دکوراسیون اداری دفتر سهیل، استودیو راوی

دکوراسیون اداری فضای کوچک

معماری: استودیو راوی

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۱۲۵ مترمربع

معماران مسئول: استودیو راوی

تیم طراحی: خورشید مظاهری، معصومه شفیعی

ناظر: معصومه شفیعی

گرافیست: مرضیه نوذری

عکاس: حسام میررحیمی

سال: ۱۳۹۸

شرح پروژه دکوراسیون فضای اداری

دفتر اداری سهیل با مساحت ۱۲۵ مترمربع متعلق به یک مجموعه ساخت و ساز می باشد. طراحی سابق این ساختمان با قدمت ۴۰ سال ساخت را آقای معتمدی یکی از معماران بنام ایرانی انجام داده است. با این حال، پس از گذشت زمان طولانی، زیرساخت ها کاملا آسیب دیده و طراحی داخلی آن قدیمی شده بود.

به دلیل طراحی اولیه قوی ساختمان، حفظ محیط و به علاوه جلب رضایت کارفرما به طور همزمان، برای طراحان کار دشواری بود. جهت انجام این کار، تیم طراحی پلان و عناصر داخلی این دفتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. طراحان تصمیم داشتند تا تمامی آثار چوبی را حفظ و بازسازی کنند. همچنین آن ها کف چوبی سالن ها را تعمیر و ترمیم کردند. سقف سالن ها پیش از بازسازی گچ کاری بوده است، اما طراحان با کمی بررسی تصمیم گرفتن تا آجر زیر گچ را در معرض نمایش بگذارند. این الگو و بافت آجری با نمای بیرونی ساختمان هماهنگی داشت.

همانطور که در پلان فضاهای اداری رایج است، در این پروژه نیز طراحان جهت دستیابی به حداکثر شفافیت و همکاری و افزایش کارگروهی بین شاخه های مختلف از پلان باز برای طراحی فضا استفاده کردند. با این وجود برای هر منطقه مبلمان به صورت مجزا طراحی شده است. طراحان با توجه به الگوی شلوغ کف و سقف تا حد امکان مبلمان ساده ای را طراحی کرده اند. این گونه طراحی فضایی انعطاف پذیر را برای کاربران فراهم می آورد. در سالن کنفرانس طراحان یک میز جلسه معلقی را طراحی کردند که به واسطه سیم از سقف آویخته شده بود. دلیل اجرای میز به این شکل مرتبط با حرفه کارفرما بود. همچین باید افزود که طراحان برای جلوگیری و کاهش میزان حواس پرتی افراد در طی جلسه از رنگ های خنثی استفاده کرده اند.

در ادامه با دیدن تصاویر دکوراسیون اداری فضای کوچک خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک دکوراسیون اداری فضای کوچک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به دکوراسیون اداری فضای کوچک پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 919

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *