سبک دکوراسیون مراکشی مدرن را در فضای داخلی منازل به کار ببریم!

سبک دکوراسیون مراکشی

سبک دکوراسیون مراکشی مدرن را در فضای داخلی منازل به کار ببریم!

سبک مراکشی در طراحی داخلی منزل، فضایی منعطف و فوق العاده ای را ایجاد می کند. بنابراین در این بخش از خط معمار تصمیم داریم تا شرح دهیم که چگونه سبک دکوراسیون مراکشی مدرن را در فضای داخلی منازل به کار ببریم. در ابتدا بهتر است که خلاصه ای راجع به این سبک دکوراسیون بپردازیم. همانطور که میدانید مراکش در میان اروپا و آفریقا، اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه واقع شده است، بدین ترتیب کشوری است که فرهنگ آن ترکیبی می باشد و تحت تأثیر فرهنگ های مختلف اطرافشان قرار دارد. بنابراین معماری، طراحی داخلی مراکشی ترکیبی از سبک های زیبای آفریقایی، عربی و مدیترانه ای می باشد. در ادامه به شرح برخی از ویژگی های سبک مراکشی برای کسانی که قصد دارند فضای داخلی منزلشان را به این سبک طراحی کنند، می پردازیم.

طاق های نعل اسبی:

استفاده از طاق های نعل اسبی در طراحی داخلی مراکشی بسیار مرسوم است و با طاق های بزرگ در بالای درب ورودی مشخص می شود. از این طاق ها با عنوان قوس موریش نیز یادآوری می شود.

رنگ های مرسوم در سبک مراکشی:

رنگ به عنوان محور اصلی در تزئینات سبک مراکشی می باشد. رنگ های عمده ای که در این سبک دکوراسیون ما معمولا شاهد آن هستیم، آبی وسبز ملهم از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، طلایی و نقره ای ملهم از ماسه های صحرایی، قرمز و نارنجی که نماد خورشید سرخ مناطق آفریقایی هستند، می باشم. 

مبلمان به سبک مراکشی:

برخلاف تزئینات بسیار این سبک، مبلمان داخلی از لحاظ المان بسیار ساده می باشند. متریال به کار رفته در مبلمان مراکشی معمولا فرفورژه، پوشش مرواریدی، تزئیناتی در قالب مجسمه های چوبی، تأکید بسیار بر رنگ، سایر اشیای تزئینی با جزئیات می باشند.

پارچه های تزئینی و زیبا:

استفاده از پارچه های رنگین و بافت دار در سبک دکوراسیون مراکشی بسیار رایج می باشد. ما این پارچه های رنگارنگ و زیبا را در کوسن ها، پرده ها و سایر اشیای تزئینی به وفور مشاهده می کنیم.

نورپردازی متفاوت در فضای داخلی:

نورپردازی یکی از مهم ترین مسائل در دکوراسیون مراکشی می باشد. نورپردازی با این سبک بر نور کمی تمرکز دارد که توسط لامپ ها و لوستر هایی که توسط شیشه های رنگین ایجاد می شود. 

کف پوش:

کفپوش های تیره چوبی و فرش های رنگین بهترین گزینه برای سبک مراکشی می باشند. سرامیک نیز در برخی مواقع نیز برای این سبک مناسب می باشد زیرا حسی از خنکی را به فضای گرم منتقل می کند.

دکوراسیون رنگارنگ:

آینه ها فضای داخلی با سبک مراکشی را با استفاده از انعکاس نور و اشیای تزئینی تقویت می کنند. سعی کنید از آینه هایی با قاب های تزئینی چوبی، فلزی و فریم های گنبدی شکل را انتخاب کنید.

تزئین سالن نشیمن با استفاده از گیاهان آپارتمانی: 

استفاده از گیاهان آپارتمانی فضایی دلپذیر و مطبوعی را ایجاد می کند و به علاوه جذابیت به فضای داخلی می افزاید.

قالیچه های بافت دار تزئینی:

در فضاهای سنتی مراکشی کف سالن ها معمولا با فرش هایی که از جنس پشم، ابریشم و یا ترمیبی بودند، پوشیده می شود. فرش ها و قالیچه های به کار رفته در سبک مراکشی، فضای مختلفی را مشخص می کنند.

استفاده از اشیای فلزی:

مراکشی ها عاشق به کار بردن فلزکاری در فضای داخلی خود می باشند. این اشیا از آینه گرفته تا گلدان ها و سایر اشیای تزئینی را در بر می گیرد. دقت داشته باشید اگر شما نیز قصد به کار بردن اشیای فلزی را دارید، افراط نکنید زیرا همانطور که جذابیت ایجاد می کنند، وجود بیش از اندازه اشیای فلزی کسل کننده نیز خواهد بود.

در ادامه خط معمار یکی از پروژه های مدرنی را که طراح سعی کرده تا سبک مراکشی را در فضای لوکس به کار ببرد را معرفی کند. با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی سبک دکوراسیون مراکشی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 1,065

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *