ساخت اریگامی در معماری ساختمان مسکونی

معماری مسکونی با الهام از اوریگامی

ساخت اریگامی در معماری ساختمان مسکونی

معماری: استودیو AGI

موقعیت: کویت

سال: ۲۰۱۸

همانطور که می دانید اوریگامی هنر تازدن کاغذ است که اولین بار در ژاپن ابداع شد و اکنون در سراسر جهان رواج دارد.این هنر در علوم و مهندسی مورد توجه قرار گرفت و در طرح های بدیع بسیاری به کار گرفته شد.اوریگامی می تواند در حوزه هایی مانند طراحی معماری و سازه ای موثر واقع گردد. اوریگامی به عنوان یک سبک در معماری به اصولی کامل تر و پیشرفته تر در سال های اخیر تبدیل شده اند. در این بخش خط معمار قصد دارد تا یک نمونه از این هنر را در معماری معرفی کند.

پروژه حاضر متعلق به زوجی جوان می باشد و در کنجی از منطقه مسکونی Abdulla al Salem در کویت قرار دارد. بنیان این کانسپت از دوگانگی بحث برانگیزی برمی خیزد که از جانب مالک جهت حریم خصوصی کامل و همچنین تمایل به متفاوت بودن نمای ساختمان از سایر خانه های موجود در منطقه، درخواست شد. ساختار این ساختمان از بتن آرمه ای که شبیه به شکل اریگامی در آمده، تشکیل شده است. این ساختار به دور خودش می چرخد و یک حیاط مرکزی را ایجاد می کند و تمامی فضای خانه آن را احاطه می کنند. فضای داخلی بسیار مشرف به چشم انداز بیرون نیست، با این حال افراد تمایل دارند تا از ورود نور خورشید به داخل تا حد امکان جلوگیری کنند. 

همانند معماری سنتی اسلامی، استفاده از راهرو اجتناب می شود، در عوض، خانه به عنوان یک نهاد کل در نظر گرفته شده است که از تغییر شرایط بر اساس فعالیت های مختلف در سراسر روز است.

در ادامه با دیدن تصاویر با خط معمار همراه باشید.

معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی معماری مسکونی با الهام از اوریگامی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homeworlddesign

تعداد بازدید: 1,286

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *