دیزاین با سبک نئوکلاسیک و کاربرد رنگ خاکستری

دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری

دیزاین با سبک نئوکلاسیک و کاربرد رنگ خاکستری

این بخش خط معمار قصد پرداختن به دیزاین با سبک نئوکلاسیک و کاربرد رنگ خاکستری در این فضا را دارد. اگر چه در بخش های پیش راجع به این سبک گفته شده، اما در این بخش نیز به طور خلاصه ویژگی های این سبک را بیان می کنیم. سبک نئو کلاسیک در طراحی داخلی منزل ریشه در قرن ۱۸ ام اروپا دارد و با الهام از دکوراسیون روم و یونان باستان به احیای این سبک می پردازد. این سبک دکوراسیون در اصل در پاسخ به سبک های مجلل و پرزرق و برق باروک و روکوکو می باشد که در آن زمان رواج بود. اگرچه هنرمندان سعی بر بازگرداندن «خلوص» و ناب گرایی هنر روم و یونان باستان بودند اما همچنان ردی از عناصر سبک Louis XVI در آن مشاهده می شد. در ادامه به برخی از ویژگی های این سبک می پردازیم.

رنگ

به طور کلی سبک نئوکلاسیک از رنگ های روشن مانند کرم برای دیواره ها و تنالیته های میانی برای اشیای و سایر مبلمان به کار می برد. رنگ هایی مانند سفید، زرد، خاکستری های میانه، تنالیته های آبی روشن و سبز کاربردی ترین رنگ های این سبک دکوراسیون می باشند. یکی از نکات مهمی که طراحان داخلی برای دیزاین به سبک نئوکلاسیک توجه زیادی دارند این است که فلصله میان کنتراست پس زمینه و رنگ مبلمان حفظ شود.

مبلمان

مبلمان در سبک نئوکلاسیک می تواند تا حد زیادی متنوع باشد. در دوران اولیه رواج این سبک طراحان مستقیما از مبلمان با سبک دکوراسیون Louis XVI استفاده می کردند.مبلمان سبک باروک و روکوکو، با خطوط منحنی و طرح های عجیب و غریب، می تواند یک فرم جالبی را به فضای داخلی یک اتاق اضافه کند. همچنین تا آنجایی که امکان دارد و با این سبک سازگارباشد، می توانیم از مبلمان مدرن و ساده استفاده کنیم.

دکوراسیون

دکوراسیون نئوکلاسیک معمولا رویکردی تند به عناصر از کلاسیک رومی و یونان را می گیرد، گرچه بعضی از عناصر باروک و روکوکو فرانسه جایگزین می شوند. ستون ها و دیواره ها می توانند حسی از زیبایی کلاسیکی را فضای داخلی نئوکلاسیک بیفزایند. همچنین می توان با نصب یک لوستر و قرار دادن گلدان ها و ظروف لوکس به تزئین فضای نئوکلاسیکی پرداخت.

در گذشته خط معمار نمونه ای از دکوراسیون نئوکلاسیک رابرای شما به اشتراک گذاشته بود که در صورت تمایل می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی یابید:

رنگ خاکستری در دکوراسیون با سبک نئوکلاسیک

اکنون در این بخش نیز پروژه ای دیگر  را به شما معرفی خواهیم کرد که با سبک دکوراسیون نئوکلاسیک دیزاین شده است و طراحی داخلی آن را استودیو Quadro Room انجام داده است. طراح در این پروژه سعی کرده تا با افزودن اشیای متالیک و تنالیته های خنثی به فضای خاکستری رنگ نئوکلاسیکی، فضایی خاص و متفاوتی را برای کارفرما ایجاد کند. طرح کلی آپارتمان فاصله بین مدرن و سنتی را به نمایش می گذارد تا فضاهای متنوعی را ایجاد کند. طراح برای ایجاد یک سالن با سبک خیره کننده نئوکلاسیک، یک آشپزخانه فلزی متمرکز، یک اتاق کودک، یک اتاق غذاخوری مشترک،  و یک حمام، در دنیای مدرن سعی کرده تا از سبک امروزی و مدرن نیز الهام بگیرد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری دیزاین با سبک نئوکلاسیک، رنگ خاکستری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Home designing

تعداد بازدید: 4,810

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *