دکوراسیون حیاط ویلا ، بررسی ۸۰ نمونه مدرن

دکوراسیون حیاط ویلا

دکوراسیون حیاط ویلا ، بررسی ۸۰ نمونه مدرن

در این بخش آنچه قصد پرداختن به آن را داریم دکوراسیون حیاط ویلا می باشد. همانطور که معماری و طراحی داخلی ویلا اهمیت دارد، به همان اندازه دکوراسیون حیاط ویلا نیز باید مورد توجه طراحان قرار گیرد، زیرا فضای بیرونی خانه شما یک فضای مضاعف برای سرگرمی، استراحت و لذت بردن از فضا و فعالیت ها به خصوص در فصل تابستان می باشد. همچنین فضایی است که بسیاری از میهمانی ها در آن برگزار می شود و تأثیر زیادی بر روحیه افراد می گذارد. به طور کلی می توانیم بگوییم که حیاط و فضای بیرونی، همچنان یکی از محبوب ترین بخش های یک ساختمان مسکونی می باشد. فضای بیرونی و حیاط ویلا های مسکونی می تواند محیطی آرام را برای افرادی که به دنبال آرامش به دور از دغدغه های زندگی شهری هستند فراهم آورد. بدین ترتیب افراد می دانند که همیشه مکانی برای استراحت، سرگرمی در بیرون از فضای داخلی برایشان وجود دارد. در بخش های گذشته مطالبی را مرتبط با این موضوع برای کاربران و معماران گرامی به اشتراک گذاشیم. شما با کلیک بر روی لینک های زیر می توانید به این مطالب دسترسی یابید.

طراحی محوطه ویلای مدرن، بررسی ۳۰ نمونه

طراحی محوطه ویلا و محوطه سازی به سبک مدرن

طراحی محوطه و مسیر راهرو باغ و ویلا، ۱۴ نمونه

اکنون در این راستا در ادامه بخش نکاتی را برای دکوراسیون حیاط ویلا شرح می دهیم. گاهی اوقات طراحی حیاط، به جای اینکه به عنوان بخشی جدانشدنی از ساختمان اصلی باشد، به صورت یک عنصری جداگانه در نظر گرفته می شود. با استفاده از اصول مشابه با یک بازسازی داخلی ، می توانید فضای بازی را در حیاط با کارایی بالایی ایجاد کنید که اتاقهای سرپوشیده را در خود جای دهد و به خانه شما اجازه دهد تا با فضای آن راحت تر جریان یابد. حیاط ویلاهای مسکونی می تواند بخش های مختلفی را در بر بگیرد، که به معرفی برخی از نمونه های آن در این بخش خواهیم پرداخت.

ایجاد فضای سبز: سعی کنید که فضای سبز موجود را در حیاط حفظ کنید و یا فضای سبز را خودتان ایجاد کنید.

افزودن یک سایه بان: اگر منطقه ای که ویلای شما در آن قرار دارد بسیار گرم است و آفتاب تند و شدیدی دارد، می توانید از یک سایه بان استفاده کنید. راحت بودن در فضای بیرون به خصوص در فصل تابستان که هوا بشدت گرم است، می تواند با استفاده از یک سایه بان مناسب و مدرن امکان پذیر باشد. ایجاد سایه بان در حیاط با توجه به آب و هوای منطقه می تواند به صورت ثابت  و متصل به خود ساختمان باشد و یا اینکه منعطف و متحرک بوده و در صورت عدم نیاز آن را جمع آوری کرد. شما می توانید یک فضای نشیمن در حیاط ویلای خود ایجاد کنید. این فضا می تواند به طوری طراحی شود که در فصل های مختلف سال نیز بتوان از آن استفاده نمود. یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی این بخش حیاط باید در نظر  بگیرید، این است که از متریالی استفاده کنید که دوام و استقامت بالایی دارند و نیاز به مراقبت کمتری نسبت به اشیا و مبلمان داخلی داشته باشد.

نورپردازی: یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی فضای حیاط نورپردازی می باشد. نور پردازی فضای بیرونی می تواند زیبایی و جذابیت را در طول شب ایجاد کند. نورپردازی حیاط ویلاها و ساختمان های مسکونی را می توان از طریق راه های مختلفی انجام داد. برای چنین کاری باید نقاط کانونی فضای حیاط خود را پیدا کنید. دیواره ها، پایه درختان مختلف، نمای بیرونی و حتی اطراف و یا داخل استخر می تواند بهترین نمونه برای جایگیری نورهای مختلف باشند.

درختان : اگر شما در حیاط ویلای خود دارای درخت هستید، می تواتید در زیر آن ها یک میز با صندلی قرار دهید و در ساعات مختلف روز از سایه آن ها بهره ببرید.

ایجاد مسیر پیاده رو: برای اطمینان از اینکه با خیال راحت می توانید از حیاط خود حرکت کنید ، ایده خوبی است که بتوانید پیاده روی هایی را در طراحی خود لحاظ کنید. اگر از سنگ فرش کردن استفاده می کنید ، یک ماده درشت را انتخاب کنید تا هنگام باران خوردن آنها لغزنده نشوند. همچنین در این بخش شیب مورد نیاز را لحاظ کنید تا در هنگام بارندگی آب در میان آن ها جمع آوری نشود. آجر، سنگ، شن و بتن از متریال پرطرفداری هستند که معمولا طراحان برای طراحی مسیر حرکت آن ها را بسته به نوع طراحی و سلیقه از آن ها استفاده می کنند.

مرزهایی را با استفاده از دیواره های سنگی، نرده ای و یا با درختان ایجاد کنید: با این کار شما می توانید فضاهای مشخصی را ایجاد کرده و به انسجام بیش تری در فضای خود برسید. دیواره های صخره ای و نرده های چوبی یکی از بهترین راه ها می باشد که علاوه بر ایجاد حریم خصوصی به زیبایی فضا نیز می افزاید.

خط معمار یک مجموعه ۸۰ تایی از دکوراسیون حیاط ویلا را برای شما آماده کرده و ارائه خواهد داد. با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا دکوراسیون حیاط ویلا

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,897

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *