طراحی باغ تالار تاج ، دفتر معماری سبکی نو

طراحی باغ تالار تاج

طراحی باغ تالار تاج

معماری: دفتر معماری سبکی نو

معماران مسئول : حمید لاچینی ، خسرو خشنودی

موقعیت : تهران، گرمدره

وضعیت پروژه : ساخته شده

سال: ۱۳۹۶

مساحت پروژه :۱۳۰۰۰ متر مربع

اجرا : خسرو خشنودی ، حمید لاچینی

تالارها و مجتمع های برگزاری مراسم جشن عروسی، دارای ویژگی های خاص خود هستند. آنچه در حال حاضر در طراحی تالارها انجام می گردد، ارائه ی دیزاین متفاوت و البته پر زرق و برق است. این پروژه ها که معمولا مقیاس بزرگ انجام می شوند، معماری خاص خود را می طلبند. کاری که شاید هر معماری به دلیل نوع خاص پروژه، رغبت به انجام آن نداشته باشد. از این رو در این بخش تصمیم به بررسی یک نمونه کار از این نوع کاربری گرفته ایم که می تواند برای شما نیز جذاب باشد.

اگر به منطقه گرمدره تهران برای مراسم ازدواج رفته باشید، حتما می دانید که این منطقه، دارای تعداد زیادی باغ تالار است و اصلا این منطقه از تهران، به داشتن باغ تالارهای مجلل شهرت دارد. باغ تالار تاج یکی از همین عمارت هاست. در ادامه توضضیحات ارائه شده توسط معماران پروژه را مطالعه خواهید نمود.

کانسپت طراحی:

گروه معماری سبکی نو برای طرا­­حی تالاری با ویژگیهای منحصر به فرد، برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی و آیین فرخنده ازدواج، مبنای طرح خود را بر تاج و لباس عروس قرار داده است. در این طرح سعی شده است با استفاده از امتداد خطوط و تلاقی آنها در یکدیگر، پیوند ناگسستنی زوجین را تداعی کند.

در این مجموعه با بهره گیری از آبشار، آبنما، برکه، فضای سبز، قهوه خانه سنتی و اتاق عقد شیشه ای محصور در آب، سعی شده است تا حس آرامش و دلبستگی در میهمانان ایجاد شود.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این باع تالار و طراحی آن را مشاهده نمایید.

طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج طراحی باغ تالار تاج

در این مطلب به بررسی طراحی باغ تالار پرداختیم. در وب سایت خط معمار، کمتر به بررسی طراحی فضاهای با کاربری این چنینی پرداخته ایم. از این رو ضرورت ارائه ی یک نمونه پروژه با این کاربری را ضروری دیدیم تا کسانی که به دنبال نمونه ای از طراحی باغ تالار هستند، بتوانند این پروژه را مطالعه و بررسی نمایند.

اگر در رابطه با طراحی تالارهای برگزای مراسم جشن، توضیحات ارائه شده توسط معماران در رابطه با طراحی این پروژه و … سوال و یا نظری دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: شرکت معماری سبکی نو ، وب سایت باغ تالار تاج

تعداد بازدید: 4,533

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *