طراحی انجمن هنرمندان صدرا، دفتر معماری دیگر

آثار معماری معاصر ایران

طراحی انجمن هنرمندان صدرا، دفتر معماری دیگر

در این بخش قصد داریم تا به یکی دیگر از طرح ها و آثار معماری معاصر ایران بپردازیم. پروژه انجمن هنرمندان صدرای اثر دفتر معماری دیگر، معماری ساختمان فرهنگی عمومی است که در حومه شهر صدرا قرار گرفته است. ساختار منحصر به فرد این پروژه که به طور کامل شامل ساختار در سطح و زیر زمین می باشد، در مقابل محدوده فضای شهری و به طور انحصاری ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی را شکل می دهد. با بررسی سناریو از چهار طرف فضای عمومی مجاور پروژه، تیم طراحی استودیو دیگر یک فضای عمومی جمعی را تصور کرد که در چهار موقعیت متفاوت و ویژگی های فضایی متمرکز شده است. در طراحی آن ها ، این ناحیه ها از طریق کاهش مرزهای داخلیو خارجی به طور مستقل و به صورت سیال به هم متصل می شوند.

خود ساختمان اساسا توسط سه سازه ی سازنده ی هسته ای تعریف شده است که از زیرزمین تا طبقه ی بالا گسترش می یابد. این ساختارها که حاوی آمفی تئاتر، منطقه آموزشی و گالری ها هستند، فضاهای محصور و محدود را در یک طرح رها شده و  سیال و یا نا محدود ارائه می دهند. بنابراین، در حالی که محیط بیرونی فضای منحصر به فردی برای هنرمندان فراهم می کند تا با استفاده کنندگان منظم از رویدادهای عمومی درگیر شوند، بخش هایی از فضای داخلی، نوعی خصوصی تر و تعاملی را برای ساختن ساکنان ارائه می دهند.

روش های قالب گیری این هسته های بتنی از تکنیک های باستانی ایرانی برای ساخت دیوارهای نگهدارنده سنگ تراشی و سقف آجری طاقدار الهام گرفته شده است. سازه های ریخته گری آجر یا پارتیشن ها برای تشکیل سه سازه اصلی استفاده می شود.هنگامی که بتن به این قالب ها ریخته می شود، دیوارهای آجری برداشته می شود، و یک اثر بافت آجری را روی سطوح بیرونی قرار می دهد.

این روش هم مقرون به صرفه است و هم ساخت وساز هموار را فراهم می آورد. در مجموع، این پروژه تلاشی است برای ترکیب انواع مختلف فضاهای مشترک با توجه خاص به جغرافیا و توپوگرافی منطقه، برای تشویق تعامل بین گروه ها و طبقات گوناگون در منطقه می باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر آثار معماری معاصر ایران ، خط معمار را همراهی کنید.

آثار معماری معاصر ایران آثار معماری معاصر ایران آثار معماری معاصر ایران آثار معماری معاصر ایران آثار معماری معاصر ایران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,931

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *