راهنمای طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان های کوچک

راهنمای طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان های کوچک

امروزه با افزایش جمعیت و تمایل افراد به شهر نشینی دیگر نشانی از خانه های ویلایی در شهرهای بزرگ نیست و این دسته از خانه ها اغلب جای خود را به برج ها و آپارتمان ها داده اند که در اکثر موارد نیز این خانه های آپارتمانی متراژ کم دارند. اما کم بودن متراژ و مساحت دلیل بر این نیست که این خانه ها نمی توانند پاسخ گوی نیاز افراد باشند. در واقع اگر به درستی خانه های کوچ را طراحی و دکوراسیون کنیم می توانیم به تمام نیازهای ساکنان پاسخ دهیم. در این مطلب قصد داریم نکاتی ساده اما کاربردی را مطرح کنیم که تاثیر مثبتی بر دیزاین خانه تان خواهند داشت. این نکات به شرح زیر است:

۱٫ از رنگ های روشن غافل نشوید. سفید اولین رنگی است که ممکن است به ذهن شما بیاید و کاملا نیز مناسب این دسته از خانه هاست. این رنگ فضای خانه را روشن تر و بزرگتر از آنچه می باشد، نشان می دهد.

۲٫ سعی کنید از پترن های شلوغ استفاده نکنید و برای ترکیب کردن رنگ یا پترنی با رنگ سفید یا دیگر رنگ های روشن، از رنگ های پاستلی یا لکه های رنگی شارپ و پترن های ساده تر استفاده کنید.

۳٫ قفسه ها را فراموش نکنید؛ شما می توانید بعضی از دیوارهای داخلی را حذف کرده و به جای آن ها از قفسه ها استفاده کنید، بدین ترتیب هم فضای تان بزرگتر به نظر می رسد و هم فضای بیشتری برای ذخیره سازی خواهید داشت.

۴٫ اگر تمایل به استفاده از رنگ های تیره – حتی سیاه- دارید، می توانید به راحتی از این رنگ استفاده کنید، اما حتما از گزینه حذف دیوارهای داخلی استفاده نمایید و بر لایتینگ و نورپردازی بسیار تمرکز کنید.

۵٫ در ترکیب با رنگ ها، می توانید از متریال های نظیر چوب- در رنگ های روشن- و سنگ های مرمر استفاده کنید. بدون شک فضای کوچک تان بی نظیر خواهد شد.

اگر هنوز ایده ای برای دکوراسیون خانه کوچک خود ندارید، ما برای شما ۴ نمونه طراحی داخلی آپارتمان با متراژ کم گردآوری کرده ایم که می توانید از آنها الهام بگیرید.

با خط معمار برای دیدن تصاویر همراه باشید.

آپارتمان اول

آپارتمان دوم

 

آپارتمان سوم

 

آپارتمان چهارم

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

 

تعداد بازدید: 691

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *