دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده

دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده

دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده

معماری: استودیو Project

موقعیت: چین

مساحت: ۱۵۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به شرح طراحی داخلی کافی شاپ در چین بپردازد. با توجه به این که صاحب این کافی شاپ یک قناد فرانسوی بود، نام Mono را برای آن انتخاب کرد. Mono ( یا همان واحد یا تک) از یک نظریه زیبایی شناسی ژاپنی گرفته شده است، که بر ارتباط بین یک شی به دیگری تاکید می کند. بر اساس اعمال این نظریه به این ساختمان، انسان می تواند جزئی از (اشیا) یا همانطور جزئی از طبیعت باشد. بنابراین ارتباط بین انسان، جسم و طبیعت، این سه عنصر، پایه و اساس طرح می شود.

مرز واضح بین محیط داخلی و بیرونی

این ساختمان را می توان به دو بخش، قسمت بالا و پایین تقسیم کرد. بخش بالایی کافی شاپ به سبک خانه های روستایی توسط متریال بومی و همچنین افزودن آلاچیق بازسازی شده است. طراحان در ابتدا قصد داشتند از مواد و متریال شفاف برای پوشاندن سایبان ها و همچنین ساختمان برای جلوه دادن به نمای بیرونی استفاده کنند، اما متاسفانه به علت شرایط خاص سایت هیچ فایده ای نداشت. در عوض، سایبان شیشه ای در امتداد مرز استفاده می شود، از جاده به داخل قسمت داخلی ساختمان و قسمت پایین آن پیوند می یابد.

آن ها در ابتدا افکار طراحی پیچیده را رها کردند و برای جدا ساختن فضاها از هم شروع به پوشش سطوح کف و فضاهای نشیمن با موزاییک بتنی مرمرنما کردند. در فضای داخلی، طراحان فضای باز بار را به عنوان مرکز فضا قرار دادند. حتی اگر فضای بار جدا از فضای نشیمن بود هنوز هم به صورت بصری به مشتریان متصل است که در آن فرآیند سفارش دسر و نوشیدنی قابل قبول است. حتی تعدادی صندلی نیز در اطراف کانتر بار قرار دارد تا ارتباط و تعامل بین مشتریان و کارکنان را افزایش دهد. علاوه بر این وجود پنجره های بزرگ کنار آن ها چشم انداز منظره کوهستانی بیرون را به نمایش می گذارد و باز بودن آن در هنگامی که هوا عالی است فضای داخلی را به قدری مطبوع می سازد که افراد نمی توانند بگویند که در فضای داخل قرار داردند یا فضای بیرونی.

تراس

در مقایسه با جریان آزاد در طبقه بالایی، قسمت پایینی با درختان موجود در آن منطقه در آمیخته شده و یک فضایی صمیمانه در میان طبیعت را تشکیل داده است. در ادامه سایبان ها یک تراس باز با نمایی زیبا و فوق العاده روبرو می شویم. بخش بالا و پایین از طریق پله ها متصل می شود، در حالی که به سمت پایین حرکت می کند، با یک نرده مستمر، همزمان با یک نوار بالا عمل می کند. از پله ها به سمت پایین که حرکت می کنند، چهار درخت موجود را می توان مشاهده کرد که با ساختمان هماهنگ می شود و با هم ترکیب می شوند. به نظر می رسد که درختان از طریق پله ها، از میان موزائیک های بتنی، خارج از نرده ها رو به سمت خورشید، پراکنده اند. فضای داخلی بخش پایین به سادگی زندگی در غار را برای ما یادآوری می کنند. طراحان سقف را با کاشی بافت بتنی را انتخاب کرده اند، حتی به تقلید از کیفیت مکانی غار روشنایی فضا را کمی تیره تر در نظر گرفتند. استفاده گسترده ی موزائیک بتنی در فضای داخلی و بیرونی و قرار دادن پنجره های شیشه ای باعث شده تا مرز بین فضا، انسان و طبیعت از بین برود.

در میان طبیعت، طراحان آرزو می کنند که در یک سطح مشخصی از شکل و عملکرد، در حالی که با طبیعت همزیستی می کنند، سرعت فعلی آن را حفظ کنند و منجر به شیوه دیگری از زندگی شوند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده دکوراسیون داخلی کافی شاپ ساده

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 408

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *