طراحی داخلی دفتر اداری شرکت شیشه ونوس ، رضا نجفیان

طراحی داخلی دفتر اداری شرکت شیشه ونوس

معماری: استدیو طراحی رنا دیزاین

معمار مسئول: رضا نجفیان

موقعیت: ایران، تهران

سال طراحی: ۲۰۱۵

سال اجرا: ۲۰۱۶

متراژ: ۴۹۵ مترمربع

عکس: رضا نجفیان، محمد حسین حمزه لویی

رضا نجفیان، معماری است که این سالها بخاطر انجام پروژه های درخشان، زبانزد است. در این بخش قصد داریم به سراغ یکی دیگر از پروژه های این معماری جوان برویم. طراحی و اجرا دفتر شرکت ونوس شیشه.

شرکت ونوس شیشه، یکی از بزرگترین مجریان شیشه ساختمان در ایران است. شیشه به عنوان یک ماده شفاف دارای جایگاه قابل توجهی در طراحی است. استفاده از شیشه تنها عنوان رابط بین فضای داخل و خارج اجحاف در حق این متریال است. شیشه باید به طرزی شایسته مورد استفاده قرار گیرد.

دفتر مرکزی شرکت شیشه ونوس پروژه ای با مساحت کل ۴۹۰ متر مربع است که در چهار واحد جداگانه، متصل شده است که در طبقه نهم یک ساختمان تجاری واقع شده است.

مفهوم اصلی این پروژه استفاده از شیشه به عنوان عنصر کلیدی در هر بخش از پروژه است. شیشه در این پروژه، علاوه بر حالت معمولی، به شیوه ای خلاقانه و غیر متعارف در هر فضا برای بیان قوی و همچنین طراحی منسجم استفاده شده است. با توجه به انواع نمونه های شیشه، حتی تنوع در شیشه معمولی شفاف، تمام انواع شیشه به صورت خلاقانه به منظور ارائه ویژگی های خاص هر نوع، مورد استفاده قرار گرفته است. تلاش شده است با استفاده از دیتیل های خلاقانه در فرآیند طراحی و اجرایی از قبیل استفاده از شیشه بصورت ثابت و متحرک در قسمت های مختلف پروژه به عنوان دیوار، سقف، کف، پارتیشن، مبلمان، فضا تبدیل به یک شوروم واقعی متریال شیشه گردد و پتانسیل های بالای این متریال، به نمایش درآید.

طراحی داخلی دفتر اداری شرکت شیشه ونوس

پلان، سکشن، دیاگرام و ….

بررسی معماری و طراحی داخلی دفتر اداری شرکت شیشه ونوس ، طراحی شده توسط رضا نجفیان واقع در منطقه نوبنیاد تهران.

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Rena Design

تعداد بازدید: 5,960

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *