دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه

دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه

دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه

معماری: استودیو Arquiteura e Design

موقعیت: پرتغال، Agueda

مساحت: ۹۵۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

موقعیت سایت

پروژه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه شامل بازسازی یک ساختمان قدیمی بود که از ابتدای قرن ۲۰ ام ساخته شده بود و مالکیت عمومی آن زیر نظر (UMP) یا مدیریت برنامه ریزی شهری Agueda  قرار داشت، اما در سال های اخیر تبدیل به یک ساختمان مسکونی شده است. نمای بیرونی این خانه مسکونی دو طبقه مجموعه ای از عناصر تزئینی را که متأثراز سبک هنری آرت دکو می باشد به نمایش می گذارد. این پروژه در میان ساختمان های اطراف بلند تر می باشد و همانند یک برج تزئینی در خیابان اصلی نگاه مخاطبان را به عنوان یک اثر تزئینی به خود جلب می کند.

هدف طراحان

ارزش معماری این ساختمان واقع در قلب شهر، به تصمیم گیری درست و به جای مالک آن برای بازسازی و توسعه ی ساختمان کمک شایانی می کرد. کل فرآیند در طی بازسازی پروژه از کانسپت تا راه حل نهایی، شامل پیشرفت و رکود و همچنین تجزیه و تحلیل انتقادی تمامی شرکت کنندگان و دست اندرکاران این پروژه از جمله کارفرما بود. سازماندهی عملکردی این خانه نه تنها برای ایجاد روابط متقابل میان فضاهای داخلی موجود و آنهایی که پیشنهاد شده، بلکه مواردی چون بهره وری انرژی از طریق جهت گیری خورشید و آسایش خانه می باشد. از طرف دیگر نگرانی نیز وجود دارد که این جنبه ها را با نیاز به ایجاد یک محل زندگی با در نظر گرفتن حریم خصوصی در ارتباط با منطقه اطراف تنظیم می کند. مداخله در این ملک که شامل تخریب آثار بخش های داخلی، حذف سنگفرش ها، بازسازی نماها می باشند، تمامی عناصر تزئینی که مشخصه آن ها بود را حفظ می کند. بدین منظور قبل از بازسازی نما شروع به کار کردند و قالب های تمامی عناصر تزئینی ساختند.

برنامه

برنامه در فضای داخلی پروژه بر روی دوطبقه موجود از قبل انجام شد. در طبقه همکف ورودی و سالن نشیمن قرار داده شد و در طبقه اول نیز فضای کتابخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شد. فضاهای مطرح شدهی داخلی شامل حجم هایی بهم متصل در دو طبقه می باشند. در یکی از این حجم ها،طبقه پایین برای فضای آشپزخانه و مناطق پشتیبان طراحی شده بود،در حالی که طبقه اول شامل دو اتاق خواب و حمام اختصاصی آن می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه دکوراسیون داخلی خانه مدرن دوطبقه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,519

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *