دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی دوبلکس SR32

دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس

دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی دوبلکس SR32

معماری: استودیو HARDT Planejamento

موقعیت: برزیل

مساحت: ۳۰۵ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

در این بخش قصد داریم تا دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی دوبلکس SR32 را برای شما شرح دهیم. این پروژه در بخش شمالی منطقه curitiba  در کشور برزیل بر روی سایتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع با شیبی بیش از دو متر طولی، واقع شده است. بخش شمال غربی این ساختمان رو به فضای سبز و بخش شمال غربی آن رو به پارک محلی Bacachari قرار دارد. برای بهره مندی از این امکانات، طراح یک دیوار در بخش جنوبی ایجاد کرد، بدین ترتیب از سه جانب دیگر فضای اطراف خانه باز بود.  بیش ترین و مرتفع ترین بخش سایت برای طبقه همکف در نظر گرفته شد و از شیب موجود برای ایجاد فضای زیر زمین استفاده کردند که در واقع هم تراز با سطح بیرونی می باشد.  چیدمان فضا بر اساس یک نظم عمودی پیش می رفت. بدین صورت که ابتدا زیر زمین و پارکینگ قرار داشت، سپس طبقه همکف را مشاهده می کنیم که فضای عمومی و خدماتی در آن  قرار دارد، طبقه بالایی که شامل فضای خصوصی می باشد و در نهایت فضای پشت بام که برای تفریح، استراحت و بهره مندی از چشم انداز زیبای اطراف می باشد.

اتصال طبقه های مختلف به یکدیگر نیز از طریق یک راه پله فولادی که در سمت دیوار بسته ساختمان نصب شده، امکان پذیر می باشد. این کابل های فولادی علاوه بر ایجاد امنیت، گردش عمودی در دکوراسیون داخلی را فراهم می آورد. ابعاد کوچک ساین منجر به حداکثر رساندن سطح باغ در فضای بیرونی می شود. در این صورت ۱۶۰ متر مربع که حدود ۲/۳ فضا را در بر می گیرد، برای باغ و فضای باز استفاده می شود. به غیر از فضای خدمات کوچک، فضای دفتر خانگی و حمام و تمامی فضای دیگر به صورت یکپارچه و رو به باغچه می باشد. طبقه بالایی یک بخش مرکزی را در بر میگیرد که اتصال بصری و فضایی را با طبقه همکف فراهم می سازد. دراین  دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی دوبلکس ، دو اتاق خواب برای فرزندان و یک اتاق خواب مستر برای صاحبان خانه وجود دارد همراه با سرویس بهداشتی قرار دارد.

طراحان برای پوشش نمای بیرونی ساختمان از آجری که از متریال بومی منطقه می باشد استفاده کرده اند. به علاوه ترکیبی از متریالی مانند سیمان، پیگمنت و گچ پایه اکریلیک می باشد که به منظور بهبود کیفیت عایق به کار رفته است. عمده متریال به کار رفته در کف فضای داخلی در طبقه همکف بتن اکسپوز جلا داده شده می باشد. به غیر کف طبقه همکق در سایر بخش های این خانه از چوب استفاده شده است که علاوه برایجاد بافت زیبا، فضایی گرم را بوجود آورده است.

این ساختمان راه حل های متفاوتی را برای بهبود کیفیت محیط زیست خود ارائه داده است. نور طبیعی خورشید در طول روز از طریق سقف شیشه ای بالای راه پله به فضای داخلی می تابد. برای فضل زمستان یک بخاری گاز سوز در طبقه همکف نصب کرده اند که علاوه بر اینکه فضای عمومی را گرم می کند، از طریق یک لوله کشی گرما را به اتاق های خواب در طبقه بالا منتقل می کند. سیستم های گرمایش و سرمایش جایگزین به این معنی است که خانه هیچ نیازی به نصب تهویه مطبوع ندارد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار راهمراهی کنید.

دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس دکوراسیون ویلای مسکونی دوبلکس

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,070

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *