طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری ، آمیزه ای از طراحی مدرن با متریال لوکس

طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن

طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری ، آمیزه ای از طراحی مدرن با متریال لوکس

دفتر معماری YoDezzen را می توان یکی از دفترهای معماری پیش رو در ترکیب سبک صنعتی و مدرن دانست که بسیاری از پروژه های خود را بر اساس این سبک طراحی و اجرا می کند. در این مطلب، قصد داریم به بررسی طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری در شهر کیف، پایتخت کشور اوکراین بپردازیم که توسط این شرکت، طراحی شده است. طراحی این آپارتمان مسکونی علاوه بر زیبایی فوق االعاده و اجرای بی عیب و نقص، در برگیرنده نکاتی است که برای هر معمار و طراحی می تواند آموزنده باشد.

در ادامه، توضحاتی در رابطه با طراحی این آپارتمان ارائه خواهد شد که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید.

سبک صنعتی در فضای منزل مسکونی

همانطور که پیش تر در وب سایت خط معمار بارها و بارها عنوان نموده ایم، امروزه ترکیب سبک های طراحی و معماری مدرن و صنعتی بسیار مرسوم است. در گذشته، این اتفاقا بسیار کمتر رخ می داد اما در حال حاضر، بسیاری از طراحان و معماران برای طراحی فضا از ترکیب این دو سبک بهره می برند. نیاز به خلق یک فضای جدید با رویکردی که قبلا مورد استفاده نبوده و کاهش هزینه های اجرایی پروژه در کنار زیبایی، از جمله عوامل تمایل معمار و کارفرما به این سبک ترکیبی است.

سبک مدرن – صنعتی، به دلیل ویژگی ها و شاخصه های خاصی که دارد، بیشتر در فضاهای با کاربری اداری، تجاری، فرهنگی و … مورد استفاده است و کمتر در فضای مسکونی مورد بهره برداری قرار می گیرد. یکی از این دلایل سردی و خشونت برخواسته از ویژگی ها و متریال های مورد استفاده در این سبک است. دلیل دیگر اینکه شاید ما دوست نداشته باشیم تاسیسات ساختمان را بصورت اکسپوز و نمایان روی سقف خانه مان ببینیم! به این دلایل، این سبک کمتر در فضای مسکونی مورد استفاده است اما باز هم شرکت هایی هستند که این سبک ترکیبی را در فضای مسکونی مورد استفاده قرار می دهند؛ اما این کار را به نحوی انجام می دهند که شما حس بدی نسبت به فضا نداشته باشید. آپارتمان مورد بررسی این بخش نیز از همین قاعده پیروی می کند و شما در فضا حس بدی نخواهید داشت. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری با سبک ترکیبی مدرن – صنعتی

وقتی صحبت از استفاده از ترکیب سبک ها برای یک فضا می شود، منظور این است که ویژگی های هر دو سبک را می توان در فضا مشاهده نمود. و کاراکترها و ویژگی های هر دو سبک به نحوی با یکدیگر تلفیق می گردند که شما فضا را کاملا یکپاچه خواهید دید و نه متلاطم. در سبک ترکیبی مدرن -صنعتی نیز داستان از همین قرار است. همانطور که می دانید، در سبک مدرن، تکیه بر عملکرد گرایی است و خطوط صاف طراحی، از جمله اصول اولیه ی این سبک هستند. در سبک صنعتی نیز، ویژگی هایی نظیر استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز و در غالب دکوراتیو در کنار استفاده از متیریال هایی نظیر فلز، آجر و بتن، از جمله ویژگی های شاخص می باشند. در سبک مدرن-صنعتی نیز معمولا داستان از همین قرار است و همین ویژگی های کلیدی از هر سبک مورد استفاده قرار می گیرند. تمام این موارد را در تصاویر زیر می توانید مشاهده نمایید.

دراین آپارتمان، سقف با متریال بتن کار شده است. بتن اکسپوز در طراحی داخلی حالت دکوراتیو دارد. بر روی این سقف بتنی، سیستم نورپردازی نصب گردیده و در کنار این سیستم نورپردازی، تهویه ساختمان با لوله هایی که به رنگ مشکی در آمده اند، بصورت دکوراتیو کار شده اند. رنگ های اصلی این آپارتمان، مشکی، خاکستری (باتونالیته های مختلف) و قهوه ای و در نهایت سفید هستند. در واقع باید این طور گفت که متریال ها، به نحوی انتخاب شده اند که در خانواده این چهار رنگ قرار بگیرند. همانطور که پیش تر اشاره شد، سقف با متریال بتن و به رنگ خاکستری و در بخش هایی نیز به رنگ سیاه است. دیوارها نیز بسته به فضا رنگ خاکستری یا سفید دارند. کف نیز با متریال چوب و به رنگ قهوه ای تیره کار شده است.

این ترکیب رنگی، می تواند فضا را تا مدرن، خاص و البته متعادل به لحاظ انرژی و گرمای رنگ، نشان دهد. چیزی که در کارهای شرکت YoDezzen همواره قابل مشاهده است این است که طراحان می کوشند در دل استفاده از سبک های صنعتی و مدرن، متریال ها و رنگ ها را به نحوی انتخاب و ترکیب نمایند که فضا لوکس هم به نظر برسد. این ویژگی را در سایر کارهای این شرکت نیز می توان دید. به عنوان مثال به فضای آشپزخانه و سنگی که بر روی جزیره و روی صفحه کابینت کار شده است نگاهی بیاندازید. به طور حتم انتخاب های دیگری نیز برای این سنگ وجود دارد اما تمایل به لوکس بودن فضا، سبب چنین انتخابی است. این موضوع در مورد سنگ سفید با رگه های درشت در فضای سرویس بهداشتی نیز صدق می کند. این موارد را می توانید در تصاویر مشاهده نمایید.

در نهایت اینکه اگر آپارتمانی با متراژی در حدود ۲۰۰ متر دارید وی می خواهید یک کار مدرن، متفاوت انجام دهید، آپارتمان مورد بررسی این بخش، هم به لحاظ پلان و هم طراحی می تواند نمونه موردی خوبی باشد. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مورد بررسی این بخش را مشاهده نمایید.

طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری مدرن

 

در این مطلب به بررسی طراحی آپارتمان ۲۰۰ متری پرداختیم که توسط استودیو معماری YoDezzen دیزاین شده است. اگر در رابطه با طراحی این آپارتمان ایده و یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید. در ادامه نیز می توانید از طریق لینک ها، نگاهی به سایر پروژه های انجام شده توسط این دفتر معماری بیاندازید:

طراحی کافه فست فود ، دیوارهای آجری و گرم

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک ، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه (سالن زیبایی) لوکس در اوکراین

طراحی آزمایشگاه فن آوری های نوین پزشکی به سبک مدرن

طراحی داخلی آپارتمان، ایجاد فضای تیره و مینیمال

طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری با تم آرتیستی

طراحی داخلی اداری مینیمال برای دفتر کاری در اوکراین

 

تحریریه خط معمار

منبع: YoDezeen – ArchLine

تعداد بازدید: 1,385

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *