دیزاین فست فود باگت فرمانیه ، رضا حبیب زاده

دیزاین فست فود باگت فرمانیه

دیزاین فست فود باگت فرمانیه ، رضا حبیب زاده

اگر از گذشته همراه خط معمار بوده باشید، حتما می دانید که تا کنون در وب سایت خط معمار، طراحی چندین شعبه از فست فود زنجیره ای باگت در شهر تهران را مورد بررسی قرار داده ایم. در این مطلب به بررسی دیزاین فست فود باگت فرمانیه خواهیم پرداخت که توسط رضا حبیب زاده انجام شده است. در کارنامه رضا حبیب زاده اینطور می خوانیم که در سال ۱۳۹۵ بخاطر ساختمان مسکونی گوشواره‌ها، رتبه دوم جایزه معمار را کسب نموده و در رقابت بین المللی معماری (WAF 2010) برای ساختمان مسکونی باغ ونک برگزیده شده است. هر دوی این ساختمان ها را از طریق لینک های زیر می توانید بررسی نمایید:

معماری ساختمان مسکونی باغ ونک، گروه متافور

طراحی نما و معماری ساختمان مسکونی گوشواره‌ها، رضا حبیب‌ زاده، درکه

همین دو پروژه، سندی بر کیفیت کار این معمار هستند و از این حیث، می توان گفت بررسی پروژه های این معمار، می تواند کلاس درسی برای معماران جوان تر باشد. حبیب زاده طراحی تعدادی از شعب برند فست فود باگت در تهران را بر عهده داشته است که از جمله ی این شعب می توان به باگت سعادت آباد، تهران پارس (با همکاری بهزاد اتابکی)، آریاشهر و بلوار فردوس اشاره نمود. باگت شعبه فرمانیه هم که در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر رضا حبیب زاده، معماران دیگر نظیر بهزاد اتابکی و پارسا اردم که هردو از معماران سرشناس ایران هستند، شعب دیگری از باگت را طراحی نموده اند که این دیزاین این دو شعبه از فست فود باکت را از طریق لینک های زیر می توانید بررسی نمایید:

طراحی داخلی فست فود باگت، پارسا اردم

طراحی داخلی رستوران باگت، تهران، بهزاد اتابکی

دیزاین فست فود باگت فرمانیه، کمی با  طراحی سایر شعب متفاوت است. اول آنکه این شعبه دارای دو طبقه و سقف بلندی است که به طراح اجازه ارائه خلاقیت بیشتری در کار را می دهد. نکته دوم و متفاوت این است که در این شعبه، حبیب زاده استفاده از چوب را به حد اعلای خود رسانیده است. این شعبه از باگت، فضای گرم تری نسبت به سایر شعب دارد که دلیل آن، همین کاربرد چوب است.

اما از آنجایی که به طور حتم هر برند بزرگی در طراحی شعب خود یک دستورالعمل واحد طراحی نیز دارد (Guideline) ، اگر به دکوراسیون و مبلمان فضا نگاه کنیم، این دستورالعمل را خواهیم دید. به طور دقیق تر اگر مبلمان مورد استفاده در شعب قبلی باگت را دیده باشید، خواهید دید که در این شعبه نیز از همان مبلمان استفاده شده است. دستورالعمل طراحی به این معناست که کاربر با حضور در فضا، بتواند به این درک و حس برسد که بین شعب ارتباط محکمی به لحاظ طراحی و دکوراسیون برقرار است. چیزی که ما آن را حضور در یک فضای آشنا می نمامیم. اگر به طراحی شعب برندهای بزرگ نظیر اپل و سامسونگ در سراسر دنیا نگاه کنیم، این موضوع را به خوبی لمس خواهیم کرد.

نکته ی مهم دیگری که آن را در سایر شعب باگت نمی بینیم و طراح آن را با توجه به اقتضا و شرایط این پروژه لحاظ نموده است، سازه آهنی است که طبقه دوم یا بعبارت صحیح تر، نیم طبقه رستوران بر روی آن سوار شده است. این نیم طبقه بر روی استراکچر آهن قرار گرفته است و با چوب پوشانیده شده است. این سازه فلزی، نه بطور خیلی عمیق، اما بطور سطحی، حس و حال سبک صنعتی را در فضا زنده نموده است.

در ادامه سخن را کوتاه و از آنجایی که تصاویر گویای امر هستند، دعوت می کنیم دیزاین فست فود باگت فرمانیه را از طریق تصاویر بررسی نمایید.

دیزاین فست فود باگت فرمانیه دیزاین فست فود باگت فرمانیه دیزاین فست فود باگت فرمانیه دیزاین فست فود باگت فرمانیه

در این مطلب به بررسی یکی از کارهای رضا حبیب زاده و در حقیقت فست فود باگت فرمانیه پرداختیم. توضیحات ارائه شده، برداشت شخصی نگارنده در رابطه با این پروژه می باشد. اگر در رابطه با طراحی این رستوران ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظران خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: وب سایت رضا حبیب زاده

تعداد بازدید: 3,875

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *