طراحی خانه شماره ۲۰، آتلیه مکعب سفید

معماری ایران، معماری مدرن

طراحی خانه شماره ۲۰

معماری: آتلیه مکعب سفید

موقعیت: ایران

معماران اصلی: رضا اسد زاده، شبنم خلیل پور،

مساحت: ۹۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: فرشید نصرآبادی

چنان چه به ماکو نزدیک می شوید، جایی که این ساختمان واقع شده است، شما با جاده ای پرپیچ و خمی روبرو می شوید که از میان دره ای می گذرد و سپس چشم انداز شهر ظاهر می شود. کوه های برهنه این شهر مرزی و تاریخی را به آغوش می گیرد. برخی از ساختمان ها در دامنه کوهها در دوره های مختلف تاریخی ساخته شده اند و به نظر می رسد که ساختمان های معاصر به طرز بی نظمی رشد کرده اند. این شهر رمزآلود شامل چشم انداز شهر و معماری های ارزشمندی است که به فراموشی سپرده شده، اما در ۵ سال اخیر طراحی و ساخت برخی از ساختمان ها پرداخته شده است. ما سعی کرده ایم که با استفاده از معماری مدرن و استفاده ازمتریال بومی تأثیر به سزایی در چهره شهر بگذاریم. یکی از این پروژه ها خانه شماره ۲۰ به مساحت ۲۷۵ مترمربع می باشد که دارای بافتی آشفته مانند سایر ساختمان ها بود. ساختمان دارای ۴ طبقه با زیر بنای ۹۰۰ مترمربع می باشد، که طبقه همکف به فضای عمومی و پارکینگ اختصاص داده شده، طبقه اول و دوم به عنوان مسکونی دوبلکس و طبقه سوم به شکل یک واحد مستقل با تراس های بزرگ می باشد.

شکل گیری این کانسپت نتیجه چالش بین معماران و مالک بود. نتیجه چنین شد که یک ساختمان مسکونی متفاوت با کانسپت مینیمالیسم و ساده طراحی شود. طراحی نما در فضاهای داخلی نیز ادامه یافت که منجر به فضاهای باز متفاوت و کیفیت های فضایی شد. این پروژه نه تنها یک ساختمان در شهر مرزی بود، بلکه یک نقطه کانونی برای ارتقا و اصلاح چشم انداز فضای عمومی شهر نیز بود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.معماری ایران، معماری مدرنمعماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرن معماری ایران، معماری مدرنپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 4,943

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *