دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی زمرد ، گروه معماری خانه طرح

دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی

معماری: دفتر معماری خانه طرح

معماران مسئول: ایمان امین لاری، مه لقا آسایش

موقعیت: ایران، اصفهان

مساحت: ۲۷۳ مترمربع

نظارت: ایمان امین لاری، مه لقا آسایش، امیر رضا صادقی

مجری: جمشید پیرزاده، مهدی وحید

عکاس: رامین دهدشتی، فریناز تسلیمی، امیر دهقان

سال: ۱۳۸۹

جوایز: طرح برگزیده در بخش طراحی و معماری داخلی فضاهای عمومی سومین مسابقه طراحی و معماری داخلی هنر معماری

شرح پروژه دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی

دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای تجاری، با توجه به کاربری، تیپ غالب کاربران و علاوه بر این موقعیت مکانی پروژه متفاوت است. یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائلی که این پروژه به سبب کاربری اش با آن مواجه است، مراجعه مشتریان زیاد می باشد که به تبع آن نیازمند بدنه وسیع برای کانترها می باشد. همچنین فضای زیادی برای ارائه و نمایش محصولات آرایشی مورد نیاز بود و بدنه ها نیز برای ارائه محصولات درگیر بودند، در این صورت تنها بخشی که فرصت ایفای نقش برای فضاسازی در پروژه را داشتند، سقف و کف فضا بود. به علاوه، کم بودن عرض نسبت به طول در طبقه‌ی همکف باعث ایجاد بَرِ محدود نسبت به خیابان و عمق زیاد فروشگاه در این طبقه شده است. یکی از اهداف اصلی در دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی زمرد، ایجاد مجموعه ای پیوسته از خطوط در بدنه، سقف و کف می باشد که در فضا گسترش یافته و تجربه ای بی نظیر، پویا و ساده ای را برای مشتریان ایجاد می کند.

ایده های اصلی به کار رفته در این پروژه به شرح زیر می باشد:

۱_ جهت پاسخگویی به تعداد کثیری از مراجعه کنندگان لبه های صاف برای افزایش طول لبه کانتر به خطوط شکسته تبدیل شدند.

۲_ طراحان از فرم زمرد که نام فروشگاه نیز می باشد الهام گرفته اند. بنابراین الهام گرفتن از این فرم، باعث ایجاد فرم های پویا و شکل های بی قاعده و خطوط شکسته ای شد که در جوار رنگ سفید در فضا تعادل بصری ایجاد کرده است.

۳_ دو‌پوسته‌کردن مقطّع و لغزش دو لایه بر روی هم به منظور ایجاد کنتراست، با استفاده از دو رنگ سفید و ارغوانی صورت گرفت که باعث ایجاد حسّ بزرگنمایی و وسعت بصری در طبقه همکف می‌شود.
۴_ پلّه، تنها ارتباط عمودی بصری و فُرمال بین دو طبقه است که در طرح به‌عنوان یک عنصر پیوند دهنده ایفای نقش می‌کند.

۵_  طراحان از رنگ سفید به عنوان بستری خنثی برای نمایش بهتر کلیت فضا استفاده کرده اند، به طوری که خطوط شکسته و اشکال پویا در کنار رنگ خنثی سفید به تعادل رسیده است. همچنین از رنگ ارغوانی با بیان احساسی زیاد و جنبه های دراماتیک انتخاب کرده اند.

۶_ زمرد با شکست نور، که مانند منشور عمل می‌کند، الهام‌بخش نورپردازی داخل فضا است؛ همچنین چراغ‌های انتخاب شده برای پروژه منطبق با فُرم زمرّد می‌باشد.

۷_ تأسیسات مجموعه، در فُرم‌های همخوان با کلّیت طرح و حجم‌سازی‌ها، جانمایی شده‌اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی زمرد دعوت می نماید.

دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشیدکوراسیون مغازه لوازم آرایشی

پلان ها،دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 1,101

2 دیدگاه‌

  1. پگاه عابدی گفت:

    اگر به صورت جز به جز این پروژه دیده بشه برخی فضاها حرفی برای گفتن داره و به تنهایی زیباست . اما به صورت کلی طرح سطوح و شکست های فوق العاده زیادی داره که بعضی هاش هم بی دلیله و لزومی نداشته و باعث ایجاد اغتشاش بصری در فضا شده . و پروژه دارای فرم و هویت واحد نیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *