دیزاین سالن آرایشگاه زنانه (سالن زیبایی) لوکس در اوکراین

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه (سالن زیبایی) لوکس در اوکراین

در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی دیگر از پروژه های شرکت طراحی و معماری YoDezeen بپردازیم. دیزاین سالن آرایشگاه زنانه Madison واقع در شهر ادیسا کشور اوکراین.

تا کنون چند پروژه از این دفتر معماری را مورد بررسی قرار داده ایم. پروژه هایی که بر اساس تلفیق سبک های معماری طراحی  شده اند و درون مایه لوکس دارند. یعنی انتخاب متریال ها و طراحی فضا به گونه ای صورت گرفته است که می توانید این موضوع را به صورت ملموس مشاهده نمایید. در ادامه لینک چند پروژه از این شرکت را می توانید مشاهده نمایید:

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک ، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی

طراحی رستوران ، خلق فضای تاریک با نور نقطه ای و سبک صنعتی

طراحی داخلی آپارتمان، ایجاد فضای تیره و مینیمال

طراحی داخلی منزل مدرن و استفاده ملایم از رنگ مسی

استفاده از رنگ های گرم و تیره در طراحی داخلی دفترکار

YoDezeen یک دفتر معماری بین المللی است که در برخی شهرهای مهم اروپا و آمریکا، دفتر کار دارد. اگر دیگر پروژه های این دفتر را بررسی نموده باشید، متوجه شده اید که این دفتر، علاقه زیادی به استفاده از رنگ های تیره و همینطور سبک صنعتی دارد. همچنین نحوه انتخاب رنگ ها در فضا و البته متریال ها به گونه ای است که منعکس کننده یک فضای مدرن و در عین حال لوکس باشد.

سالن زیبایی Madison نیز بر مبنای همین اصول طراحی شده است. استفاده از سبک صنعتی در کنار کاربرد متریال هایی نظیر بتن و البته ترکیب همه ی موارد به نحوی که فضا کاملا لوکس به نظر برسد. در ادامه توضیحات معماران پروژه در رابطه با این آرایشگاه زنانه را مطالعه می نمایید.

روند طراحی

فضای سالن زیبایی مدیسون با توجه به سقف های بلند و دیوارهای بتنی که پیش از بازسازی در فضا وجود داشتند، مستعد یک کار خوب و یک طرح فوق العاده بود. در روند طراحی تصمیم بر این شد که در کنار خلق یک فضایی که اندکی لوکس به نظر می رسد، فضایی آرام، دلپذیر و البته مدرن خلق شود. پلان آرایشگاه بر اساس استراتژی " فضای باز " سازندهی و طراحی گردید. این فضای باز در ترکیب با سقف بلند، سالن را بزرگ تر از آنچه هست و روشن (به دلیل وجود نور خوب طبیعی) نمایش می دهد.

در انتخاب رنگ های این سالن زیبایی، به این نتیجه رسیدیم که رنگ مسی در تضاد با رنگ هایی نظیر خاکستری بتن و …، می تواند فضا را بسیار شارپ نماید. بنابراین از چنین رنگی به عنوان یک رنگ حاشیه ای در طراحی (رنگ غیر اصلی و در مقیاس کم) استفاده گردید.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر دیزاین سالن آرایشگاه زنانه Madison را مشاهده نمایید. این پروژه یک نمونه ی خوب، برای طراحی سالن ها و آرایشگاه های زیبایی است که به دنبال یک طراحی متفاوت، مدرن و اندکی تم لوکس بودن هستند.

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی دیزاین سالن آرایشگاه زنانه ، طراحی سالن زیبایی

آنچه در این مطلب مطالعه نمودید، دیزاین سالن آرایشگاه زنانه مدیسون در یکی از شهرهای کشور اوکراین بود. توضیحات ارائه شده درباره روند طراحی این پروژه، برگرفته از متن ارائه شده توسط معمار به همراه اقتباس نگارنده از این فضاست. اگر در رابطه با این طرح نظر یا سوالی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران مطرح نمایید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine – YoDezeen

تعداد بازدید: 724

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *