سقف کاذب کناف، خوب یا بد؟

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف، خوب یا بد؟

سقف کاذب کناف ، خوب یا بد؟ از اساسی ترین سوال هایی است که باید قبل از انتخاب و اجرای آن بدان پاسخ داده شود. کناف شناخته شده ترین متریال برای سقف کاذب محسوب میشود، وقتی از سقف کاذب صحبت به میان می آید اولین متریالی که در ذهن تجسم میشود کناف میباشد ، چراکه این محصول از اولین جنس های سقف ثانویه بوده و همین مسئله موجب شده تا در ذهن ها با عنوان سقف کاذب ، سقف گچی و … تثبیت شود.

کناف صرفا اسم برندی است که در ابتدا تخته های گچی پیش ساخته را تولید کرده ؛ امروزه برندهای متفاوتی این محصول گچی را تولید و اجرا میکنند. اینکه این سقف پیش ساخته گچی چه ویژگی هایی دارد و یا اینکه مناسب چه محیط هایی است سوالاتی است که در ادامه پاسخ آن را خواهید یافت.

ویژگی های سقف کاذب کناف (مزایا و معایب گچ برگ)

سقف کاذب کناف

یکی از قدیمی ترین و بهترین روش به جهت مقایسه و یا اینکه متوجه شوید جنسی خوب است یا خیر لیست کردن مزیت و معایب آن است ، که به قول معروف کدام کفه ی ترازو سنگین تر هست ؛ و سنجش آن بر مبنای خواسته های شما متغیر میباشد. به همین دلیل ما جدول زیر را برای مقایسه ی و در نتیجه تصمیمگیری راحتتر شما در مورد سقف کناف ترسیم نمودیم.

ویژگی های سقف کاذب کناف

مزیت

معایب

مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت

 

خام بودن ورق ها و نیاز به رنگ کردن پس از نصب

مقاومت بالا در برابر حرارت و حریق

قابلیت اجرای انواع طرح های دکوراتیو

قابلیت اجرای انواع نورپردازی

 

نیاز به ترمیم رنگ در صورت تخریب و یا کثیف شدن آن

رنگ پذیر

بدون نیاز به ترمیم و مراقبت شدید

 

محیط های قابل اجرای سقف کناف (محدودیت های محیطی)

سقف کاذب کناف

تا چند سال گذشته سقف های گچی صرفا برای محیط های خشک و فاقد رطوبت مناسب بود، و برای مناطق شرجی از سیمان سفید و متریال هایی که در برابر رطوبت مقاومت داشته باشند همچون چوب دامپا استفاده میشد. البته این اجناس نیز هر چند وقت یکبار نیاز به مرمت داشته و همین موضوع سبب هزینه میشد.

اما سقف کاذب گچی با تکنولوژی هایی که امروزه در دست دارد توانسته ، جنسی مقاوم در برابر آب و رطوبت با همان شکل ظاهر تولید نماید. پس محدودیت های مکانی که سقف گچی با آن دست به گریبان بود، حل شده و میتوان از سقف کناف برای تمامی محیط ها با کاربری هایی همچون حمام ، استخر و … استفاده نمود؛ بدون نیاز به ترمیم و مراقبت و نگهداری زیاد، که جزء مزیت های تخته های گچی پیش ساخته به حساب می آید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: آذران پلاست

تعداد بازدید: 1,136

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *