دکوراسیون مطب و بیمارستان اطفال ، برگزیده ای از پروژه های برتر سال های اخیر

دکوراسیون مطب اطفال

دکوراسیون مطب و بیمارستان اطفال ، برگزیده ای از پروژه های برتر سال های اخیر

در بخش های گذشته در خط معمار به انواع طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان پرداختیم. اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده، دکوراسیون مطب کودکان می باشد و بدین ترتیب در این بخش قصد داریم تا برگزیده ای از پروژه های برتر سال های اخیر را برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذرایم. طراحی فضای داخلی برای افراد کم سن به خصوص کودکان به معنای القای اعتماد به نفس، تشویق و دادن امید و انگیزه به آن ها می باشد. برای تحقق این موضوع، بیمارستان ها و مطب های اطفال نیاز به طراحی محیط هایی با عملکردهای بالا و منعطف دارند تا بتواند این اعمال را تحقق دهند، برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

مراقبت های پزشکی فعال و فوق العاده، ادغام تکنولوژی، تشویق به تعامل و مشارکت بیمار، و ایجاد احساس آرامش برای تمامی سنین.

در ادامه ما به شرحی برخی از نکاتی مهم و اساسی می پردازیم که توجه به آن ها می تواند شما را راهنمایی کند تا فضایی ایده آل را برای مطب کودک طراحی کنید.

طراحی فضایی برای مشارکت در تمامی سطوح:

برای مراجعه کنندگان و بیماران فضایی را فراهم کنید که با انجام دادن فعالیت هایی ذهن بیماران منحرف شود( با توجه به این که بیماران کودک هستند و فضای درمانی برایشان خوشایند نیست). این فضاها می تواند شامل یک اتاق بازی باشد. با استفاده از متریال، رنگ، بافت مکان هایی را طراحی کنید که کودکان و خانواده هایشان احساس کنند تا در فضایی شبیه به خانه قرار دارند.

نقش خانواده را در نظر داشته باشید: 

به این نکته توجه داشته باشید که نقش خانواده به عنوان یک مراقب بسیار مهم و اساسی است.

فضاهای منعطف را ادغام کنید:

فضاهایی را طراحی کنید که خانواده ها نیز در آن جا راحت باشند و همچنین بتوانند با فرزندان خود به سادگی در تعامل باشند. اتاق های بیماران باید به گونه ای طراحی شوند تا بیماران و خانواده هایشان کمترین اختلال و جابجایی را در طی حضور در فضاها داشته باشند.

بهره وری، ایمنی و امنیت را لحاظ کنید: 

این روند را از طریق طراحی تقویت کنید.شما می توانید فرآیند های خطرناک را جهت افزایش بازدهی، و بهره وری کاهش دهید.

از طیف های رنگی برای رنگ آمیزی استفاده کنید: 

می توانیم بگوییم که رنگ در فضای درمانی می تواند تأثیری مستقیم و اساسی را داشته باشد. بنابراین طراحان در هنگام طراحی فضاهای درمانی سعی می کنند تا از رنگ های موجود در طبیعت اطرافمان الهام بگیرند. این مسأله طیف گسترده ای از ایده های طراحی را برای افراد فراهم می آورد که تأثیر مثبتی در روند بهبود بیماران دارد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال دکوراسیون مطب اطفال

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,070

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *