راهنمای جامع اصول طراحی آرایشگاه زنانه

مهمترین اصول طراحی آرایشگاه زنانه کدامند؟

آرایشگری حرفه ای است که خدمات مختلفی از قبیل کوتاهی مو، آرایش، رنگ مو، شینیون، مانیکور، پدیکور و بسیاری دیگر از خدمات دیگر را ارائه می دهند. امروزه سالن های زیبایی برای هریک از خدماتی که اشاره شد، فضاهای مجزایی را برای سهولت در انجام کار  ومهم تر از همه برای جلب رضایت مشتری در نظر می گیرند. بنابراین مهم ترین چیزی که در هنگام راه اندازی یک سالن زیبایی با خدمات مختلف باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، دانستن اصول طراحی آرایشگاه زنانه و نحوه طراحی داخلی آن می باشد. به گونه ای می توانیم بگوییم که ظاهر سالن شما نشانگر کیفیت کارکرد، خلاقیت، تخصص و حتی اعتبار شما می باشد. سالن های زیبایی می توانند با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و فضایی که کارفرما در نظر می گیرد، در سطح خیلی بالا یا در حد معمولی باشند. اما دو چیزی که در سالن های زیبایی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، خدمات ارائه شده به مشتری و جلب رضایت آن می باشد. در دکوراسیون داخلی آرایشگاه، شما باید فضایی را طراحی کنید که علاوه بر سادگی و منسجم بودن، خدماتی که ارائه خواهید داد و مهم تر از همه راحتی مشتریان را منعکس کند. همچنین با توجه به این که سالن های زیبایی خدمات مختلفی ارائه می دهند و هر یک از این خدمات فضای خاص خود را می خواهد، انتخاب مبلمان و چیدمان اشیا باید به گونه ای باشد که در آخر مجموعه ای منسجم را به نمایش بگذارد.

به علاوه در طراحی سالن خود باید دقت داشته باشید که سالن شما در چه منطقه ای قرار دارد و سلیقه و روحیه مشتریان شما چگونه است. ممکن است که شما با توجه به مشتریان خود باید فضایی را طراحی کنید که شبیه به محیط خانه باشد و یا این که فضای مدرن و لوکس مناسب سالن زیبایی شما باشد. بنابراین سبک دکوراسیون، انتخاب مبلمان و سایر لوازم جانبی می تواند شما را در فضایی که قصد داشتن آن را دارید تأثیر گذار باشد. خط معمار در این بخش قصد دارد تا نکات مهمی را در رابطه با اصول طراحی آرایشگاه زنانه برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. آن چه در این بخش قصد پرداختن به آن را داریم به ترتیب زیر می باشد:

_ مشورت با طراحان داخلی

_ قرار گرفتن عناصر و رعایت اصولی که در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی ضروری است

_ سبک دکوراسیون در طراحی داخلی سالن زیبایی

_ طراحی فضای رسپشن در سالن زیبایی

_ رنگ در دکوراسیون سالن زیبایی

_ نورپردازی در طراحی داخلی سالن زیبایی

_ نکاتی که در هنگام خرید مبلمان برای سالن زیبایی باید در نظر داشته باشید

مشورت با طراحان داخلی

شما به عنوان صاحب سالن زیبایی می دانید که خدماتی که برای زیبایی ارائه می دهید نمی تواند به تنهایی جذب مشتری کند، بلکه دکوراسیون سالن شما می تواند در جلب توجه مخاطب موثر بوده و همچنین اعتماد مشتری را جلب کند. صاحبان سالن زیبایی برای داشتن دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد یا باید خودشان دانش کافی برای انجام این کار را داشته باشند و یا اینکه برای دیزاین سالن زیبایی خود با متخصصان طراحی داخلی مشورت کنند. اما توصیه ما به شما این است که برای داشتن یک سالن زیبایی چشمگیر و جذاب بهتر است که با یک متخصص و طراح داخلی مشورت داشته باشید. در ادامه خط معمار مواردی را که ضرورت مشورت با طراح داخلی را می رساند، معرفی می کند:

_ طراحان سالنی بروز و منطبق با نیازهای روز مشتریان برای شما طراحی می کنند

_ طراحان تخصص و تجربه کافی را برای طراحی سالن زیبایی دارند

_ طراحان از باید ها و نباید های موجود در بازسازی سالن ها آگاهی دارند

_ طراحان می توانند با کمترین بودجه، لوکس ترین فضاها را برای شما طراحی کنند

طراحان سالنی بروز و منطبق با نیازهای روز مشتریان برای شما طراحی می کنند

با وجود مسئولیت های بسیاری زیادی که برای مدیریت سالن وجود دارد، ممکن است که شما به عنوان مدیر سالن نتوانید تمامی جوانبی را که برای داشتن سالنی به روز، نیاز و ضروری است را در نظر داشته باشید، بنابراین مشورت با یک طراح داخلی به شما کمک می کند تا بتوانید تمامی مواردی را که برای دکوراسیون سالن بروز نیاز هست را لحاظ کنید. یکی از کارشناسان طراحی معتقد است که بزرگترین روند در طراحی، حتی طراحی فضاهایی به غیر از سالن زیبایی، طراحی انسان محور است. به این صورت که طراح بر افرادی که از فضا استفاده می کنند تمرکز کرده و بر اساس نیازهای آن ها به طراحی بپردازد. طراحی انسان محور مربوط به آگاهی اجتماعی، همدلی، نیازهای انسانی و توجه به سلامتی افراد از طریق طراحی داخلی می باشد. طراحان فضاها را بر اساس نیازها و راحتی هرچه بیش تر هر دوی کارمندان و مشتریان طراحی می کنند و در عین حال تلاش می کنند که این فضاها در عین در بر گرفتن نیازها بروز نیز باشند.

طراحان تخصص و تجربه کافی را برای طراحی سالن زیبایی دارند

طراحان با توجه به تخصص و تجربه ای که دارند می توانند سالنی مدرن و مجلل را با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا  ایجاد کنند. همچنین طراحان با استفاده از مدل سازی، این امکان را برای کارفرما ایجاد می کنند که پیش نمایش سالن خود را قبل از اجرا ببیند و اگر قصد دارند تغییراتی را اعمال کنند، این تغییرات پیش از اجرا صورت پذیرد و از انجام دوباره کاری ها جلوگیری کنند.

طراحان از باید ها و نباید های موجود در بازسازی سالن ها آگاهی دارند

بودجه و بازه زمانی از مواردی هستند که کارفرما باید آن را در ابتدای کار در نظر داشته باشد. همچنین کارفرما باید در مورد چگونگی مرحله بندی پروژه خود برای به حداقل رساندن خرابی ها و اختلالات فکر کند. برای کارفرما چالش برانگیز است که یک هدف واقع گرایانه ای را با توجه به بودجه و جدول زمانی برنامه ریزی کند، زیرا این برنامه ریزی باید در راستای سهولت در روند کار و  عملکرد و افزایش بازدهی بودجه صورت گیرد. بنابراین توصیه ما به شما این است که بهتر است این کار را به عهده کارشناسان بگذارید تا به بهترین صورت انجام شود.

طراحان می توانند با کمترین بودجه، لوکس ترین فضاها را برای شما طراحی کنند

همانطور که می دانید طراحان بر اثر تجربه ای که دارند، نسبت به مبلمان و متریال مورد نیاز سالن زیبایی نسبت به شما آگاه ترند. همچنین آن ها به واسطه ارتباطاتی که با تولید کننده ها دارند، می توانند متریال ها را با قیمت مناسب تری خریداری کنند.

شما نیز می توانید برای طراحی سالن زیبایی خود با کارشناسان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

قرار گرفتن عناصر و رعایت اصولی که در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی ضروری است

اگر شما قصد دارید تا خودتان سالن زیبایی خود را طراحی کنید، حتما اصول طراحی داخلی را در نظر بگیرید، این اصول به شرح زیر می باشد:

تعادل، تناوب، تناسب، تأکید بصری و همانگی

تعادل

سعی کنید با ایجاد پراکندگی اشیا و مبلمان در سالن خود تعادل ایجاد کنید. این گونه نباشد که در بخشی با انبوهی از اشیا مواجه شده و در بخشی دیگر فضا را خالی رها کرده باشید.

تناوب

یکی از اصول طراحی آرایشگاه زنانه که باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد تناوب در فضا می باشد. شما می توانید این تناوب را با استفاده از پارتیشن ها برای جداسازی بخش های مختلف خدمات زیبایی ایجاد کنید.

تناسب

سعی کنید تا تناسب را در میان اشیا و مبلمان حفظ کنید. به عنوان مثال، شما نمی توانید در حالی که پنجره های بزرگی دارید، کمد ها و قفسه های کوچک با فریم های ظریف را نصب کنید. سعی کنید اشیا و لوازمی که برای سالن زیبایی خود خریداری می کنید از همه جهات با هم متناسب باشند.

تأکید بصری

همواره سعی کنید تا یکی از اشیای موجود در سالن زیبایی شما به عنوان نقطه کانونی شما در سالن دیده شود. به عنوان مثال یک مجسمه بزرگ، یک تابلو نقاشی و یا یک پوستر می تواندبه عنوان نقطه کانونی سالن زیبایی شما توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

همچنین سعی کنید تا هفت عنصر طراحی داخلی را نیز در نظر داشته باشید:

فضا، خط، فرم، نور، رنگ، بافت، الگوهای تصویری

این عناصر باید مطابق اصولی که در بالا به آنها اشاره کردیم چیده شوند.

فضا، خط و فرم

از عناصر معماری و اندازه فضا به عنوان چارچوب طراحی خود استفاده کنید. می توانید با محل قرارگیری پنجره ها و درها، ارتفاع سقف یا هر عنصر مهم دیگر که می تواند فضای هماهنگی ایجاد کند، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما فضای محدودی را در اختیار دارید، می توانید با استفاده از پالت رنگی روشن و خنثی، به کاربردن خطوط مستقیم و همچنین با استفاده از مواد و مبلمان ساده سطح دیوارها و سقف را گسترده تر سازید.

نور ، رنگ ، بافت و الگو

نورپردازی برای ایجاد فضایی دلپذیر و آرامش بخش به شما کمک می کند. سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی بهره ببرید، در کنار آن می توانید از نور های دیمیبل استفاده کنید تا در صورت لزوم میزان آن را تغییر دهید. در هنگام انتخاب رنگ باید هوشمندانه برخورد کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، سعی کنید از کاربرد رنگ های تیره بپرهیزید. در نهایت شما می توانید با افزودن جزئیات با بافت های غنی مانند کوسن های تزئینی، تابلو ها به تکمیل فضا بپردازید. در ادامه به طور کامل این موارد را شرح می دهیم.

سبک دکوراسیون در طراحی داخلی سالن زیبایی

اگر می خواهید سالن زیبا و  چشمگیر و در عین حال عملکردگرا داشته باشید باید نکاتی را در هنگام طراحی داخلی رعایت کنید. حتی اگر شما طراح داخلی هم نباشید می توانید با الهام از مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، سبک دکوراسیون مورد نظر خود را پیدا کنید و متناسب با آن به دیزاین سالن زیبایی خود بپردازید.

سبک دکوراسیون داخلی، معرفی شخصیت شما به عنوان صاحب سالن می باشد.

مقادیری که می خو اهید در خدمات شما منعکس داده شود و همچنین فضایی که قصد دارید مشتریان شما آن را تجربه کنند را تجزیه و تحلیل کنید. گزارشی صریح و واضح از اهداف اصلی به شما کمک می کند تا بتوانید سبک دکوراسیون مورد نظر خود را به سادگی پیدا  کنید.

هنگامی که کانسپت شما به خوبی تعریف شود، شما می توانید سبک دکوراسیون مورد نظر خود را مشخص کنید. در ادامه برخی از سبک های دکوراسیونی که بیش ترین کاربرد را در سالن های زیبایی دارد را معرفی می کنیم:

مینیمال

سبک مینیمال امروزه جزو سبک هایی است که به سبب سادگی و شفافیتی که در فضا ایجاد می کند، در میان مردم طرفداران بسیاری دارد. همانطور که می دانید شعار این سبک دکوراسیون” کمتر، بیشتر است”. بنابراین این سبک دکوراسیون برای پایه و اساسش به عناصر قوی نیازمند است. بنابراین مهم است که در دکوراسیون فضایی با این سبک دکوراسیون از خطوط مستقیم و همچنین از حداقل جزئیات استفاده کنیم. افزودن رنگ های روشن و پاستلی نیز یکی از راه های جذاب دیگر برای ایجاد یک سالن مینیمالیستی است.

سبک لوکس( کلاسیک)

اگر قصد دارید تا بر کیفیت بالای محصولات خود تأکید کنید و بر مشتریان حس قرار گرفتن در فضای مجلل را القا کنید، این سبک دکوراسیون را به شما پیشنهاد می کنیم. بنابراین شما باید از رنگ ها، بافت ها و  منسوجات غنی با به کار بردن جزئیاتی به رنگ طلایی، نقره ای و یا رزگلد استفاده کنید. همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ برنجی و یا کریستالی در این سبک دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد. باید خاطر نشان کنیم که این سبک دکوراسیون این روزها در دکوراسیون سالن های زیبایی در ایران طرفداران زیادی دارد. سبک های دیگر دکوراسیون نیز با توجه به سلیقه و روحیات صاحبان سالن های زیبایی به کار می روند، اما این دو نوع سبک دکوراسیون برای سالن های زیبایی طرفداران زیادی دارند.

طراحی فضای رسپشن در سالن زیبایی

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

پذیرش سالن زیبایی همانند فضاهای دیگر، یکی از مهم ترین بخش های یک سالن زیبایی می باشد. سعی کنید که طراحی فضای رسپشن را در همان مراحل اول با طراحی سایر فضا ها پیش ببرید. برخی از افراد طراحی این بخش را در مرحله آخر انجام می دهند. اما باید بگوییم که اهمیت طراحی این قسمت به اندازه طراحی سالن اصلی می باشد. به یاد داشته باشید که رسپشن اولین ( و آخرین) فضایی است که مشتریان با آن برخورد می کنند و مهم تر از همه این است که اولین عناصری که افراد با آن ها برخورد می کنند بیش ترین تأثیر را بر جذب و ماندن آن ها می شود.

سعی کنید تا این بخش استقبال کننده، جذاب، حرفه ای و مهم تر از همه معرف و منعکس کننده نام تجاری سالن زیبایی شما باشد. توصیه می کنیم  که این بخش از سالن را از سایر بخش ها جدا سازید. شما می توانید این کار را  با استفاده از ستون ایجاد کنید یا این که اختلاف سطح ایجاد کرده و یا این که از متریال متفاوتی در کف سالن برای جداسازی فضا استفاده کنید.

میز رسپشن

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

میز پذیرش یک عنصر مشترک در همه سالن ها است. این بخش جایی است که مشتریان در ابتدای ورود خود به سالن با آن روبرو می شوند و  همچنین خدماتی چون رزرو و قرار های ملاقات در این بخش صورت می پذیرد. بسیاری از طراحان توصیه می کنند تا میز رسپشن، منعکس کننده سبک کلی سالن شما باشد.

از ایجاد بی نظمی بر سطح میز رسپشن بپرهیزید. شما می توانید در هنگام طراحی کانتر فضایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود در نظر داشته باشید تا لوازم غیر ضروری را در آن قرار داده تا سطح کانتر مرتب به نظر برسد. نکته بعدی در مورد فضای رسپشن رنگ می باشد. همانطور که می دانید رنگ می توانند بیش ترین تأثیر را بر روی افراد داشته اباشند.

مبلمان پذیرش

با توجه به این که خدمات زیبایی زمان بر است و مشتریان ممکن است که تا زمان انجام خدمات زمان زیادی را در سالن باشند، معمولا بعد از در درخواست خدمات مورد نظر در این بخش منتظر می شوند. بدین ترتیب مبلمان در این بخش باید تا حد امکان راحت و ساده باشد تا افراد در طول مدتی که در انتظار هستند، آرامش کامل را داشته باشند.

شلف محصولات

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

برخی از سالن های زیبایی محصولات ضروری و مورد نیاز مشتریان را جهت فروش ارائه می دهند. بنابراین بهتر است در بخش رسپشن یک شلف برای ارائه محصولات قرار دهید. این شلف ها باید تا حد امکان ساده باشند و محصولات را به وضوح نمایش دهند.

رنگ در دکوراسیون سالن زیبایی

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

همانطور که می دانید مهم ترین و تأثیرگذار ترین عامل در دکوراسیون سالن زیبایی بعد از طراحی فضاها، رنگ می باشد. نگرش مشتریان نسبت به سالن های زیبایی در حال تغییر می باشد. مشتریان به طور فزاینده ای خواستار سالن های زیبایی با کیفیت بالای بصری و عملکردگرا با قیمت های مناسب هستند. بنابراین آن ها نه تنها خدماتی که آرایشگاه ها ارائه می دهند را ارزیابی می کنند، بلکه به سطح راحتی و کیفیت ظاهری سالن نیز توجه می کنند. دیزاین سالن زیبایی یکی از مواردی است که صاحبان آن باید بدان توجه ویژه ای داشته باشند. بنابراین باید فضای مختلف سالن زیبایی مانند رسپشن، فضای اصلی سالن و مهم تر از همه رنگ های انتخاب شده برای دیوارها مورد توجه قرار گیرد. در ادامه نکاتی را راجع به انتخاب رنگ ها برای دیوارهای سالن زیبایی ارائه خواهیم داد. این نکات باعث می شوند تا میزان اشتباهاتی که ممکن است رخ دهد کاهش یابد و در نتیجه شما بتوانید فضایی زیبا و آرامش بخشی را برای کارمندان و مشتریان خود فراهم سازید.

_  روانشناسی رنگ ها

_ چگونه رنگ مناسب را انتخاب کنیم

_ رنگ مناسب برای هر نوع مبلمان

روانشناسی رنگ ها

به طور کلی سالن های زیبایی باید فضایی گرم و راحت باشند. به طوری که مشتریان احساس راحتی داشته باشند، زیرا همانطور که می دانید هر چقد افراد در چنین فضایی طولانی تر قرار بگیرند، امکان انجام خدمات مختلف برایشان بیش تر می شود. بنابرایم محیط سالن باید متناسب با روحیات مشتریان باشد و آن ها احساس راحتی داشته باشند. در گذشته بیش تر سالن های زیبایی از طیف رنگ های مشترکی و یا حتی به تنهایی از سفید استفاده می کردند که در ترکیب با مبلمان مشکی به تکمیل فضا می پرداخت. اما امروزه با توجه به رقابت شدید میان سالن ها زیبایی دکوراسیون سالن ها، انتخاب رنگ برای فضای کاریشان کمی متفاوت تر شده و هر یک از سالن های زیبایی قصد دارند دکوراسیون سالنشان شخصی و انحصاری باشد تا بتوانند نسبت به سایر سالن ها برجسته تر و متفاوت تر جلوه کنند و در رقابت در میان سایر سالن ها پیشی بگیرند.

در هنگام انتخاب رنگ باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر یک از رنگ ها تأثیر متفاوتی بر سیستم عصبی افراد و احساسات آن ها دارند، بنابراین بهتر است در ادامه درباره تأثیراتی که رنگ های مختلف بر افراد دارند به طور خلاصه بگوییم:

سفید: سفید رنگ اصلی نور است. این رنگ نمادی از پاکی، پاکیزکی، امنیت، صلح، بی گناهی و روشنایی است. همچنین برخی ها این رنگ را مترادف کمال می دانند. کاربرد این رنگ در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی حسی از آرامش را به مشتریان منتقل می کند.

آبی: آبی رنگ سردی است که ملهم از امنیت و اعتماد می باشد. این رنگ به هیچ عنوان در بخش خدمات مالی در سالن قرار نمی گیرد.

زرد: زرد نمادی از خورشید، ارتباطات مثبت و همچنین دیدگاه مثبت است. این رنگ همچنین محرک خلاقیت و انرژی است.

سبز: نمایانگر نشاط و طراوت است. این رنگ بسته به تنالیته ای که دارد، می تواند تعابیر مختلفی را نیز داشته باشد: تنالیته های تیره آن معمولا با ثروت و اعتبار همراه هستند، این در حالی است که تنالیته های روشن آن آرامش و راحتی را به افراد منتقل می کند.

قرمز: قرمز رنگ انرژی، آتش، محرک اعصاب و رنگی فوق العاده برای جلب توجه افراد می باشد. این رنگ می تواند محرک اشتیاق هم باشد، اما در به کار بردن آن باید دقت کافی داشت.

بنفش: یک رنگ متعادل میان شور و انرژی موجود در رنگ قرمز و آرامش موجود در آبی است. این رنگ نمایانگر راز و معنویت است.

نارنجی: رنگ جوانی، انرژی و نشاط است. این رنگ معمولا با روحیه جوانان منطبق است.

سیاه: سیاه رنگی منطبق با فضاهای لوکس است. این رنگ دلالت و پختگی را نشان می دهد. به همین سبب است که محصولاتی که به رنگ سیاه هستند اغلب گران تر از سایر رنگ ها می باشند.

قهوه ای: این رنگ نمادی از زمین است. همچنین احساس پایداری و دوام را منتقل می کند، تنالیته های شفاف و روشن تر آن که به رنگ آجری نزدیک تر است، فضایی لوکس را ایجاد می کند.

چگونه رنگ مناسب را انتخاب کنیم

وقتی صحبت از رنگ و به خصوص نور در دکوراسیون داخلی می شود، ابتدا ذهن افراد به سمت رنگ های کروماتیک می رود. اما باید توجه داشته باشیم که رنگ ها با توجه به میزان نور و زمینه ای که در آن قرار دارند، متفاوت دریافت می شوند. هنگامی که می خواهید رنگ مناسب برای سالن زیبایی را انتخاب کنید، باید در نظر داشته باشید متراژ سالن است. طیف های سرد و روشن توانایی بالایی برای بازتاب بیش تر نور و عملکرد گسترش بصری محیط را دارند. طیف های تیره و مشتقات قرمز حسی از انقباض و گرما رامنتقل می کنند و بدین ترتیب چشم دیوارها را به هم نزدیک تر می بیند. برای این که سقف سالن بلند تر دیده شود می توانید از رنگ های خنثی و سرد و به گونه ای روشن تر از رنگ انتخاب شده برای دیوارها استفاه کنید. برخلاف آن برای کوتاه تر دیده شدن سالن هایی که سقف خیلی بلند دارند، می توان دیوارها را با رنگ های تیره به خصوص سبز، قهوه ای و حتی قرمز پوشاند. در محیط هایی مانند راهرو ها توصیه می شود از رنگ های گرم و تیره در دیوار پس زمینه استفاده کنید. در دیوارهای جانبی برای افزایش میزان روشنایی توصیه می کنیم که از رنگ های سرد و روشن استفاده کنید.

عامل بعدی که در انتخاب رنگ باید در نظر  داشته باشیم، رنگ کف پوش ها می باشد. همانطور که می دانید کفپوش ها از اولین سطوحی هستند که شما در هنگام ورود به سالن زیبایی به آن نگاه می کنید. کارشناسان معمولا توصیه می کنند که رنگ های تیره برای کفپوش ها باعث می شود تا دیوارها درخشش بیش تری داشته باشند. بنابراین اگر می خواهید در سالن زیبایی خود هارمونی و پیوستگی ایجاد کنید  بهتر است که رنگ های روشن را برای دیوارها انتخاب کرده و برای پوشش کف رنگ های تیره را در الویت قرار دهید. کف پوش هایی با رنگ های روشن معمولا فضایی خنثی ایجاد می کنند. در چنین حالتی بهتر است که رنگ دیوارها را کمی روشن تر و برجسته تر از کفپوش ها انتخاب کنید.

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

رنگ مناسب برای هر نوع مبلمان

ایجاد هارمونی میان رنگ دیوارها و مبلمان یکی دیگر از جنبه های اساسی در انتخاب رنگ مناسب برای سالن زیبایی است.

اگر سبک دکوراسیون سالن شما مدرن است تقریبا تمامی رنگ ها پذیرفته می شود. اگر سبک دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کرده اید، بهتر است که طیف های تیره را انتخاب کنید مانند: طیف های تیره قرمز، سبز و اُکر. این رنگ ها به فضا اهمیت و اعتبار می بخشد.

اگر سبک روستیک را برای دکوراسیون خود انتخاب کرده اید، بهتر است که مبلمانی را انتخاب کنید که دارای رنگ گرم هستند. رنگ هایی چون قرمز، زرد، نارنجی، آجری و غیره. طراحان اغلب پیشنهاد می دهند تا از مبلمانی با رنگ های پاستلی برای دکواسیون روستیک استفاده نکنید. در نهایت باید بگوییم که انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان، پرده ها و سایر اجزای به کار رفته در دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی در ایجاد یک مجموعه یکپارچه و هماهنگ نقش مهمی دارند.

نورپردازی در طراحی داخلی سالن زیبایی

هنگام طراحی سالن، نورپردازی مناسب یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی است و می تواند بر احساس شما مشتریان نسبت به خدمات و سالن شما تأثیر بگذارد. نورپردازی باید بیانگر و معرف فضای داخلی شما باشد.

_ نور سالن باید رنگ واقعی را نمایش دهد

_ نورپردازی باید سایه های موجود در سالن را از بین ببرد

_ کیفیت نورپردازی

_ تأثیر نورپردازی خوب بر سالن های زیبایی

نور سالن باید رنگ واقعی را نمایش دهد

حتما شما هم شنیده اید که افراد می گویند رنگ واقعی هر چیز را باید در فضای بیرونی و در معرض نور طبیعی مشاهده کنید. با توجه به این که مراجعه کنندگان به سالن زیبایی نسبت به رنگ مو و میکاپ حساس هستند، نور پردازی سالن باید به گونه ای باشد که رنگ ها را به صورت واقعی به همان گونه که در بیرون از فضای داخلی دیده می شوند، جلوه دهد.

نورپردازی باید سایه های موجود در سالن را از بین ببرد

دیدگاه مراجعه کنندگان به سالن زیبایی اهمیت بسیاری دارد. اگر مراجعه کنندگان از ظاهر خود راضی بوده و حس خوبی داشته باشند، امتیاز مثبتی برای سالن به حساب می آید و باعث می شود تا برای آن ها جذب مشتری کند. نورپردازی مناسب و از بین بردن سایه های اضافی یکی از راه هایی است که باعث می شود تا مشتریان در  هنگام دیدن خود در  مقابل آینه احساس رضایت کنند. شما می توانید با قرار دادن نور در طرف مقابل آینه دوطرف فضا را روشن سازید.

کیفیت نورپردازی

مانند هر چیز دیگری کیفیت نورپردازی نیز اهمیت دارد. لامپ های LED و فلورسنت، در عین حال که می توانند منبع فوق العاده ای برای نورپردازی عمومی باشند، می توانند فضایی مسطح ایجاد کنند. منابع بسیاری برای لامپ های LED با کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشند. شما می توانید لامپ های LED را خریداری کنید که دارای سطح بالایی از CRI(Color Rendering Index) هستند و همچنین دارای نوری با کیفیت بالا هستند و درخشش کافی را به فضا می افزایند و کیفیت کار شما را به عنوان آرایشگر در هنگام ارائه خدمات دوچندان می کنند. به عنوان مثال خدماتی که برای مو انجام شده، اگر نور به میزان کافی بر سطح آن بتابد، شما می توانید عمق و درخشش آن را نشان دهید و این سبب افزایش میزان رضایت مشتری می شود. به خاطر داشته باشید که بهترین نورپردازی سالن شما ترکیب انواع مختلفی از نورپردازی متناسب با هدف خاص خود را می طلبد.

تأثیر نورپردازی خوب بر سالن های زیبایی

نورپردازی مناسب و به جا در سالن زیبایی، تأثیرات مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت. در ادامه به برخی از این تأثیرات اشاره خواهیم کرد:

تأثیر بر طراحی داخلی: لامپ ها در درجه های مختلفی از حرارت موجود می باشند. اگر شما به دنبال طیف های خیلی سرد بروید، ممکن است که فضای سالن شما شبیه به فضای درمانی حس شود. دمای مناسب سالن زیبایی شما با کل فضا گره خورده است و باید به گونه ای باشد که مشتری شما بیش ترین راحتی و آرامش را داشته باشد.

تأثیر بر عملکرد کارهای روزانه: به عنوان مثال تصور کنید که خدمات پذیرش را در فضایی تاریک و کم نور انجام می دهید. این باعث می شود تا در مدت زمان طولانی برایتان خسته کننده باشد. به این ترتیب اگر کمبود نور طبیعی در محل های پذیرش و محل کار شما وجود دارد (یا اگر نور محیط کافی نیست) بهتر است برخی از منابع نوری را اضافه کنید. در این صورت شما قادر خواهید بود تا در مدت زمان طولانی تری بر روی کار مورد نظر خود تمرکز داشته باشید بدون این که چشمانتان احساس خستگی کند.

تأثیر بر خدمات: هدف اصلی شما در هنگام دکوراسیون سالن زیبایی مبتنی بر این است که سالن شما عالی به نظر برسد و مشتری شما احساس رضایت داشته باشد. اگر مشتریان در سالن شما احساس راحتی داشته باشند، شانس تبدیل آن ها به مشتری دائمی سالن شما افزایش می یابد. با بودجه ای مناسب می توانید با نورپردازی  کردن در اطراف آینه به نتایج رضایت بخشی دست یابید. این باعث می شود تا سایه ها تا حد امکان از چهره مشتریان دور شود و پوست آن ها زیبا و یکدست به نظر برسد. اگر چه ممکن است که هزینه بالایی را در بر داشته باشد، اما نگران آن نباشید. اگر شما بودجه کمتری را برای نورپردازی سالن در نظر دارید، ما راهکارهای کم هزینه تری را نیز برای شما ارائه خواهیم داد. یکی از راه های ارزان تر این است که دو منبع نوری در دو سمتی که مشتریان نشسته اند نصب کنید و جهت آن را رو به سمت شانه های آن ها تنظیم کنید. این گونه نورپردازی به گونه ای موثر، سایه های اضافی و ناخواسته را از صورت مشتریان کم می کند. همچنین نورپردازی در ایستگاه های کاری به کارکنان اجازه می دهد تا کار خود را به دقت انجام دهند.

نکاتی که در هنگام خرید مبلمان برای سالن زیبایی باید در نظر داشته باشید

همانطور که می دانید،طیف گسترده ای از مبلمان با طرح ها، رنگ، سبک های مختلفی در بازار وجود دارد. بنابراین ممکن است که شما برای انتخاب مناسب ترین نوع مبلمان برای سالن زیبایی خود دچار سردرگمی شوید. در ادامه خط معمار نکاتی را برای خرید مبلمان برای سالن زیبایی ارائه خواهد داد. شما می توانید با  توجه به این نکات، بهترین و مقرون به صرفه ترین مبلمان را برای سالن زیبایی خود خریداری کنید.

_ راحتی مشتری

_ راحتی آرایشگر و کارکنان

_ کیفیت

_ بودجه

_ متریال

_ سهولت در نظافت

_ زیبایی شناسی

ضمانت محصولات

راحتی مشتری

بدون شک، ارائه یک تجربه رضایت بخش و راحت برای مشتریان یکی از مهم ترین عواملی است که در هنگام خرید مبلمان برای سالن زیبایی خود باید در نظر بگیرید. بسته به خدمات ارائه شده، ممکن است که مشتریان ساعت ها در سالن شما بنشینند. بنابراین مهم است که صندلی های شما از استاندارد کافی برخوردار بوده و مشتریان احساس راحتی داشته باشند.

راحتی آرایشگر و کارکنان

اصول طراحی آرایشگاه زنانه

همانطور که می دانید کار روزانه آرایشگرها از لحاظ فیزیکی خسته کننده و طاقت فرسا است. بنابراین توجه به راحتی  کارکنان شما در مدت زمان طولانی از نکاتی است که باید به آن توجه شود. ابتدا توصیه می کنیم که یک صندلی با پایه هیدرولیک خریداری کنید که مطابق با قد آرایشگر تنظیم شود. گذشته از این که صندلی هیدرولیک است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که این صندلی ها در ارتفاع دلخواه قفل می شوند و حداکثر میزان حرکت را برای آرایشگرها فراهم می آورند. همچنین صندلی های چند منظوره را انتخاب کنید که امکان چرخش را داشته باشند تا کارکنان هنگام ارائه خدمات بیش ترین میزان تسلط را داشته باشند.

کیفیت

ساختار و کیفیت دو عامل مهمی هستند که شما در هنگام خرید مبلمان برای سالن زیبایی خود باید در نظر داشته باشید. بسته به بودجه شما، طیف گسترده ای از صندلی های باکیفیت وجود دارد که شما می توانید آن را انتخاب کنید.

بودجه

هزینه های مبلمان برای سالن زیبایی متغییر می باشد. شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود به انتخاب مبلمان بپردازید. اگر شما برای دکوراسیون داخلی سالن زیبایی خود بودجه کمی را در نظر دارید، توصیه می کنیم تا عمده بودجه خود را برای مبلمان سرمایه گذاری کنید. زیرا مبلمان تجهیزات سالن شما هستند و کیفیت سالن شما را به مشتری ارائه می دهند.

متریال

یکی از مواردی که اغلب افراد در روند خرید از آن غافل می شوند، اطلاعات راجع متریال به کار رفته در ساخت مبلمان و صندلی های مورد نیاز در سالن زیبایی می باشد. شما باید درباره متریال مبلمان اطلاعات کافی را داشته باشید. سعی کنید از خرید مبلمان پارچه ای خودداری کرده و  مبلمانی که روکش های باکیفیت بالای وینیل که نگهداری آن آسان است و دوام بالایی نیز دارد را انتخاب کنید.

سهولت در نظافت

ظاهر سالن ها باید همیشه بروز و تمیز باشد. از آن جایی که ممکن است که در هنگام انجام خدمات لکه هایی چون رنگ و سایر محصولات زیبایی به مبلمان منتقل شود، در انتخاب مبلمان باید دقت داشته باشید که جنس آن ها مرغوب بوده و نظافت آن آسان باشد.

زیبایی شناسی

هنگامی که در جستجوی بهترین مبلمان و صندلی برای سالن زیبایی خود هستید، نمونه های مختلف با کیفیت های بالایی را مشاهده خواهید کرد. یکی از آسان ترین راه هایی که به شما کمک می کند تا به انتخاب آن بپردازید، این است که مطابق با سبک دکوراسیون سالن خود به انتخاب مبلمان بپردازید. توجه به سبک دکوراسیون و پالت رنگی به کار رفته در دکوراسیون داخلی در این مرحله از روند کار شما اهمیت بسزایی دارد.

ضمانت محصولات

داشتن ضمانت محصولات، نشان از کیفیت متریال به کار رفته در مبلمان می باشد. دقت داشته باشید اگر محصولی ضمانت نداشت، ممکن است که از کیفیت پایین و عمر کوتاه برخوردار باشد. سعی کنید اگر محصولی را خریداری می کنید، حداقل یک سال و یا بیش تر ضمانت داشته باشد. علاوه بر ضمانت اطمینان حاصل کنید که آن ها یک تیم ارائه خدمات مشتری  برای کمک به مشتریان نیز دارند.

شما می توانید برای انتخاب با کیفیت ترین نوع مبلمان برای سالن زیبایی خود با مشاوران و متخصصان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر اصول طراحی آرایشگاه زنانه دعوت می نماید.

اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانهاصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانهاصول طراحی آرایشگاه زنانه  اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانهاصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانهاصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانه اصول طراحی آرایشگاه زنانهاصول طراحی آرایشگاه زنانه

در این بخش به اصول طراحی آرایشگاه زنانه پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 4,245

۱ دیدگاه

  1. ناهید گفت:

    بسیار عالی و کامل بود. سپاس از اطلاعات عالیتون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *