طراحی داخلی ساختمان اداری مرکزی ReeBok، بوستون

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری مرکزی ReeBok، بوستون

معماری: استودیو معماری Gensler

موقعیت: آمریکا، بوستون

متراژ: ۲۰۴۴۰

سال: ۲۰۱۷

کاربری: اداری

آنچه در این بخش قصد داریم بدان بپردازیم، طراحی داخلی یک ساختمان اداری در یکی از شهرهای بزرگ کشور آمریکا است. بوستون، مرکز ایالت ماساچوست، یکی از قطب های صنعتی کشور آمریکا به شما می رود و برندهای بزرگی در این شهر دارای دفتر مرکزی هستند.

برند Reebok به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزان ورزشی نظیر کفش و پوشاک در دنیا، دفتر مرکزی خود را در این شهر قرار داده است که در این بخش به بررسی معماری این ساختمان اداری خواهیم پرداخت. این مطلب از دوجهت می تواند برای ما جذاب باشد، اول معماری داخلی این ساختمان اداری که بر اساس سبک معماری بسیار پرطرفدار امروزی یعنی صنعتی-مدرن صورت گرفته است و دوم، نام آشنای برند Reebok که ممکن است شما نیز از مصرف کنندگان محصولات این برند ورزشی باشید.

و اما تیم معماری بر اساس درخواست کارفرما، این ساختمان را با پلان باز و همانطور که اشاره شد، ترکیب سبک های صنعتی-مدرن طراحی نموده است. ساختمان ۵ طبقه دارد و هر ۵ طبقه، خط مشی واحدی را در طراحی دنبال می کنند. برخی طبقات ساختمان به فضای کار، طبقات دیگر به بخش تولید و نمایش محصولات، فضای استراحت و …. اختصاص یافته است.

آنچه که در طراحی جالب بنظر می رسد، ستون ها و تاسیسات ساختمان است که بنابر اصل سبک صنعتی، بصورت یک المان دکوراتیو در فضا مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه طراحان در بسیاری از فضاهای اداری، به این شکل موضوع تاسیسات را حل می کنند. نکته ی دیگر رنگ های مشخص شده در طراحی است. رنگ خاکستری، با تونالیته های مختلف، روی سقف، دیوارها و کف با متریال های مختلفی مورد استفاده است. این رنگ خاکستری، فضایی با انرژی کم و نسبتا سرد ایجاد نموده است (به توجه به در نظر گرفتن سبک صنعتی این سرما بیشتر حس خواهد شد). برای رعایت انرژی فضا و ایجاد حس گرما، متریال چوب در سطح گسترده به عنوان مبلمان، دیوارپوش و … مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این هم نشینی متریاال های با رنگ خاکستری در کنار چوب در بستر سبک صنعتی-مدرن، اتفاقی است که امروزه در کارهای طراحان مختلفی در بسیاری از نقاط دنیا، شاهد آن هستیم. دعوت می کنیم در ادامه این تصاویر این ساختمان اداری، ورزشی را مشاهده و بررسی نمایید. اگر قصد طراحی فضایی با کاربری مشابه را دارید، این ایده ها می توانند بسیار مفید واقع گردند.

طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – ArchDaily

تعداد بازدید: 821

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *