طراحی داخلی اتاق اداری ، مجموعه ای از برترین فضاهای اداری  ۲۰۱۹

طراحی داخلی اتاق اداری

طراحی داخلی اتاق اداری ، مجموعه ای از برترین فضاهای اداری  2019

آنچه در این بخش در خط معمار قصد پرداختن به آن را داریم، طراحی داخلی اتاق اداری می باشد. دفتر کار دومین فضای داخلی می باشد که افراد بعد از منزل بیش ترین زمان خود را در طول روز در آن می گذرانند. بنابراین بسیار مهم است که این فضاها زیبا، راحت و کاربردی باشد. هریک از طراحان داخلی سبک شخصی خود را برای طراحی فضاها دارند، به طوری که طراحی یک فضای اداری ممکن است که مختص آن فضا باشد و برای فضای اداری دیگری مناسب نباشد. به بیان دیگر می توان گفت که هر محیط اداری چالش های مختلف و نیاز های منحصر به فرد خود را ایجاد می کند. در هر صورت طراحی داخلی دفتر کار اصولی مشترک نیز دارند که در این بخش به شرح برخی از آن ها می پردازیم. این اصول موجب بهبود فضا، افزایش کارایی و ایجاد فضای کاری بیشتر می شود و در نتیجه فضایی راحت و آرام را برای کارمندان ایجاد می کند: 

بودجه: 

اولین و تأثیرگذارترین عامل در طراحی و چیدمان دفتر کاری بودجه ای است که افراد قادر به پرداخت آن در طی طراحی فضای داخلی می باشند. افراد با توجه به بودجه مورد نظر به برنامه ریزی جهت مواردی مانند مبلمان، ایستگاه های کاری برای کارمندان، تجهیزات اداری، رنگ آمیزی و دیگر موارد می کنند. بنابراین اولین کاری که می توان انجام داد مشخص شدن بودجه می باشد تا طراحان آن چه را که از لحاظ مالی می توانند، برای فضای کاری اختصاص دهند.

مرور و بازبینی فضا:

یکی از مفاهیم کلیدی که کاربردی است و همچنین اجرای آن آسان می باشد، این است که برنامه مورد نظر را بر روی یک صفحه طراحی کنید و ببینید که انجام چه کارهایی موجب بهبود فضای کاری شما می شود.

مطالعه آخرین روند طراحی فضای اداری:

با گذشت هر سال، طراحان روش های جدیدی را برای فضاهای کارآمدتر و راحت تر برای دفاتر اداری ارائه می دهند. به نظر می رسد که برخی از این ایده ها ممکن است که بازدهی را کاهش دهد، اما معرفی این روند های طراحی باعث می شود که محیط کار پربارتر شود و تأثیر مثبتی بر روی کارمندان داشته باشد.

افزایش مشارکت در همکاری:

این مهم است که اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما راحت هستند و می توانند در هر زمان که نیاز باشد در پروژه ها همکاری کنند. در عین حال توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که در مواقعی خارج از همکاری دارای حریم خصوصی نیز باشند. ایجاد فضاهای کاری که باعث ارتقاء همکاری ، نوآوری و خلاقیت می شود و به خوبی کار شما را بهبود می بخشد ، ملزم به بهبود یافتن سلامتی روحی کارمندان، و شاد بودن در محیط کاری نیست.

برنامه ریزی برای حال و آینده:

هنگام طراحی دفتر اداری باید آینده کاری آن دفتر را نیز در نظر داشته باشید. این یک معضل چالش برانگیز است اما باید بتوان بر آن غلبه کرد.

پنهان سازی کابل ها:

با توجه به این که در دفتر اداری مدرن ما شاهد انواع وسایل مانند کامپیوتر، مانیتور، چاپگر و سایر لوازم می باشیم، پنهان سازی کابل های آن ها که ظاهری ناخوشایند را در هنگام دیده شدن ایجاد می کند، اهمیت می یابد. به نظر می رسد سخت باشد اما می توان با استفاده از سیستم های کابل کشی یکپارچه مخفی شده در میزهای سفارشی ، میزان سیمهای در معرض را کاهش داد.

بهزیستی کارمندان:

این مسأله به خوبی ثابت شده است که طراحی مناسب دفتر ، رفاه و بهره وری کارمندان شما را تقویت می کند. در این راستا شما می خواهید موارد خاصی مانند نورپردازی (طبیعی و مصنوعی) ، گیاهان تصفیه هوا ، سیستم های گرمایش و سرمایش ، مناطق همکاری و جلسات و همچنین مناطق خصوصی و آرامش بخش را مورد توجه قرار دهید. تجربه نشان می دهد که استفاده از مبلمان ارگونومیک برای ایجاد آرامش برای کارمندان کمک می کند.

نورپردازی: 

از نظر علمی ثابت شده است که عدم وجود نور طبیعی خورشید بر خلق و خو و بهره وری افراد بسیار تأثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل طراحان به دنبال کاهش استفاده از نورهای مطنوعی می باشند و سعی می کنند تا با قرار دادن پنجره های متعدد در فضای داخلی، ورود نور طبیعی را به فضای داخلی افزایش دهند.

مبلمان:

از آنجا که افراد زمان طولانی را در دفتر کار خود می گذارنند، راحت بودن به عنوان نکته کلیدی شناخته می شود. به ویژه طراحی صندلی ها باید به گونه ای باشد که آسیبی جدی به کمر در طی زمان نرساند. به همین دلیل است که صندلی های قابل تنظیم همچنان بهترین گزینه می باشند.انتخاب مبلمان مناسب از لحاظ راحتی و استحکام و رنگ متناسب با فضای داخلی اداری، از نکات مورد توجه می باشد. 

انتخاب رنگ مناسب:

انتخاب رنگ خاص و مناسب می تواند تأثیری چشمگیری در خلق و خو و عملکرد کارمندان داشته باشد. شما می توانید برای بهبود عملکرد کارمندان از طیف رنگی نارنجی و قرمز برای افزایش انرژی در فضا، از آبی برای افزایش تمرکز، از سبز برای ایجاد آرامش و راحتی استفاده کنید. نصب برخی از تابلو های هنری مدرن نیز می تواند انرژی مثبتی را به افراد منتقل کند.

استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی:

استفاده از گل و گیاهان طبیعی در فضای اداری همیشه یکی از بهترین گزینه ها می باشد. گیاهان علاوه بر اینکه حسی از طبیعت را در افراد ایجاد می کنند، همچنین تأثیری مثبت بر روحیه افراد و بهبود عملکرد آن ها می گذارد.

تمرکز بر روی فضاهای خصوصی:

اگرچه فضاهای کاری با پلان باز بهترین گزینه برای کار گروهی باشند، اما همچنان در برخی مواقع افراد برای انجام برخی از امور اداری نیاز به تمرکز در فضایی محدود و بسته دارند. چنین فضاهایی در روند طراحی داخلی فضای های اداری سال گذشته مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار گرفته بود. زیرا چنین فضاهایی سرو صدای موجود در محیط را به حداقل می رساند و کارمندان در هنگام کار تمرکز بیش تری را خواهند داشت. این فضاها می توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند ، و اغلب به صورت کتابخانه ای طراحی می شوند ، زیرا همه به طور طبیعی در آنها ساکت می شوند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی داخلی اتاق اداری دعوت می نماید.

طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری طراحی داخلی اتاق اداری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,087

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *