طراحی خلاقانه خانه سنتی با چوب و آجر

آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی

طراحی خلاقانه خانه سنتی با چوب و آجر

معماری: استودیو Hinz

موقعیت: Da Nang، ویتنام

سال: ۲۰۱۸

عکاس: Quang Tran

تراکم زیاد ساختمان، کمبود نور طبیعی، فضای خالی و همچنین کمبود ارتباط از ویژگی های معمول ساخت وساز مسکن در ویتنام است. این ویژگی ها شامل اشکال قدیمی خانه های ویتنام است که صاحبانشان هنوز در آن زندگی می کنند. بنابراین، نیاز است که تغییرهایی را ایجاد کنند. مالکین این خانه ها اغلب زوج هایی هستند که میان سال و بازنشسته هستند، آنها آرامش را دوست دارند و می خواهند هرچه بیش تر به طبیعت نزدیک شوند. راه حل این است که فضای عمومی خانه را به سمت جلو افزایش دهند تا ارتباط میان اعضای خانواده افزایش یابد و اجازه دهند که نور طبیعی به تمام بخش های خانه بتابد. پنجره های طاقی، از قسمت پیشین، عقب و مرکز خانه، در جهت ایجاد محیطی پرنورسازماندهی خواهند کرد.

در تمام بخش های خانه، حتی از اتاق خواب، ما می توانیم تغییر نور، هوا و باد را مشاهده کنیم. عمده متریال به کاربرده شده در این ساختمان آجر و چوب است. شکل سقف و متریال به کار برده شده، تصویری از یک خانه روستایی در ویتنام را یادآوری می کند که ایده اصلی کانسپت می باشد. در شب به جای استفاده ازتعداد زیادی لامپ های پرنور، هدف ما استفاده از نور هایی متوسط با رنگی مناسب، ایجاد فضایی گرم تر، دنج تر و آرام تر می باشد.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.

آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلیآجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلی آجر در طراحی داخلی، نور در فضای داخلیپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 3,665

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *