که شامل شکاف های دربرگیرنده رنگ سازمانی و نور پردازی خاص می باشد.

۵- انعکاس آینه ها : زاویه دار بودن یونیت ها و انعکاس تصویر در تصویر آینه ها ، حسی از گم شدگی در فضا را القا می کند. اما از آنجا که محدودیت کلیت فضا قابل درک است ، پس از اندکی ، گم شدگی جای خود را به “راز آلودگی” خواهد داد. این نکته در آنجا اهمیت خود را نمایان می سازد که با وجود تراکم صندلی ها حسی از خصوصی بودن فضای اطراف به مشتری القا خواهد شد.

طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی،دکوراسیون سالن زیبایی

پلان ها:

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: سعید محسن یونسی

تعداد بازدید: 3,316

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *