سبک مینیمال در طراحی داخلی ، معرفی دو پروژه با تم سفید

سبک مینیمال در طراحی داخلی

سبک مینیمال در طراحی داخلی ، معرفی دو پروژه با تم سفید

در این بخش قصد پرداختن به سبک مینیمال در طراحی داخلی را داریم که با معرفی دو پروژه با تم سفید همراه است. شعار کمتر بیش تر است ممکن است که به صورت یک کلیشه به نظر برسد، اما نکته ای ضروری در سبک دکوراسیون مینیمال می باشد. به عنوان یک جنبش طراحی، سبک مینیمالیسم همچنان نسبتا به سایر سبک ها جدید می باشد که در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ همراه با سبک هنرهای تجسمی آمریکا پیش رو آمد. این روزها به عنوان قوی ترین، موثر ترین سبک دکوراسیون و طراحی در منازل و فضاهای داخلی به کار می رود. این سبک به فضای داخلی خانه حسی از آرامش و فروتنی را می بخشد. همانطور که از نام آن مشخص است، طراحی مینیمالیستی قطعا یک سبک پر زرق و برق و شاد نیست، بلکه به رد طرح های شاد و تزئینی گذشته پرداخت. اصطلاح "مینیمالیسم" برای توصیف یک روند طراحی و معماری استفاده می شود که در آن عناصر مورد استفاده بر اساس نیاز و ضرورتشان کاهش می یابد و همه چیز را ساده و آسان در فضا به کار می بندد.

در طراحی مینیمالیستی، فضا، اشیاء و نورپردازی نقشهای ممتازی را بازی میکنند. سبک مینیمال بیش تر سبکی جسورانه است تا خسته کننده. این سبک همچنین در فرم غنی و ساده و کاربردی می باشد و از اکسسوری ها و اشیای دکوری بی اهمیت می پرهیزد. امروزه مینیمالیسم با توجه به سبک زندگی مردم و فلسفه طراحی مدرن، سبکی محبوب شناخته شده است. معماری مینیمال نیز در رابطه با سادگی می باشد که این سادگی از طریق خطوط، شکل، فضا، جزئیات، دکوراسیون، چراغ، رنگ و مادی بودن مطرح می شود. استفاده از متریال ساده، جزئیات کم و سادگی منجر به جذابیت در این سبک می شود. برخی از ویژگی های طراحی مدرن مینیمالیستی وجود دارد. این ویژگی ها عبارتند از:

سادگی در فرم و عملکرد: طراحی خانه مینیمالیستی باید ساده، کارآمد و ساده باشد. مینیمالیسم باعث ایجاد وضوح و سادگی در طراحی می شود و فضاهای و فضاهای ساده و قابل پیش بینی را ایجاد می کند. اشکال و فرم های ساده، دیواره های داخلی مینیمال، فضاهای بزرگ با پلان باز، تاکید بر چشم انداز و نور روز از ویژگی های مهم در تعریف سبک مینیمال می باشند.

تک رنگ بودن: مینیمالیسم سبکی است که در آن تنوع رنگ های روشن و شفاف وجود ندارد و معمولا از تنالیته های خاکستری، کرمی و بژو سفید استفاده می کنند.

پوشش های ساده و تزئین دیواره ها: در طراحی یک مینیمالیستی، استفاده از پوشش ساده، بدون عارضه و آسان و پوشش دیوار، به راحتی با انتقال و بیان ویژگی های فیزیکی مواد مورد استفاده و بافت آنها، وضوح، تجسم بصری و جاذبه را فراهم می کند.

فضاهای روشن، باز، پر نور: طراحی مینیمال همیشه با فضای روشن، باز و پرنور که اساس این طراحی است، همراه می باشد. استفاده از پالت رنگی خنثی، تنالیته های روشن برای دیواره ها، جزئیات و اکسسوری های مدرن و ساده به فضای مینیمال حسی از آرامش، و جذابیت را به فضا می دهد. همچنین نور در فضاهای مینیمالیستی نقش اساسی دارد. بنابراین نور طبیعی نیز باعث می شود تا روشن تر و گرم تر به نظر برسد.

ملزومات: یکی از ویژگی های اصلی مینیمالیسم حذف اشیای غیر ضروری است. پیروان این سبک معتقدند که اشیای غیر ضروری باید از فضا داخلی حذف شود. برای دستیابی به یک طرح خانه مینیمالیستی، ابتدا باید همه اشیا را مورد بررسی قرار دهیم و تصمیم بگیریم که کدام یک از آنها با توجه به نیازها و ضرورت ها مفید باشد و بقیه آنها را نادیده بگیرد. مینیمالیسم به این معنی نیست که باید کاملا عملی باشد. مفهوم مینیمالیسم منحصر به فرد است. 

استفاده استراتژیک از مواد باتوجه به علاقه های بصری، بافت و شخصیت: طراحی خوب خانه های مینیمالیستی با یک استراتژی خوب به دست می آید. استفاده از یک استراتژی خوب برای ایجاد سادگی در مواد، فرم ها و جزئیات بسیار مهم است.

اصول طراحی مینیمالیستی: 

زیبایی در سادگی وجود دارد، اما همیشه یک مهارت لازم برای ایجاد سبک طراحی داخلی مینیمال وجود دارد. در ادامه به شرح برخی از اصول در طراحی مینیمالیستی می پردازیم:

سرمایه گذاری در کیفیت: هنگام ایجاد یک طرح مینیمالیستی، مطمئن باشید که در کیفیت و نه کمیت سرمایه گذاری کنید. لازم نیست کمیت را در طراحی مینیمالیستی صرف کنید.

انتخاب متریال چند منظوره: سبک طراحی مینیمالیستی باید برای مردم جالب باشد. به طور سنتی، در طراحی مینیمالیستی، همیشه رنگ های ملایم استفاده می شود، اما سعی کنید یک بافت با انواع مختلف مانند شیشه، بوم، پارچه، چوب و سفال را انتخاب کنید. این سبک طراحی ترکیبی از فرم و عملکرد است که می تواند با بافت های غنی در یک مورد خانه مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع نکات متنوعی در طراحی با سبک مینیمال وجود دارد که در بخش های بعدی به شرح آن ها خواهیم پرداخت. در ادامه به دو پروژه منحصر به فرد خواهیم پرداخت. این دو پروژه با فضای مینیمال توسط استودیو Z طراحی شده است. شاخصه اصلی در این فضاهای مینیمالیستی با تم سفید نور و بافت می باشد. با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

پروژه اول

سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی

سبک مینیمال در طراحی داخلی

پروژه دوم

سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی سبک مینیمال در طراحی داخلی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 980

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *