طراحی داخلی آرایشگاه مردانه VIP، باشگاه انقلاب

طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی

طراحی داخلی آرایشگاه مردانه VIP

معماری : استودیو معماری شماره چهار

موقعیت: ایران، تهران، خیابان سئول، باشگاه انقلاب، روبروی زمین تنیس شماره ۵

معماران مسئول: کسری شفیعی زاده ,محمد یوسف صالحی,محمد صادق افشار طاهری

تیم طراحی: سارا بستانچی. شقایق موسوی. یاسمن غفاری. میلاد مساوات. مهسا فرشادی کیا

سال: ۱۳۹۶

متراژ: ۶۵ مترمربع

تیم اجرایی پروژه: استودیو معماری شماره چهار

متریال های اصلی: سقف کاذب کناف، سقف کاذب کشسان باریسول، سرامیک کاله، ام دی اف AGT، شیرآلات ویترا

بودجه پروژه:  ۷۵۰ میلیون ریال

گرافیک: فرشید نصر، رعنا سیاقی

عکاس: پیمان امیرغیاثوند

روایت معمار:

آرایشگاه VIP  خدمات پیرایشی و بهداشتی برای آقایان ارایه می نماید. طراحی شعبه دوم آن در باشگاه ورزشی انقلاب به دفتر ما واگذار شد. قرارگیری این ساختمان نیمه مخروبه در کنار زمینهای تنیس و از جهت دیگر در کنار فضای سبز است.
در ابتدا به دنبال ایده ای برآمده از ذات موضوع آرایشگاه برای پیشبرد طراحی بودیم. در آرایشگاه ها افراد، ژولیده وارد و از سوی دیگر آراسته خارج می شوند. این حکایت بسیار شبیه وظیفه ای به نظر می آمد که به ما محول شده بود. گویی اینبار آرایشگر معماریست که وارد اتاقی ژولیده می شود ، آن را می آراید و می رود. برای این که رد زمان در آن حفظ شود تصمیم گرفتیم هسته اصلی پروژه، یعنی جایی که فعالیت آرایشی انجام می شود، را بیاراییم‌ و باقی جاها را فقط کمی مرتب کنیم. با این کار، نه تنها داستانی از فعالیت فضا نقل کرده ایم ، هزینه ها را نیز کاهش داده ایم.
پس از دستیابی به ایده اولیه، شروع به لکه گذاری فعالیتها کردیم. دو نکته در این کار حائز اهمیت بود. یکی قرینگی نقشه پروژه و دیگری چشم انداز فوق العاده زمینهای تنیس و فضای سبز. نکته این بود که صندلی آرایش باید به سمت یکی از این دو قرار میگرفت. ما قسمت میانی و به سمت زمینهای تنیس را برای این کاربری انتخاب کردیم تا با قرارگیری آینه ها هر دو چشم انداز را به صورت یک روند یکی در میان (زمین تنیس،فضای سبز، زمین تنیس، فضای سبز) در معرض دید مخاطب قرار میدهد.
اگر ما کل پروژه را قرینه طراحی میکردیم، بازی عجیبی با تصاویر، در آینه ها ایجاد میشد که بسیار هیجان انگیز  بود. دیوارها و پنجره ها در واقعیت و آینه در امتداد یکدیگر قرار میگرفتند و مرز واقعیت و مجاز لغزان می گشت.
در این پروژه از رنگهای قالبا خنثی استفاده شده تا افرادی که وارد پروژه می شوند شاخص ترین المان باشند و فضا قدرت نمایی نکند. یگانه رنگ پروژه رنگ موتورسیکیلتی است که نمادی از آرایشگاه vip است، و رنگ آن از طیف رنگ زمین های تنیس  انتخاب شده است.

طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی آرایشگاه مردانه،طراحی داخلی سالن زیبایی

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: استودیو معماری شماره چهار

تعداد بازدید: 2,051

2 دیدگاه‌

  1. فاطمه گفت:

    سلام و خدا قوت
    لطفا شماره تماس رو بدین ممنون میشم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *