طراحی داخلی آرایشگاه بهنوش، ادیسه باباصادقیان

طراحی داخلی سالن زیبایی

طراحی داخلی آرایشگاه بهنوش

معماری: شرکت شاومادبن

مدیر مسوول: ادیسه باباصادقیان

موقعیت: خیابان فرمانیه، تهران، ایران

سال: ۱۳۹۵

مساحت: ۸۰ متر مربع

کارفرما: بهنوش چاوُش

توصیف طرح:

مکان قبلی سالن زیبایی بهنوش قبل از طراحی و بازسازی توسط مجموعه شاوماد بنا مساحتی حدود ۱۲۰ متر مربع و تعداد مراجعه کننده روزانه ای حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر داشته است. لذا جابه جایی سالن به مکان جدیدی با مساحت ۸۰ متر مربع و نیاز سالن به همان امکانات موجود در فضای ۱۲۰ متر مربعی سابق و در نظر گرفتن این امر که مساحت سالن حدود ۴۰ متر مربع کمتر از قبل شده است ما را با محدودیت هایی در طراحی مواجه کرد.

از طرف دیگر با توجه به موقعیت این سالن که در یکی از  محله های مرفه شهر تهران  قرار گرفته است و مراجعین آن اکثراً از قشر متمول جامعه هستند غالبا فضاهایی با سبک و سیاق لوکس را می پسندند.  لذا چالش بعدی ما حل این موضوع به شکلی بود که کاربری فضا را در عین هویت بخشی به آن و در نظر گرفتن نیازهای عملکردی، کاربران و موقعیت سالن، مناسب گردانیم.

با توجه به کانسپت اصلی، دیوارهای اتاق شمالی برداشته و فضای آن به اضافه نصف پذیرایی به سالن اصلی آرایشگاه اختصاص داده شد.

به منظور مسدود کردن دید پنجره ها میز آینه های سالن طوری طراحی شدند که در عین بستن دید از بیرون، در صورت لزوم امکان باز شدن را داشته باشند و امکان استفاده از نور و تهویه طبیعی را به فضا می دهد. مضاف به اینکه این امر منجر به استفاده بهینه از فضای محدود طرح شد.

به جهت تامین روشنایی غیر مستقیم و در عین حال کامل در فضاها بویژه فضای سالن اصلی، در این قسمت ۷ قوس در سقف طراحی و اجرا شد ( هر قوس از بالای یکی از آینه ها شروع می شود.) که فرم آنها الهام گرفته شده از قوسهای معماری ایرانی بوده و در عین حال در ترکیب با چراغ های متحرک گردنده که در طول هر قوس اجرا شد، روشنایی کامل ولی غیر مستقیم را برای فضا تامین نمودند.

در بُعدی دیگر از طراحی، تمام مبلمان شامل میزها، تعدادی از صندلی ها، کمدها و قفسه ها در جهت استفاده حداکثری از فضا طراحی شدند.

بیشتر میزها و نیمکت ها علاوه بر عماکرد خود، دارای کاربرد کمد نیز هستند که این موضوع به استفاده بهتر از فضای محدود، کمک نمود.

شومینه موجود با فرمی جدید در هماهنگی با طرح دیوار ها و سقف طراحی شد و در بین آن ها جای گرفت و بخشی از بار گرمایشی فضا را تامین می کند.

تمام سطوح دیوارها و کف فضاهای تر توسط سرامیک های آنتی باکتریال و ضد لک سفید پوشانده شده اند که هم آرامش موجود در سادگی و هم بهداشت محیط را فراهم می سازد.

برای کفشور سالن از کفشور حمام سابق که در طراحی برداشته شده بود استفاده شد که که از افزایش هزینه ها برای ایجاد کفشور جدید برای سالن جلوگیری کرد.

به طور کلی  این طرح تلاشی بود برای یافتن راهی بهینه برای چالش های پروژه توسط پاسخگویی به نیازها، محدودیت ها و مشکلات، در زمانی محدود، با هزینه ای محدود و بهترین کیفیت.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.​
طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی طراحی داخلی سالن زیبایی پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: shavmad

تعداد بازدید: 2,750

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *