نمونه های دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل در سال ۲۰۲۰

دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل

نمونه های دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل در سال ۲۰۲۰

یکی از دشوارترین چیزهایی که افراد هنگام ساکن شدن در منزل جدیدشان با آن روبرو می شوند، چیدمان مبلمان در فضا می باشد. در این میان دکوراسیون پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های طراحی داخلی منزل می باشد. ایده های طراحی سالن نشیمن با توجه به این که منعکس کننده شخصیت خانه است، در عین حال می توانند پیچیده نیز باشند. قبل از طراحی این بخش از منزل برخی سوالات اساسی وجود دارد که باید از خود بپرسید:

چگونه می توان طراحی یک اتاق نشیمن را مشخص کرد:

زیبایی شناسی سبک دکوراسیون سالن نشیمن شما در درجه اول ناشی از خدماتی که این سالن قرار است ارائه دهد، می باشد. به عنوان مثال، سالن نشیمن صرفا فضایی برای سرگرمی یا اجتماع خانوادگی است یا این که فضایی برای فعالیت های روزانه افراد در نظر گرفته می شود. توجه به این نکته اهمیت بسزایی دارد، زیرا چیدمان فضا بر اساس کاربریشان صورت می پذیرد. همچنین به شخصیت فضا نیز می افزاید. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام دکوراسیون سالن پذیرایی خود به آن توجه داشته باشید، سبک زندگیتان است.

چگونه رنگ اتاق را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم:

انتخاب رنگ برای دیوارهای سالن نشیمن، با سایز سالن شما ارتباط مستقیمی دارد. یک قانون کلی وجود دارد. آن این است که اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، ایده آل ترین حالت این است که به سراغ تنالیته های خنثی و رنگ های پاستلی بروید، این درحالی است که برای سالن های نشیمن بزرگ باید رنگ های اصلی، برجسته و شفاف را انتخاب کنید. طراحان به طور معمول در طراحی فضاهای کوچک پیشنهاد می کنند تا ایده هایی را به کار ببرید تا فضا بزرگ تر به نظر برسد. نصب آینه، قرار دادن پنجره های بزرگ و سایر اکسسوری های تزئینی و زیبا یکی از این راه حل ها می باشند. سالن های پذیرایی می توانند با توجه به نوع کاربریشان به سطوح مختلفی تقسیم شوند. این فضا ها می توانند شامل فضای غذاخوری، فضای مدیا و فضای کاری خانه باشند. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام انتخاب رنگ برای سالن پذیرایی باید به آن توجه داشت میزان ورود نور طبیعی به فضای داخلی و سطح روشنایی این سالن می باشد. بنابراین طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی معمولا توصیه می کنند که قبل از رنگ آمیزی سالن پذیرایی منزل خود  سعی کنید تا تعادل رنگی ایجاد کنید.

چرا فرم سالن پذیرایی و نشیمن اهمیت دارد:

فرم سالن نشیمن در چیدمان مبلمان نقش بسزایی دارد. هر سالن نشیمن بر اساس فرمش نیازمند چیدمان و مبلمان مختص خود می باشد. در ادامه فرم های رایج در دکوراسیون سالن نشیمن را شرح می دهیم:

فرم مستطیل

این فرم با وجود داشتن دو دیوار کشیده و بلند، محدودیت هایی را در هنگام چیدمان مبلمان ایجاد می کند، اما با برنامه ریزی مناسب و خلاقانه این فضای کشیده و بلند می تواند علاوه بر کاربردی بودن، جذاب نیز به نظر برسد. یک ایده خوب و جذاب در طراحی سالن نشیمن با این فرم، افزودن قفسه های کتاب، قفسه های توکار و حتی یک میز کار و مطالعه می باشد. این باعث می شود شما هدفمند فضا را چیدمان کرده باشید، تا اینکه صرفا فضا را پر کرده باشید. همچنین می توانید از سایر عناصر تزئینی مناسب برای چیدمان این فرم فضاها استفاده کنید.

فرم مربع

طراحی سالن های مربع شکل می توانند کمی مشکل به نظر برسند. طراحان معمولا در چیدمان مبلمان در فضای مربع شکل توصیه می کنند تا مبلمان را نزدیک دیوارها قرار ندهند، زیرا این کار باعث می شود تا مبلمان دور از یکدیگر قرار بگیرند و در مرکز سالن یک خلا ایجاد خواهد شد. طراحان در دکوراسیون فضاهای مربع شکل معمولا توصیه می کنند تا در ابتدا نقطه کانونی سالن را بیابید. این نقطه کانونی در سالن های نشیمن تلویزیون و یا شومینه ها می باشند و بدین صورت شما می توانید در مقابل آن بخش یک فرش و سایر مبلمان را قرار داده و این بخش را به کانون اجتماع افراد خانواده تبدیل کنید. هنگامی که مبلمان را می خواهید جایگذاری کنید، توصیه می کنیم که آن ها را به موازات لبه فرش قرار دهید.

فرم پلان باز

بهترین فرم سالن نشیمن، سالن هایی با پلان باز می باشند و افراد به سادگی می توانند سالن نشیمن خود را چیدمان کنند. در این فرم فضا معمولا فضا به دو بخش عمده غذاخوری و نشیمن و همچنین فضایی برای استراحت و سرگرمی تقسیم می شود. همچنین برای ایجاد فضایی کارآمدتر، معمولا افراد اطراف این نوع فضا را باز نگه می دارند تا در عین در کنارهم بودن، سیالیت در فضا را حفظ کنند.

فرم L مانند

این فرم نیز یکی از پر طرفدارترین فرم های سالن نشیمن می باشد. در این نوع فرم افراد امکان قرار دادن فضاهای مختلفی چون غذاخوری، راهرو، نشیمن و حتی فضای کار خانگی را نیز دارند.

چه نکاتی را در طراحی داخلی سالن نشیمن باید در نظر داشته باشید:

هیچ قانون سخت و سریع در مورد نحوه طراحی و تزئین اتاق نشیمن شما وجود ندارد. با این وجود یک توصیه ای که باید در نظر بگیرید این است که با صرف نظر از ابعاد سالن نشیمن باید فضایی متعادل را ایجاد کنید و از حداکثر فضا بهره ببرید. اما این بدان معنی نیست که از مرز تزئین فضا عبور کنید. بدین گونه که فضایی کاربردی و متعادلی را ایجاد کنید. از آنجا که اتاق نشیمن آن اتاق است که منعکس کننده شخصیت و سبک خانه شماست ، مهم است که متناسب با روحیه و سبک زندگی شما باشد. دو عامل مهم برای تزئین اتاق نشیمن شما ، فضای صندلی و میزان نور طبیعی است که وارد اتاق می شود. در انتخاب جای مناسب مبلمان باید حساسیت بالایی را به خرج دهید و جایی را برای قرار دادن آن ها انتخاب کنید که برای افراد آرامش را به همراه آورد و همچنین به راحتی بتوانند در فضا حرکت کنند. همچنین شما می توانید با توجه به میزان ورود نور طبیعی به سالن پذیرایی رنگ مناسب را برای این بخش انتخاب کنید.

در ادامه خط معمار مجموعه ای از تصاویر دکوراسیون سالن پذیرایی مربع و مستطیل شکل را در سال ۲۰۲۰ آماده کرده و ارائه خواهد داد. با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل دکوراسیون پذیرایی مربع و مستطیل شکل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع:  Archline

تعداد بازدید: 4,375

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *