ایجاد راه پله مارپیچی در دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی

راه پله مارپیچی در دکوراسیون داخلی رستوران مدرن سه طبقه

معماری: استودیو Pure’s Design

موقعیت: چین

مساحت: ۶۸۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

همانطور که ارائه غذاهای باکیفیت و سرویس دهی مناسب برای جذب مشتری در رستوران ها اهمیت دارد، داشتن فضایی آرام و دلنشین نیز برای موفقیت یک رستوران، در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. صاحبان رستوران معمولا می خواهند تا مشتریانشان از حضور در فضا احساس آرامش داشته و از غذاهای باکیفیت لذت ببرند. بنابراین می توان با طراحی رستوران فضایی فوق العاده را برای تجربه مشتریان فراهم ساخت. در ادامه خط معمار نکاتی کاربردی را در رابطه با طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران برای کاربران به اشتراک می گذارد.

  • رنگ
  • نورپردازی
  • راه پله ها

رنگ

همانطور که دانشمندان خاطر نشان می کنند، رنگ ها تأثیرات مستقیمی بر روی سیستم عصبی افراد دارند. به طوری که می توانیم بگوییم که رنگ ها و ارتباط آن ها می تواند موضوع جالب توجهی برای افراد باشد. همچنین رنگ موضوع بحث برانگیزی در مارکتینگ می باشد. رنگ ها احساسات متفاوتی را به مغز افراد منتقل می کنند و بر آن ها تأثیر می گذارند. به طور خلاصه می توان گفت که رنگ ها باعث ایجاد نگرش روانشناختی به افراد شده و معمولا افراد از تأثیر این موضوع آگاه نیستند.

نورپردازی

نورپردازی یکی از مهم ترین عواملی است که در طراحی داخلی باید بدان توجه کرد. به خصوص در طراحی فضاهای عمومی بیش تر اهمیت می یابد. نورپردازی مناسب می تواند ظاهر مبلمان را ارتقا بخشد ، نقص ها را پنهان کند و تجربه کلی غذاخوری مشتری را بهبود بخشد. نورپردازی اولین چیزی است که ممکن است مشتری را به سمت خود جلب کند. در یک جمله می توان گفت که انتخاب نور مناسب نه تنها بر سبک مبلمان نیز تأثیر می گذارد، بلکه در ایجاد جوی گرم و صمیمانه نیز تأثیر گذار است.

راه پله های رستوران

بسیاری از طراحان و معماران داخلی معتقدند که راه پله در فضاهای عمومی تنها یک راه پله محسوب نمی شوند. یک راه پله باید عملکردگرا باشد، در لحظه ورود به آن بیش ترین تأثیر را بر مشتریان داشته و به طور کلی می توان گفت که باید به عنوان نقطه اصلی و کانونی رستوران قرار گیرد. در پروژه رستوران PACO نیز راه پله به نقطه کانونی تبدیل شده است. در ادامه به شرح این پروژه می پردازیم.

شرح پروژه راه پله مارپیچی در دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

پروژه PACO شامل دکوراسیون داخلی رستوران مدرنی می باشد که در سه طبقه قرار دارد. صبحانه و قهوه در طبقه اول سرو می شوند. در طبقه دوم غذاخوری قرار دارد و در طبقه سوم نیز فضای باز جای گرفته است. در این پروژه طراحان یک راه پله مارپیچی طراحی کرده اند که به عنوان هسته اصلی فضا شناخته شده و طبقات را به یکدیگر متصل می سازد. یک ماه بزرگ در بالای این راه پله قرار دارد و نور ملایمی را به فضای داخلی می تاباند.

در هم آمیختی و امتزاج، ترکیبی از متریال، اتصالات داخل و خارج و همچنین همپوشانی فضاها را ایجاد می کند. همچنین فرم اصلی سازه در این پروژه حفظ می شود. انرژی موجود با در نظر گرفتن چشم انداز پارک ها در فضا با توجه به چیدمان پنجره و دیوارها، در فضا آزاد می شود.

ما در این پروژه آجر های قرمز رنگ را مشاهده می کنیم که نشان از حضور متریال تاریخی در فضای مدرن را دارد. بنابراین مشتریان می توانند لحظاتی آرام، بی نظیر و دلنشینی را تجربه کنند.

در ادامه خط معمار را با دیدن تصاویر دکوراسیون داخلی رستوران مدرن همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانیدکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی

پلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 516

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *