راهنمای جامع طراحی، دکوراسیون و بازسازی مطب

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

راهنمای جامع طراحی، دکوراسیون و بازسازی مطب

دکوراسیون مطب پزشکی و ایجاد فضایی گرم، زیبا و استقبال کننده راهی مناسب برای ایجاد ارتباط با بیماران و ایجاد چهره ای حرفه ای و معتبر برای جامعه پزشکی می باشد. کسانی که حضور در سالن انتظار مطب را تجربه کرده اند، می دانند که این بخش برای بیماران استرس آور است. تزئیناتی چون تابلوهای هنری، عکس، استفاده از رنگ های آرامش بخش، طراحی سنجیده شده  و مبلمان راحت می تواند به داشتن آسودگی خاطر بیماران کمک کند. حتی افزودن عناصری چون آکواریوم ها و گیاهان طبیعی می توانند تسکین دهنده باشند و بیماران را از استرس دور کنند. در این بخش خط معمار قصد دارد تا نکات عمومی و جامعی را که طراحان باید در طراحی داخلی مطب پزشکی ( اعم از مطب دندانپزشکی، مطب پوست و مو، مطب زنان، مطب چشم پزشکی، مطب اطفال و سایر مطب ها) بدون در نظر گرفتن تخصصشان، شرح دهد.

قبل از شروع کار، باید درک صحیحی از نوع خدمات پزشکی دفتر داشته باشید. در حالت ایده آل، دکوراسیون مطب باید منعکس کننده آمار جمعیتی بیماران باشد. به عنوان مثال، مطب پزشک متخصص اطفال می تواند شامل اسباب بازی های بادوام، تلفن های همراه جالب ، جداول فعالیت، نقاشی های دیواری رنگارنگ، تلویزیون با فیلم های کارتونی یا موارد دیگری باشد که برای سرگرمی کودکان مفید است. یا این که در طراحی اتاق انتظار این نوع مطب فضایی با داشتن حریم خصوصی برای مادران شیرده در نظر داشته باشید.

بنابراین در این بخش خط معمار قصد دارد تا نکاتی را که در بازسازی و دکوراسیون مطب باید به آن توجه داشته باشید را برای شما به اشتراک بگذارد. خلاصه آن چه در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم به شرح زیر می باشد:

_ چرا به دکوراسیون داخلی مطب می پردازیم

_ بخش های مختلف در مطب پزشکی

_ سبک های دکوراسیون در طراحی مطب پزشکی

_ هزینه های انجام دکوراسیون مطب

_ زمان بازسازی مطب

_ مشورت با طراح داخلی در دکوراسیون داخلی مطب

_ طراحی داخلی سالن انتظار در مطب پزشکی

_ طراحی اتاق پزشک

_ طراحی آبدارخانه در مطب پزشکی

_ دسترسی آسان به سرویس بهداشتی در مطب

_ دیوارها در دکوراسیون مطب

_ رنگ در مطب پزشکی

_ نورپردازی در دکوراسیون مطب پزشکی

_ انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی مطب

_ سقف در بازسازی مطب

_ متریال مناسب برای طراحی مطب

_ قرار دادن گیاهان طبیعی در مطب ها

چرا به دکوراسیون داخلی مطب می پردازیم

ایجاد دکوراسیونی زیبا و در عین حال با حفظ موارد اصولی و کاربردی، احساس امنیت و اطمینان را در میان مراجعه کنندگان می افزاید و در نتیجه امکان مراجعه بعدی و معرفی آن را به سایرین را افزایش خواهد داد. به علاوه دکوراسیون داخلی مناسب مطب به خصوص در فضای پذیرش احساس آرامش و امنیت را در افراد بوجود می آورد و باعث می شود افراد در طی انتظار در مطب احساس خستگی نکنند. در نهایت می توانیم بگوییم که دکوراسیون مطب های پزشکی باعث می شود تا یک مطب از سایر مطب ها متمایز شود و ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشد.

بخش های مختلف در مطب پزشکی

فضاهای درمانی مانند کلینیک ها و مطب های پزشکی معمولا شامل ریزفضاهایی می باشند که به شرح زیر می باشد:

بخش رسپشن یا پذیرش و انتظار بیماران

اتاق پزشک و یا اتاق ویزیت بیمار

سرویس بهداشتی

فضای آشپزخانه (آبدارخانه)

فضاهای ذکر شده در بالا به عنوان بخش های اصلی در یک مطب به حساب می آیند، اما بسته به نوع کاربری مطب و سایر موارد، ممکن است که ما بخش های دیگری را علاوه بر این فضاهای اصلی در دکوراسیون داخلی مطب ها جهت رفاه بیش تر در نظر داشته باشیم.

سبک های دکوراسیون در طراحی مطب پزشکی

سبک هایی که در دکوراسیون داخلی فضاهای درمانی و مطب های پزشکی به کار می روند بسیار متنوع هستند. شما می توانید با توجه به سلیقه کارفرما، نوع مطب و رشته متخصص بهترین و مناسب ترین سبک دکوراسیون را برای دیزاین مطب انتخاب کنید. رایج ترین سبک های دکوراسیون در طراحی فضاهای درمانی به شرح زیر می باشد:

سبک مدرن: مدرن در سبک دکوراسیون داخلی اصطلاح گسترده ای است که به طور معمول دارای ویژگی هایی چون خطوط مستقیم و صاف، پالت رنگی ساده، فضایی ساده و استفاده از متریالی چون فلز، شیشه و فولاد می باشد. طراحی مدرن سادگی را در تمامی بخش های دکوراسیون از جمله مبلمان به کار می برد. شاخص ترین ویژگی سبک مدرن سادگی و در عین حال زیبا بودن است. این سبک دکوراسیون از هر گونه بی نظمی و شلوغی به دور است و معمولا در دکوراسیون مدرن از لوازم و اکسسوری های تزئینی زیاد به کار نمی رود. این سبک دکوراسیون جزو پرطرفدارترین سبک در طراحی داخلی مطب ها می باشد.

سبک مینیمال: همانطور که از نامش پیداست این سبک دکوراسیون به وجود حداقل مبلمان در فضای داخلی اشاره می کند. پیروان این سبک دکوراسیون بر اساس شعار “کمتر بیش تر  است” به دیزاین فضای داخلی می پردازند. پالت رنگی در این سبک دکوراسیون محدود می باشد و بیش تر از رنگ های روشنی مثل سفید، کرم و خاکستری استفاده می شود. مبلمان ها معمولا ساده هستند و هیچ چیز در مبلمان مبهم و پیچیده نیستند و از قرار دادن جزئیات و لوازم غیر ضروری می پرهیزند. در نهایت مینیمالیسم با ویژگی هایی چون عملکرد و خطوط ساده و مستقیم تعریف می شود. این سبک دکوراسیون به سبب این که فضایی روشن، خلوت و تمیزی را ارائه می کند در طراحی مطب های پزشکی طرفداران بسیاری دارد.

سبک تردیشنال: سبک نردیشنال یا همان سبک سنتی جزئیات کلاسیک، مبلمان مجلل و تزئینات داخلی بالایی را نمایش می دهد. در فضای داخلی با این سبک دکوراسیون ما شاهد استفاده فراوان اشیا و مبلمان چوبی، رنگ های غنی و خطوط منحنی هستیم. با توجه به اینکه این سبک دکوراسیون هزینه های بالایی را در بر می گیرد و همچنین به سبب داشتن جزئیات کمتر مورد توجه پزشکان قرار می گیرد.

سبک کلاسیک: طراحی داخلی کلاسیک ترکیبی از دکوراسیون های یونانی و رومی است. این سبک دکوراسیون معمولا با هماهنگی، نظم و تعادل سر و کار دارد. این نوع سبک دکوراسیون ممکن است که در برخی از مطب های زیبایی و پوست و مو به کار رود.

سبک معاصر: سبک مدرن و معاصر ، دو سبکی هستند که بطور متناوب از آنها استفاده می شود. سبک معاصر از سبک مدرن متفاوت است، زیرا دکوراسیون را بر اساس زمان حاضر توصیف می کند. تفاوت اصلی که این دو سبک را از هم متمایز می کند این است که سبک مدرن تعبیر دقیقی از طراحی است که از قرن بیستم آغاز شده است.

سبک صنعتی: همانطور که از نام این سبک دکوراسیون مشخص است، سبک صنعتی سبکی ملهم از فضای انبارها و یا کارخانه های برون شهری می باشد. در این سبک دکوراسیون بسیاری از زیرکارهای ساختمان مانند آجرها، بافت بتنی، برق کشی و لوله کشی ها در معرض دید می باشند. از دیگر ویژگی های این سبک، سقف های بلند، الوارهای چوبی قدیمی، لامپ های فلزی و آویزان می باشد. این سبک دکوراسیون بیش تر در طراحی کلینیک و بیمارستان ها رواج دارد و ما کمتر در دکوراسیون داخلی مطب ها آن را مشاده می کنیم.

در میان سبک هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم سبک مدرن و مینیمال کاربرد بیش تری دارند.

هزینه های انجام دکوراسیون مطب

بسیاری از افراد فکر می کنند که دکوراسیون خلاقانه مطب های پزشکی هزینه های بالایی را در بر می گیرد و به همین دلیل از از انجام آن ممانعت می کنند. اما باید بگوییم که این تفکر اشتباه است و شما می توانید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، دکوراسیونی کاربردی و زیبا از لحاظ عملکردی را داشته باشید. هزینه های دکوراسیون مطب ارتباط مستقیمی با سلیقه کار فرما و نوع متریالی انتخابی نیز دارد. هزینه های دکوراسیون داخلی مطب ها با توجه به متراژ مطب، کیفیت متریال به کار رفته در فضا، سبک مورد نظر، شهری که مطب در آن قرار دارد و مهم تر از همه بودجه کارفرما متفاوت باشد. یکی از امکاناتی که مشورت با طراح داخلی برای شما فراهم می آورد این است که با توجه به بودجه ای که شما در نظر دارید، بهترین خروجی را ارائه می دهد.

شما می توانید برای داشتن مطبی با دکوراسیون جذاب و خلاقانه و در عین حال با قیمت مناسب، با دفتر معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

زمان بازسازی مطب

به طور متوسط بازسازی مطب های پزشکی پروژه های زمان بر است و ممکن است  بین ۲ الی ۶ ماه به طول می انجامد، البته استثنا نیز در این قانون وجود دارد. برخی از پروژه ها با توجه به ابعاد و نوع بازسازی شان ممکن است زمان کمتر یا بیش تری را نیاز داشته داشته باشند. به طور کلی می توانیم بگوییم که زمان انجام بازسازی به طور عمده بستگی به مساحت و حجم بازسازی فضا دارد و طراحان نمی توانند زمان مشخصی را برای اتمام پروژه مشخص سازند. اما به طور معمول بازسازی ها در این بازه زمانی به اتمام می رسند.

شما می توانید جهت اطلاع از زمان بازسازی و دکوراسیون مطب خود با متخصصان ما در گروه معماری آوگون با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

مشورت با طراح داخلی در دکوراسیون داخلی مطب

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که طراحی داخلی مطب هزینه های سنگینی را به همراه دارد. این برخلاف باور عموم می باشد و حتی در برخی موارد نتیجه عکس نیز خواهد داشت. کارشناسان طراحی توصیه می کنند که در بازسازی مطب پزشکی سعی کنید تا با یک طراح داخلی مشورت کنید. معمولا کارفرما ها دانش کافی برای طراحی و ایجاد یک فضای دندانپزشکی  با استاندارد های درمانی و بهداشتی را ندارد. اما طراحان داخلی نه تنها دارای استعداد در طراحی هستند، بلکه با توجه به دانش و اطلاعاتشان راجع به حوزه های مختلف طراحی داخلی و آشنایی با متریال مختلف موجود در بازار و کیفیت آن ها می توانند برای بسیاری از مشکلات پیش رو، راه حل های منطقی را ارائه دهند. به عنوان مثال فضای مطب شما کوچک است و شما به عنوان کارفرما نمی توانید استفاده بهینه از فضای محدود را داشته باشید. اما طراحان به سبب تخصص داشتن در حوزه طراحی می توانند از فضای کوچک بیش ترین بهره را برده و فضایی متناسب با نیازهای کارفرما ایجاد کنند که در عین حال بزرگ تر از اندازه واقعی خود جلوه کند.

همچنین طراحان از جدید ترین متدهای روز دنیا  و ابزار و متریال کاربردی در دکوراسیون داخلی مطلع هستند و می توانند فضایی بروز و کاربردی را برای پزشکان طراحی کنند. یکی دیگر از مزایای مشورت با طراح داخلی در طراحی مطب این است که آن می توانند با بودجه مورد نظر کارفرما سبک ها، طرح های منحصر به فرد با استفاده از متریال مختلف را ارائه دهند. بنابراین شما با مشورت با یک طراح و معمار داخلی می توانید علاوه بر این که در هزینه های خود صرفه جویی کرده، به طرح و سبک دکوراسیون ایده آل  خود به بهترین صورت ممکن دست یابید. مهم تر از همه این است مشورت با طراح داخلی در هنگام بازسازی مطب با کمترین خطا روبرو می شوید. طراحان سعی می کنند تا مطب شما زیباتر و جذاب تر از آن چه که شما در نظر داشته اید را طراحی کنند و در عین حال برای کارفرما و کسانی که از آن فضا استفاده می کنند کاربردی نیز باشد. آن ها اجازه نمی دهند که شما زیبایی را جایگزین عملکرد و یا بالعکس آن عملکرد را جایگزین زیبایی کنید. همچنین چیزهای زیادی وجود دارند که تا شما در فضا وارد نشوید، نمی توانید به آن فکر کنید. اما طراحان بر اساس دانش و تجربه ای که دارند، تمامی این نکات را در نظر گرفته و از احتمال بروز خطا جلوگیری می کنند.

اگر شما نیز قصد بازسازی مطب خود هستید می توانید با متخصصین گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی داخلی سالن انتظار در مطب پزشکی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

یکی از نکات نگران کننده برای طراحان در هنگام طراحی یک مطب پزشکی، داشتن سالن پذیرش ایمن، تمیز و روشن می باشد. در طراحی هر فضای پزشکی مهم ترین چیزی که باید در درجه اول اهمیت قرار بگیرد، سلامتی بیمار و آرامش او می باشد، اما این بدین معنا نیست که بحث زیبایی شناسی را فراموش کنید. یک اتاق انتظار مطب پزشک با طراحی خوب باید باعث شود بیماران و خانواده هایشان احساس راحتی و آسایش بیشتری داشته باشند. در ادامه نکاتی را در رابطه با طراحی این بخش ارائه خواهیم داد:

_ عملکرد

_ در نظر داشتن جریان تردد افراد

_ صندلی راحت را انتخاب کنید

_ توجه به راحتی کارمندان

_ استفاده از طرح هایی با رنگ های ملایم

_ نورپردازی سالن انتظار

_ نصب تلویزیون

_ طراحی کانتر و میز منشی

_ گیاهان طبیعی

عملکرد: تعداد مراجعه کنندگان را به صورت تقریبی تخمین بزنید. وسایلی که باید در لابی ها نصب شوند باید از جزئیات کمتری برخوردار باشند و با تجهیزات دیگر تلفیق شوند تا بتواند حجم عمده اشغال شده را به حداقل برساند. یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد ایجاد تهویه مناسب می باشد. همچنین مبلمان باید به گونه ای چیده شوند که حرکت افراد در فضا را دچار مشکل نسازد.

در نظر داشتن جریان تردد افراد:  اول از همه، مبلمان موجود در اتاق انتظار شما باید به گونه ای ترتیب داده شود که فضا باز تر و روشن تر به نظر برسد و افراد به راحتی بتوانند در این بخش حرکت داشته باشند. بنابراین نه تنها مسیر حرکت های عریض و بزرگ برای امنیت بیماران و کارکنان ضروری است بلکه برای بهزیستی روان بیماران نیز مفید هستند. اگر میزها و صندلی ها در نزدیک به یکدیگر قرار گیرند، باعث می شود تا افراد احساس محدودیت کنند و این باعث می شود تا میزان استرس آن ها در هنگام ملاقات پزشک بیفراید. علاوه بر بهینه سازی جریان در محل استقرار افراد، مسیرهای روشن و روانی را در اطراف میز پذیرش ایجاد کنید.

صندلی راحت را انتخاب کنید: اگرچه مهم است که صندلی اتاق انتظار در یک مطب پزشکی باید بادوام بوده و تمیز کردن آسان باشد، اما مهم تر از آن این است که این صندلی ها باید به اندازه کافی راحت باشند که بیماران در طول انتظار در مدت زمان طولانی، آرامش خود را داشته باشند. سعی کنید از صندلی های متنوعی با کاربری های مختلف برای سالن انتظار انتخاب کنید. به عنوان مثال، صندلی هایی با دسته برای کسانی که می خواهند دستانشان را روی آن قرار دهند، صندلی هایی بدون دسته برای کسانی که مایل به نشستن بر روی صندلی های دسته دار نیستند و صندلی های پزشکی برای کسانی که نیاز به این نوع صندلی ها برای نشستن دارند. همچنین توصیه می کنیم که در طراحی مطب ویلچر را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است که برخی از بیماران نیاز به استفاده از ویلچر داشته باشند.

توجه به راحتی کارمندان: اگر چه پزشکان می خواهند تا بیماران آن ها تا حد امکان احساس راحتی در فضای پذیرش داشته باشند، اما باید اقداماتی را نیز برای رفاه کارمندان خود نیز انجام دهند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که کارمندان در صورت احساس راحتی و آرامش، عملکردشان نیز افزایش می یابد. در سالن پذیرش سعی کنید یک میز رسپشن متناسب با فضای کار، به همراه فضای ذخیره سازی کافی قرار دهید تا در هنگام کار با کمترین مشکل مواجه شوند. همچنین یک صندلی ارگونومیک برای منشی فراهم آورید تا در هنگام انجام کار در طول روز احساس خستگی نکند و با انرژی تمام به انجام کار خود بپردازد.

استفاده از طرح هایی با رنگ های ملایم: سعی کنید از تنالیته های رنگی ملایم و آرام بخش انتخاب کنید تا فضا شما بیش تر شبیه به محیط خانه باشد تا یک مطب پزشکی. اگر نام تجاری شما به رنگ بنفش می باشد، این بدان معنی نیست که تمامی فضای رسپشن باید به همان رنگ باشد. حتی اگر چنین است شما می توانید در بخشی از فضا را از این رنگ به کار ببرید و یا اینکه تنالیته های مختلف رنگ بنفش را استفاده کنید. به کار بردن طیف های روشن خاکستری و یا سبز می تواند گزینه مناسبی برای دیوارهای فضای پذیرش باشد. همچنین به کاربردن چوب در مبلمان و میز رسپشن می تواند فضایی گرم شبیه به خانه را فراهم آورد به استثنا مطب های اطفال که طراحی فضای انتظارشان کاملا متفاوت است. از آن جا کودکان محور اصلی در یک مطب پزشکی اطفال هستند، توصیه می شود تا از رنگ های شفاف و روشن  استفاده کرد. همچنین سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که مناسب کودکان و همچنین خانواده های آن ها باشد. افزودن برخی از وسایل بازی می تواند برای کودکان سرگرم کننده باشد و باعث می شود ترس و استرس را در میان کودکان کاهش دهد.

نورپردازی سالن انتظار: نورپردازی باید متناسب با نیازهای بخش های مختلف مطب صورت پذیرد. نور ملایم و روشن فضایی آرامش بخشی را ایجاد می کند، در عین حال نور متوسط و گرم، فضایی شبیه به خانه را برای بیماران ایجاد می کند. اگرچه نور طبیعی همیشه بهترین است، اما همیشه گزینه مناسبی نیست. در نورپردازی این بخش از مطب توصیه می کنیم تا از نورهای گرم مانند لامپ های با نور زرد استفاده نکنید. بهترین نور برای این بخش لامپ های فلورسنت می باشند که دارای طیف رنگی سرد هستند. همانطور که می دانید رنگ های سرد بر ایجاد خونسردی افراد نقش مهمی دارد.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

نصب تلویزیون: با توجه به این که خدمات درمانی زمان بر است و تعداد مراجعه کنندگان بسیار، ممکن است که بیماران زمان طولانی را در سالن انتظار باشند  و انتظار در مدت زمان طولانی برای آن ها و حتی همراهان استرس آور بوده و در برخی موارد امکان دارد که بر میزان استرس آن ها بیافزاید. بنابراین نصب یک تلویزیون می تواند در این بخش کاربردی باشد و بدین صورت بیماران می توانند در هنگام انتظار از دیدن برنامه های تلویزیون لذت ببرند و انتظار برایشان خیلی سخت نباشد. شما باید دقت داشته باشید که تلویزیون را در زاویه ای مناسب و فاصله ای استاندارد برای سرگرم کردن بیماران قرار دهید.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراحی کانتر و میز منشی: یکی از جذاب ترین اشیایی که در بخش پذیرش و سالن انتظار یک مطب می تواند بر زیبایی و جذابیت یک مطب بیفزاید، کانتر و میز منشی مطب می باشد. شما به عنوان طراح می توانید، طرح های جالب و خلاقانه ای را در طراحی میز منشی ارائه دهید و توجه بیماران را به این بخش جلب کنید. یکی از راه های ایجاد جذابیت در طراحی کانتر بخش پذیرش، قرار دادن لوگوی مطب در جای مناسب می باشد. در برخی موارد لوگوی مطب می تواند به عنوان بخش اصلی طرح کانتر قرار گیرد. سعی کنید در انتخاب کانتر و میز منشی، طرح های ساده و مدرن را در الویت قرار دهید و از انتخاب طرح های فانتزی و پیچیده بپرهیزید.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

گیاهان طبیعی:  قرار دادن گلدان های گل طبیعی و یا حتی مصنوعی می تواند در دکوراسیون سالن انتظار در مطب کارآمد باشد. گیاهان طبیعی علاوه بر افزودن زیبایی به مطبوع ساختن فضا نیز کمک کرده و انرژی مثبتی را به بیماران منتقل می کنند.

طراحی اتاق پزشک

بعد از طراحی فضای پذیرش، مهم ترین بخشی از مطب که در طراحی آن باید توجه به سزایی داشته باشید اتاق پزشک( اتاق معاینه) می باشد. به گونه ای می توان گفت که این بخش به عنوان قلب مطب به حساب می می آید. در دکوراسیون این بخش علاوه بر توجه بر زیبایی شناسی، دکوراسیون فضا و انتخاب مبلمان، سایر تجهیزات مورد نیاز با توجه به تخصص پزشک قرار می گیرد. به عنوان مثال در مطب دندانپزشکی تجهیزاتی مانند یونیت دندانپزشکی، کابینت برای قرار دادن تجهیزات مورد نیاز، سینک و شیر آب برای شستشوی ابزارها و سایر موارد ضروری است. یا این که در اتاق معاینه در مطب چشم پزشکی باید فضایی برای قرار دادن دستگاه های معاینه چشم در نظر گرفته شود.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراحی آبدارخانه در مطب پزشکی

یکی از بخش های ضروری که طراحان در دکوراسیون مطب ها به آن توجه ویژه ای داند، طراحی آبدارخانه می باشد. به طوری که باید گفت این بخش از ملزوات یک محیط درمانی می باشد. این فضا باید دارای امکاناتی چون سینک، کابینت، گاز، یخچال و حتی جعبه کمک های اولیه نیز باشد. فضای آبدارخانه در یک مطب باید همانند سایر بخش های آن از نور و تهویه مناسب برخوردار باشد. با توجه به این که بهداشت در فضاهای درمانی اهمیت بالایی دارد، از متریال قابل شستشو در این بخش استفاده کنید.

دسترسی آسان به سرویس بهداشتی در مطب

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در بسیاری از موارد بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند، ممکن است که نیاز فوری به سرویس بهداشتی پیدا کنند. بنابراین محل قرار گیری سرویس های بهداشتی در مطب باید به گونه ای باشد که بیماران بتوانند به سادگی و در اسرع وقت به آن دسترسی یابند. همچنین طراحان باید در طراحی سرویس بهداشتی تسهیلات لازم همانند توالت فرنگی و دستگیره های مورد نیاز برای بیماران خاص در نظر داشته باشند. یکی از نکاتی که در هنگام طراحی سرویس بهداشتی در مطب باید به آن توجه کنند، موقعیت مکانی آن است. این بخش باید ارتباطی غیر مستقیم با سایر بخش های داخلی چون فضای پذیرش، اتاق معاینه و بخش تزریقات داشته باشد و تا حد ممکن با بخش ورودی مطب به طور مستقیم در ارتباط باشد. همچنین سرویس بهداشتی مطب باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. توصیه می کنیم تا درب سرویس بهداشتی در مطب را در وضعیتی قرار دهید که رو به سمت حاشیه و فضاهای پرت ساختمان باز شود و دقت داشته باشید که درب آن رو به فضاهایی چون سالن پذیرش و اتاق معاینه باز نشود.

دیوارها در دکوراسیون مطب

با توجه به این که دیوارها بخش عمده ای در مطب را اشغال می کنند، توجه نوع پوشش و رنگ آن از اهمیت بسزایی برخوردار می شود. شما با توجه به سلیقه، بودجه و سبک دکوراسیون مورد نظر خود می توانید از انواع متریال برای پوشش دیوار مطب استفاده کنید. در ادامه خط معمار برخی از متریال موجود در بازار را برای پوشش دیوارهای مطب ارائه خواهد کرد:

_ رنگ آمیزی

_ کاغذ دیواری

_ دیوارپوش پی وی سی

_ ام دی اف

_ دیوارپوش های سه بعدی

_ دیوارپوش آجری

_ دیوار پوش چوبی

رنگ آمیزی: رنگ آمیزی ساده ترین و به گونه ای مقرون به صرفه ترین روش برای پوشش دیوارها در مطب می باشد. همچنین نظافت آن آسان می باشد و از لحاظ بهداشتی استاندارد است. رنگ ها در سه دسته مختلف رنگ روغن، رنگ پلاستیک و رنگ های اکریلیک در طیف وسیعی از رنگ ها بازار موجود می باشند. شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری: کاغذ های دیواری از دیگر متریالی هستند که امروزه ما در دکوراسیون داخلی مطب ها مشاهده می کنیم. کاغذ های دیواری در طرح ها و رنگ های مختلفی با دو نوع قابل شستشو و غیر قابل شستشو در بازار موجود می باشند. با توجه به این که بهداشت در فضاهای درمانی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، توصیه کارشناسان این است که اگر قصد انتخاب کاغذ دیواری را برای مطب خود دارید، نوع قابل شستشوی آن را انتخاب کنید. این دو مورد ساده ترین و رایج ترین نوع متریالی بودند که برای پوشش دیوارهای مطب و فضاهای درمانی می توان از آن استفاده کرد.

با این وجود امروزه ما انواع دیوار پوش ها هستیم که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

پی وی سی: امروزه دیوارپوش های پی وی سی جایگزین دیوارهای گچی شده اند. شاید این امر به دلیل استحکام بالای آن، سهولت در نصب، عایق بودن در برابر صدا و گرما، صرفه جویی در زمان می باشد. یکی دیگر از مزایایی که این نوع دیوارپوش ها دارند، عمر بالا، مقاومت در برابر رطوبت، شستشوی آسان و وزن سبک آن  می باشد.

ام دی اف: از دیگر متریالی که برای پوشش دیوارها در دکوراسیون داخلی مطب از آن استفاده می شود، صفحات ام دی اف می باشد. یکی از دلایل این که ام دی اف طرفدار زیادی پیدا کرده است، تنوع روکش های آن و استقامت آن در برابر ضربه می باشد. با این وجود، ام دی اف ها دارای معایبی هستند که باعث می شود نسبت به صفحات پی وی سی کمتر مورد توجه طراحان قرار بگیرند. یکی از بزرگ ترین معایب دیوارپوش های ام ای اف این است که در برابر رطوبت مقاوم نیستند و به سرعت پوسیده می شوند و نسبت به صفحات پی وی سی گران تر می باشند.

دیوارپوش های سه بعدی: این نوع دیوارپوش ها در طرح ها، رنگ ها و در نتیجه قیمت های مختلفی در بازار موجود می باشند. این متریال به دلیل یک تکه بودنش، نصب آسانی نیز دارد. یکی از مزایای بزرگ این متریال آنتی باکتریال بودن آن می باشد و به همین دلیل برای فضاهای درمانی که مسائل بهداشتی در درجه اول اهمیت قرار دارد، مناسب می باشند. همچنین این متریال استقامت بالایی در مقابل رطوبت، گرما و ضربه دارد.

آجری: امروزه دیوارهای آجری در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون مطب خود از دیوارهای آجری به صورت سنتی (قهوه ای) و  سفید به کار ببرید.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

چوبی: دیوارهای چوبی از جمله متریالی هستند که امروزه ما به وفور  در دکوراسیون داخلی شاهد استفاده از آن هستیم. این متریال در ایجاد فضای گرم و صمیمی تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این چوب عاق مناسبی برای گرما و صدا می باشد.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

رنگ در مطب پزشکی

به نظر می رسد که در گذشته مطب های پزشکی به طور عمده در دو طیف بودند: یا کاملا سفید و روشن، و یا تنالیته ی سبز روشن. اما امروزه با توجه به این که درک نسبت به اثرات روانشناختی رنگ ها افزایش یافته است، طراحان در مطب های پزشکی از طیف گسترده تری از رنگ ها استفاده می کنند. برخی از رنگ های به کار رفته در مطب های پزشکی  حسی از قرار گرفتن در خانه را به بیماران منتقل می کند و باعث می شود تا آن ها آرامش بیش تری داشته باشند.

رنگ برای مطب پزشکان: انتخاب رنگ های مناسب برای دیوارهای مطب پزشکی

معمولا این سوال برای افراد پیش می آید که چگونه می توانند رنگ مناسب را برای مطب پزشکی خود انتخاب کنند؟ کدام رنگها برای بیماران بهتر کار می کنند؟ این که آیا تمامی بخش های مطب را با یک رنگ، رنگ آمیزی کنند یا اینکه برای بخش های مختلف رنگ های مختلفی را در نظر داشته باشند؟ در ادامه به سوالاتی از این قبیل پاسخ خواهیم داد. این نکات شما را در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی مطب راهنمایی خواهد کرد.

_ وضعیت حاضر مطب را در نظر بگیرید

_ کاربری اتاق ها را در نظر بگیرید

_ آنچه بیماران شما در فضای مطب مشاهده خواهند کرد را در نظر داشته باشید

وضعیت حاضر مطب را در نظر بگیرید

اولین چیزی را که می خواهید در هنگان انتخاب رنگ مناسب مطب پزشکی در نظر داشته باشید، مواردی و عناصری است که قبلا وجود داشته، چیزهایی که می توان تغییرشان داد، منتقل و یا حذف کرد. اگر فقط قصد دارید که رنگ دیواره ای مطب را به روز کنید، ابتدا باید رنگ میز، کفپوش و سایر قسمت هایی که در مطب حالت ایستایی داشته و امکان جابجایی ندارند را در نظر بگیرید.

کاربری اتاق ها را نظر بگیرید

هر یک از اتاق های موجود در مطب پزشکی از کاربرد و هدف منحصر به فردی برخوردار است. بنابراین رنگی که برای دیوارهای آن بخش ها انتخاب می کنید باید متناسب با آن هدف باشد. به عنوان مثال آبی ملایم و یا سبز-آبی در اتاق های مشاوره به خوبی به کار می آید. تنالیته های گرم تر می تواند برای مطب هایی که مراجعه کنندگان آن ها افراد مسن هستند، مناسب تر باشد تا خود را در فضایی شبیه خانه حس کنند. در اتاق های انتظار می توان رنگ هایی که در سالن های نشیمن خانه به کار برده می شود را انتخاب کرد.

توجه به هدف و کاربری هر یک از اتاق ها در مطب باعث می شود تا انتخاب رنگ برای شما آسان تر شود. به طور کلی توصیه می کنیم که برای اتاق های درمانی از طیف های رنگی ملایم، گرم و آرامش بخش استفاده کنید. همچنین در نظر گرفتن میزان اشباع و تنالیته هر رنگ مهم است. به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد روشن می تواند رنگ دوست داشتنی برای اتاق معاینه بیمار باشد، این درحالی است که انتخاب تنالیته اشتباه آن می تواند تأثیر منفی بر روی بیماران داشته باشد. یا این که رنگ آبی روشن برای کودکان رنگی جذاب و سرگرم کننده است، اما اگر در طیف تیره آن در بخش هایی  مانند فضای اتاق انتظار به کار رود ممکن است که باعث اضطراب کودکان و حتی خانواده آن ها شود.

آنچه بیماران شما در فضای مطب مشاهده خواهند کرد را در نظر داشته باشید

معمولا افراد دوست دارند که رنگ های روشن را در مطب های پزشکی نظاره گر باشند، اما باید در قرارگیری آن ها دقت کافی داشت.

انتخاب بهترین رنگ برای سالن انتظار مطب

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

مراجعه به کلینیک های درمانی معمولا با ترس و اضطراب همراه است. چنین حالتی از لحاظ روانی ایده آل نیست، زیرا یک پزشک انتظار دارد که هنگام معاینه بیماران، آن ها در آرامش کامل قرار داشته باشند. بنابراین طراحان داخلی در هنگام طراحی فضای داخلی مطب باید ببیند که چه کارهایی را می توانند انجام دهند تا فضایی را ایجاد کنند تا افراد در آرامش باشند. رنگ مناسب دیوار ها یکی از مواردی است که می تواند آرامش را تا حدود زیادی در میان بیماران ایجاد کند. انتخاب رنگ مناسب ممکن است که در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما می تواند تأثیر عمیقی بر روی بیماران داشته باشد. شما باید در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید، زیرا ممکن است که شما بر اساس علاقه و یا هماهنگ بودن رنگ ها آن را انتخاب کرده و این رنگ ها در فضای انتظار تأثیر منفی بر روی بیماران داشته باشد. با این حال رنگ های مختلف دارای اثرات و پیامدهای مختلفی هستند. رنگ هایی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم، می توانند در ایجاد فضایی آرام تأثیر بسزایی داشته باشند.

سفید: رنگ سفید تمیزترین رنگ موجود در چرخ رنگ است. همچنین یکی از رنگ های کاربردی و پر طرفدار در دکوراسیون مطب پزشکی می باشد. شاید یکی از دلایل عمده آن آرامشی است که در فضای درمانی ایجاد می کند. یکی دیگر از دلایل انتخاب رنگ سفید برای دکوراسیون مطب و کلینیک ها دلالت بر پاکیزگی این رنگ می باشد. همچنین این رنگ در فضا باعث می شود تا بیماران احساس اطمینان در فضا داشته باشند.

بژ: تنالیته های رنگی بژ هنگامی در ترکیب با سایر رنگ های ملایم به کار روند فضایی آرامش بخش را ایجاد می کنند. تنالیته های روشن تر آن، نور را منعکس می کند و باعث می شود تا سالن انتظار گرم تر و مطبوع تر به نظر برسد.

خاکستری: انواع خاکستری های ملایم بهترین گزینه برای سالن انتظار در طراحی داخلی کلینیک و مطب می باشند. این رنگ ها به کاهش استرس در میان بیماران و همراهان آن ها می پردازد. استفاده از پالت رنگی که دارای تضاد شدید می باشند بپرهیزید، زیرا باعث افزایش فشار روحی  بر افراد بیمار می شود .

قهوه ای: رنگ قهوه ای یک رنگ مکمل شگفت انگیز می باشد. این رنگ هنگامی که در ترکیب با رنگ های روشن تر قرار می گیرد، فضای جذابی را در دکوراسیون های مدرن ایجاد می کند. شما می توانید این رنگ را در مبلمان و یا میز رسپشن به کار ببرید. یکی از بهترین راهکارها برای افزودن رنگ قهوه ای به فضای مطب، استفاده سطوح چوبی است. بنابراین شما می توانید برخی از قسمت های میز رسپشن، دیوار پارتیشن و یا مبلمان را از چوب انتخاب کنید.

آبی: کمتر کسی پیدا می شود که از نگاه کردن به آسمان آبی و یا دریا لذت نبرد. رنگ هایی چون آبی و یا سبز-آبی از دسته رنگ هایی هستند که حسی از آرامش را به افراد منتقل می کنند. این رنگ می تواند تأثیر روانی بر روی بیماران داشته باشد و استرس را از آن هابکاهد.

قرمز: با توجه به انرژی نهفته در درون این رنگ، طراحان معمولا توصیه می کنند که این رنگ را در طراحی فضای پذیرش به کار نبرید. مگر این که طیف های روشن آن را در ترکیب با سایر رنگ های ملایم به کار ببرید.

زرد: رنگ زرد نیز همانند قرمز نمادی از انرژی است. همانطور که می تواند انرژی و شادی را در میان افراد ایجاد کند، کاربرد بیش از حد آن هم می تواند باعث تنش شود. با این وجود در صورت استفاده باید به صورت متعادل به کار رود و با در برخی از بخش ها به کار رود. رنگ های دیگری به غیر از این رنگ ها وجود دارند که می توانیم در فضای انتظار به کار ببریم.

نورپردازی در دکوراسیون مطب پزشکی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

نور مهم ترین و اساسی ترین عنصر در هر فضایی می باشد. اهمیت آن در طراحی داخلی فضاهایی چون مطب های پزشکی دو چندان می شود.  به طوری که می توان گفت که نور کلیدی ترین عنصر در دکوراسیون مطب می باشد. همانطور که می دانید، معمولا پزشکان در ساعات بعد از ظهر و شب در مطب خود مشغول به کار می شوند. بنابراین با صرف نظر از حضور نور طبیعی، نورپردازی مناسب و خوب در مطب به یک امر ضروری تبدیل می شود و شما به عنوان یک طراح باید تمرکز زیادی بر روی نورپردازی فضای داخلی مطب داشته باشید.

بسیاری از مطب هایی که بیماران به آن مراجعه می کنند، نور مناسبی ندارد. این درحالی است که محیط یک مرکز بهداشتی و درمانی می تواند تأثیر بسزایی بر روحیه بیماران و کارمندان نیز داشته باشد. نورپردازی مناسب نقشی اساسی در نوع عملکرد پزشکی دارد. هر یک از بخش های مطب پزشکی باید به اندازه مورد نیاز روشن باشند. با نورپردازی مناسب می قادر خواهید بود تا فضای داخلی آرام تر، بدون استرس و کارآمد تری را برای بیماران ایجاد کنید.

معمولا طراحان لامپ های LED را برای نورپردازی فضای مطب پیشنهاد می  کنند، زیرا هم مقرون به صرفه است و هم بهترین نوع نورپردازی می باشد. با این وجود باید دقت داشته باشید که از نورپردازی بیش از اندازه بپرهیزید و همچنین توجه کنید تا نور به چشم بیماران منعکس نشود زیرا نورپردازی نادرست تأثیری منفی را به همراه دارد و باعث می شود حتی افراد دچار خستگی چشم و حتی سردرد شوند.

 انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی مطب

در بازسازی مطب های پزشکی انتخاب مبلمان راحت و مناسب در اولویت کارهای یک طراح قرار می گیرد. باید دقت داشته باشید که مبلمان اصولا در بخش پذیرش مطب قرار می گیرد. از طرفی دیگر نیز خدمات پزشکی زمان بر است و ممکن است که بیماران و همراهان آن ها مدت زمان طولانی را در بخش بخش سپری کنند و انتظار در ساعات طولانی باعث خستگی آن ها شود. بنابراین در انتخاب مبلمان در بازسازی مطب ها باید دقت زیادی داشته باشیم و تا حد ممکن مبلمانی راحت برای این بخش انتخاب کنید. در انتخاب مبلمان بعد توجه به میزان راحتی آن ها، باید ابعاد فضای مطب را نیز در نظر داشته باشید. سعی کنید مبلمان مطب را متناسب با سبک دکوراسیون مطب انتخاب کنید و از انتخاب مبلمان بزرگ خودداری کنید. زیرا مبلمان در ابعاد بزرگ فضای زیادی را اشغال می کنند و به علاوه بی نظمی و آشفتگی در فضا را به همراه خواهد داشت که به دنبال آن اضطراب و تشویش میان بیماران را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این تردد در این فضا را برای هر دو کارمندان و بیماران دشوار خواهد ساخت. بنابراین توصیه می کنیم که در هنگام خرید مبلمان برای مطب خود با معماران داخلی مشورت داشته باشید.

 شما نیز می توانید برای بازسازی مطب خود با کارشناسان و متخصصین گروه معماری آوگون تماس داشته باشید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

سقف در بازسازی مطب

طراحی سقف یکی از بخش های مهمی است که می تواند در ایجاد زیبایی بصری مطب ها تأثیر گذار باشد. همانطور که مشاهده می کنید، امروزه سقف های ساده جای خود را به سقف های کاذب داده اند. سقف های کاذب علاوه بر این که سبک هستند و امکان انواع نورپردازی ها را فراهم می کند، عیوب موجود در سقف را پوشانده و بر میزان زیبایی بصری فضا می افزایند. سقف های کاذب در طرح های مختلفی قابل اجرا می باشند که طراحان با توجه به فضای موجود و سلیقه کارفرما به طراحی آن اقدام می کنند. سقف های کاذب دارای مزایای دیگری می باشد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

نصب و اجرای آسانی دارند. از اتلاف دما جلوگیری می کند. در برابر رطوبت و گرما مقاوم اند و نگهداری آسانی دارند.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

متریال مناسب برای طراحی مطب

مواد و مصالح به‌ کار رفته در طراحی و بازسازی اماکن درمانی کلینیک‌ها، مطب یا دکوراسیون داروخانه‌ها از جنس چوب ، شیشه یا سرامیک می‌باشند.

قرار دادن گیاهان طبیعی در مطب ها

حضور گیاهان طبیعی در بخش های مختلف مطب های پزشکی، علاوه بر این که هوای فضای داخلی را مطبوع می سازند، بر زیبایی بصری فضا می افزایند و انرژی مثبتی را به مراجعه کنندگان منتقل می کنند. در انتخاب گیاهان برای مطب های پزشکی باید دقت داشته باشید که گل هایی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی دارند. همچنین نحوه نورگیری مطب را باید در نظر داشته باشید. سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به نور و آب دهی کمتری داشته باشند.

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

اکنون که با اصول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی مطب آشنا شدیم بهتر است نمونه هایی از برترین مطب هایی که در سال گذشته به انجام رسیده را برای شما به اشتراک بگذاریم.

طراحی داخلی کلینیک فیزیوتراپی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در طراحی داخلی کلینیک فیزیو تراپی نکاتی را در نظر داشته باشیم که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. یکی از مهم ترین مسائل متراژ فضا می باشد. استاندارد فضا برای طراحی کلینیک فیزیو تراپی بر طبق نظریه کارشناسان طراحی داخلی ۲۰۰-۲۵۰ مترمربع می باشد. سعی کنید فضای انتخابی شما برای کلینیک فیزیوتراپی مستطیل شکل باشد. فضای مستطیل شکل به شما امکان می دهد فضای مناسبتری برای اتاق ها ، فضاهای مشترک با چند تخت ، سالن بدنسازی ، راهروها و سایر اتاقهایی که به آنها نیاز دارید اختصاص دهید.

دکوراسیون مطب متخصص زنان

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در این پروژه طراح به دنبال ایجاد فضایی است که بیماران قصد دارند در این فضا به راحتی قرار گیرند نه این که فضای درمانی را برای آن ها طراحی کند. از آن جا که روحیه زنان چون گل رز سفید ناب، لطیف، سیال و بی نقض می باشد، رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و عمده در این پروژه قرار داده شده است. سقف های منحنی و کانتر  همچون گل هایی هستند که در میان باد حرکت می کنند و ستون های موجود در فضا را پوشش می دهند.

طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در فضای پذیرش مطب، فقط میز رسیپشن قابل دیدن است. صندلی های دندانپزشکی در اتاق درمان در پشت دیوار شیشه ای برنز رنگ پنهان شده اند. بخش های خصوصی کلینیک مانند اتاق مشاوره به طور کامل مبهم و دور از دید هستند. در بعضی مناطق مانند آزمایشگاه و بخش استریلیزه کردن با شیشه ای شفاف سفید به صورت فضای نیمه محرمانه پوشیده شده اند. تمام مبلمان ساخته شده برای این پروژه در ارتباط با برنامه ریزی فضایی طراحی شده بود، تا ارتباطی قوی میان تمامی عناصر ایجاد کنند.در طراحی فضایی که بر دگرگونی زیبایی شناختی فضا متمرکز شده بود، مفهوم رنگی اهمیت داشت. همچنین پاکیزگی، خلوص  و راحتی بیماران بسیار اهمیت داشت. سطوح بتنی کف و ستون ها جلا داده شده بود. در تمامی بخش ها ساختار خطی و ریتیمک را مشاهده می کنیم.

طراحی داخلی کلینیک درمانی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در مرکز کف سالن یک حجم شفاف سفید شیشه ای قرار داده شده است. از بخش رسیپشن در یک باکس شیشه ای جاسازی شده است، بیماران به سالن انتظار که یک فضای بزرگ و دلچسبی است دسترسی پیدا می کنند. نوع چیدمان مبلمان در فضا به گونه ای است که آن جا را تبدیل به یک سالن کنفرانس کوچک کرده و پزشک دوره ها و سخنرانی های خود را در آن جا نیز برگزار می کند. بیماران از طریق یک درب شیشه ای اتوماتیک، به بخش ها و اتاق های درمانی می توانند وارد شوند. راهرو های موجود در این کلینیک با استفاده از نورپردازی خطی روشن می شود. این نوار نوری علاوه بر رسم یک جریان، یک زبان فناوری را نیز به ارمغان می آورد و به لیزر نیز اشاره می کند که به عنوان یکی از عناصر اساسی درمان در این کلینیک کاربرد دارد.

طراحی کلینیک کودکان و اطفال

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

در این پروژه طراح سعی کرده تا فضایی رنگین و با انرژی برای کودکان ایجاد کند. اضافه کردن رنگ های پر انرژی بصورت پاستیلی و همچنین بصورت تاچ های رنگی کمک زیادی به گرم تر کردن فضا کرده است.

طراحی کلینیک پزشکی رادیولوژی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

سبک طراحی فضا بطور کلی مدرن است اما کرو ها و محنی هایی در طراحی بکارگرفته شده است که نمی توان فضا را دقیقا بر اساس سبک مدرن دانست. این کلینیک مانند تمامی فضاهای درمانی بزرگ مقیاس، دارای چندین اتاق پزشک، اتاق اشعه X، فضای انتظار، بخش رسپشن و … است. در انتها پلان کلینیک برای آشنایی با جانمایی فضاها قرار داده شده است.

طراحی کلینیک جراحی پلاستیک

طراحی دکوراسیون بازسازی مطبسبک طراحی این فضا را نمی توان چیزی غیر از مدرن دانست هر چند اصول سبک مدرن هم تمام و کمال در فضا رعایت نشده است.

طراحی داخلی کلینیک چشم پزشکی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

این مطب بر اساس سبک مدرن و مینیمال طراحی داخلی شده است. در دکوراسیون این فضای پزشکی به نکات بسیاری توجه شده است. پس از ورود به سالن بخش پذیرش قرار دارد. نور پردازی منحصر به فرد این بخش فضایی فوق العاده به وجود آورده و به نظر می رسد که رنگ آمیزی ساده کلینیک با سایر فضا های هتل متفاوت می باشد. شدت نورپردازی در این فضا کاملا با فلسفه کلینیک Nunevit  که” دادن نور و روشنایی به چشم” است، مرتبط می باشد.

طراحی داخلی کلینیک پوست و زیبایی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراح در این پروژه مهارت و تجربه اش را به عنوان یک شرکت طراحی تخصصی برای طراحی کلینیک ها  طریق پروسه برنامه ریزی نرم افزار های مربوط به بازاریابی و همچنین خود فضا تکمیل کرده است، و در دکوراسیون داخلی این کلینیک زیبایی به کار گرفته است. طراح به طور خاص، از فضا به عنوان عنصر بازاریابی برای جذب افراد با تأکید بر هویت هر کلینیک استفاده کرد.

در بالا به نمونه های طراحی داخلی مطب ها با تخصص های مختلف که در سراسر دنیا به اجرا در آمده بود پرداختیم. اکنون قصد داریم برخی از نمونه های مختلف طراحی و دکوراسیون مطب هایی که توسط شرکت طراحی داخلی آوگون طراحی و اجرا شده را برای شما به اشتراک می گذاریم.

 شما می توانید برای سفارش طراحی داخلی مطب خود با دفتر معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی داخلی کلینیک زیبایی ENT، گروه معماری آوگون

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی دکتر بشارتی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو دکتر پور رضا

 

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

کلینیک پوست و مو رویال

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

کلینیک دندانپزشکی الیاسی

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

کلینیک درمانی ترنج

طراحی دکوراسیون بازسازی مطب

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

 

تعداد بازدید: 1,468

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *