دکوراسیون اداری: راهنمای جامع طراحی فضاهای اداری

دکوراسیون اداری

در دنیای امروز دکوراسیون اداری به یکی از مهم ترین دغدغه ها در میان صاحبان شرکت ها تبدیل شده است. آن ها به دنبال ایجاد فضایی مطابق با نیازهای روز خود هستند. در این راستا خط معمار قصد دارد در این بخش اطلاعاتی جامع را در رابطه با دکوراسیون اداری برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. آن چه در این مطلب شرح داده خواهد شد به طور خلاصه به صورت زیر می باشد:

_ اهمیت طراحی داخلی اداری

_ ویژگی های یک دفتر اداری

_ بخش های اصلی در دکوراسیون اداری

_ متراژ مورد نیاز برای دفاتر اداری

_ طراحی فضای اداری باپلان باز و پلان بسته

_ سبک های دکوراسیون اداری

_ رنگ در دکوراسیون اداری

_ نور در دکوراسیون اداری

_ نکاتی راجع به کفپوش در دکوراسیون اداری

_ انواع پارتیشن های اداری

_ طراحی رسپشن اداری

_ طراحی اتاق جلسه

_ طراحی اتاق مدیریت

_ مبلمان اداری

اهمیت طراحی داخلی اداری

دکوراسیون اداری برای هر دوی کارمندان و مشتریان ضروری می باشد. برای کارمندان از این جهت اهمیت دارد، زیرا آن ها بخش عمده زمانشان را در طول روز در محیط کارشان می گذرانند. بنابراین ضروری است که فضایی کاربردی، راحت، جذاب از لحاظ بصری و همچنین دعوت کننده باشد. تمامی این موارد می تواند موجب افزایش بازدهی و عملکرد کار شود. برای مشتریان نیز از طرفی دیگر مهم است، زیرا روندی را برای تجارت مشخص می کند و به مشتریان گزارشی به طور خلاصه و به صورت بصری در رابطه با برند تجاری، تخصص و موفقیت دفتر بیان می کند. همانطور که در طراحی فضاهای درمانی و سایر فضاها معمول است، طراحی داخلی ( مهم نیست که برای چه مکانی باشد) بر روحیه، نگرش، تحرک قوه خلاقیت، و تمامی روابط میان آن ها، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که ایجاد فضایی مساعد برای مدیران، کارمندان و مشتریان نه تنها تجمل گرایی محسوب نمی شود، بلکه به یک ضرورت تبدیل می شود.

از طرفی دیگر مشتریان اغلب پیام اصلی را از نوع دکوراسیون اداری که به آن مراجعه می کنند، دریافت می کنند. اگر طراحی داخلی دفتر کار ضعیف، قدیمی و بی نظم باشد، قطعا بر روی مشتریان تأثیر گذاشته و ممکن است که آن ها فکر کنند که روند کاری شرکت نیز همانند فضای داخلی آن ضعیف است. از طرفی دیگر طراحی فضای سازمان یافته، هوشمندانه و زیبا، اطلاعاتی جامع را درباره نام تجاری هر شرکت، موفقیت و خروجی آن به مراجعه کنندگان می دهد و باعث ارتقای اعتبار یک شرکت می شود. در این راستا می توانیم بگوییم که دکوراسیون اداری شبیه به «لباسی برای موفقیت یک شرکت» است.

دکوراسیون اداری

علاوه بر این موارد طراحی داخلی دفتر کار نوع فعالیت شرکت را نشان می دهد. به عنوان مثال فضای دفتر وکالت ممکن است با استفاده از رنگ های تیره و خطوط مستقیم ، پیچیده تر و حرفه ای تر به نظر برسد. همچنین طراحی یک دفتر طراحی با استفاده از رنگ های روشن ممکن است که سرگرم کننده تر و خلاقانه تر به نظر آید. بنابراین این موارد از عوامل مهم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند، زیرا عملکرد و هدف اصلی تجارت را به نمایش می گذارند.

یکی از کارشناسان طراحی می گوید: یک کانسپت اداری خوب هر دو عامل دانش و احساسات را در هم می آمیزد و سعی می کند تا هر دوی این عوامل را به صورت متعادل در دکوراسیون اداری به کار ببرد. همچنین یک فضای اداری مناسب به جذب و حفظ بهترین کارمندان کمک می کند و می تواند هزینه های املاک و مستغلات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به همین دلیل است که شرکت های معتبر و موفق وقت و هزینه ی کافی را برای طراحی مناسب فضای کارشان می کنند. طراحی نه تنها باعث ایجاد محل کاری سالم می شود، بلکه یک محیط اداری توانایی تقویت و پشتیبانی از موفقیت در یک تجارت را دارد.

ویژگی های یک دفتر اداری

فضای داخلی دفتر نمونه ای کامل از یک فضای سازمان یافته با میزان دسترسی بالا است. روند های دکوراسیون اداری به طور مداوم در حال تحول است. تجهیزات موجود در فضای اداری باید متناسب با فضای کار شما باشند و نحوه تنظیم آن ها می توانند نقش مهمی در بهره وری کارمندان و اعتماد به نفس تیم کاری داشته باشند. هنگامی که معمار داخلی فضای اداری را طراحی می کند، باید نیازهای مشتری (شرکت) را شناخته و آن ها را در قالب فضای اداری پیاده کند و جوانب مختلف را قبل از نهایی کردن طرح در نظر داشته باشد. طراح باید همچون رابطی میان مدیر، کارمندان و مشتریان باشد و نیازهای آن ها را در هنگام طراحی فضای اداری در نظر بگیرد. در ادامه به شرح برخی از ویژگی هایی که یک دفتر اداری باید داشته باشد را مطرح می کنیم:

هماهنگی دکوراسیون با فرهنگ سازمان

طراحی فضایی مدرن و به روز

طراحی فضایی یکپارچه برای افزایش روحیه کار گروهی

بخش های اصلی در دکوراسیون اداری

بخش های اصلی در یک فضای اداری به طور عمده شامل بخش های زیر می باشد:

فضای پذیرش و انتظار

فضای استراحت و گفتگو

فضای کار اشتراکی و گروهی

فضای کار اختصاصی

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

متراژ مورد نیاز برای دفاتر اداری

مشاغل اداری مستلزم تنوع زیادی از فعالیتهای جسمی و روحی است. هیچ پاسخ روشنی برای این که چه میزان فضا برای دکوراسیون اداری مورد نیاز است وجود ندارد. برای تخمین حدودی فضای مورد نیاز باید جنبه های مختلفی را در نظر گرفت.

طراحی فضای اداری باپلان باز و پلان بسته

دکوراسیون اداری

معمولا هنگامی که افراد تصمیم به طراحی فضای کاری خود می گیرند این سوال برایشان پیش می آید که آیا فضایی با پلان باز برایشان کاربردی تر است با فضایی با پلان بسته؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا بهتر است که این دو نوع فضا را تعریف کرده و مزایا و معایب آن را شرح دهیم. پس از آن شما می توانید با توجه به موقعیت مورد نیاز خود، تصمیم به انتخاب آن بگیرید.

_ دکوراسیون اداری با پلان باز

_ مزایای دکوراسیون اداری باپلان باز

_ معایب دکوراسیون اداری با پلان باز

_ دکوراسیون اداری با پلان بسته

_ مزایای دکوراسیون اداری با پلان بسته

_ معایب دکوراسیون اداری با پلان بسته

دکوراسیون اداری با پلان باز

دکوراسیون اداری

ابتدا به شرح دکوراسیون اداری با پلان باز می پردازیم. دکوراسیون اداری با پلان باز به طراحی دفتر اداری گفته می شود که در آن هیچ اتاق اداری محصور و محفظه های دیواری برای کارمندان وجود ندارد. در این نوع دکوراسیون ها معمولا کارمندان در یک سالن مشترک در کنار یکدیگر کار می کنند. ایده اصلی دکوراسیون اداری با پلان باز از دهه ۱۹۵۰ شکل گرفت. به این صورت که کارفرمایان در این دوره به دنبال یافتن راهی برای کاهش هزینه های تجارت از طریق کاهش هزینه های ساخت و ساز بودند. با این وجود فضاهایی با پلان باز دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

مزایای دکوراسیون اداری باپلان باز

افزایش روحیه کارگروهی: نوع طرح بندی های اداری می تواند نقش بسزایی در فرهنگ شرکتی که قصد تأسیس آن را دارید، داشته باشد. نوع طرح بندی فضای شما می تواند میزان رضایتمندی، نگرش و سازماندهی کارمندان یک شرکت را شرح دهد. بنابراین اگر شما می خواهید که شرکت شما دارای محیطی با انرژی، با روحیه همکاری بالا به همراه تعاملات اجتماعی داشته باشد، طراحی فضایی با پلان باز می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اعتقاد بر این است که دفاتر اداری با پلان باز، کارمندان را به همکاری و کار گروهی تشویق می کند. شرکت هایی چون آژانس های تبلیغاتی، دفاتر روزنامه نگاری . همچنین شرکت های طراحی گرافیکی تمایل بیش تری به ایجاد دکوراسیون اداری با پلان باز دارند.

دکوراسیون اداری

مقرون به صرفه بودن: وقتی از جنبه های مالی صحبت می شود ، بدون تردید می توان گفت که یک دفتر با پلان باز در مقایسه با یک دفتر با پلان بسته بسیار ارزان تر و کاربردی تر است. یکی دیگر از مزایای فضای اداری با پلان باز این است که تعداد افراد بیش تری می توانند در فضا مشغول به فعالیت شوند. همچنین نیاز به خرید مبلمان اضافی هم ندارید. با قرار دادن ایستگاه های کاری در مقابل یکدیگر ، شما می تواند فضای زیادی را برای جایگذاری تمامی کارمندان به طور دلخواه در اختیار داشته باشید.

معایب دکوراسیون اداری با پلان باز

ایجاد سر وصدا: سر و صدای زیاد در دفاتر باز می تواند مانع از عملکرد صحیح تمامی کارمندان شود. اگر کارمندانی دارید که کارهایی را انجام می دهند که نیاز به تمرکز و فضای آرام دارند ، سر و صدای موجود در یک دفتر با پلان باز می تواند یک مانع بزرگ برای بهره وری آنها باشد.

ناسازگاری: هنگامی که گروهی از افراد با عقاید و شخصیت های مختلف زمانی حدود ۸ ساعت و یا بیش تر را در همچنین فضایی کنار هم قرار بگیرند احتمال ایجاد اختلاف و کشمکش میان آن ها افزایش می یابد. در صورت عدم مدیریت ، می تواند به بهره وری شرکت آسیب برساند و همچنین باعث افزایش سطح استرس در بین کارمندان شود.

نشر بیماری ها: بر خلاف دفاتر با پلان بسته که در آن اتاقک هایی برای جدا کردن کارمندان از یکدیگر وجود دارد ، در یک دفتر با پلان باز می توانید با همه افراد در شرکت ارتباط برقرار کنید. در این صورت اگر یک کارمند مبتلا به یک بیماری واگیر دار باشد ، می تواند به راحتی ویروس را به بقیه بخش ها منتقل و پخش کند.

دکوراسیون اداری با پلان بسته

در عوض ، دفتر با پلان بسته ، به نوعی از فضای اداری می گویند که در آن کارمندان دارای مناطق کاری شخصی خود هستند که با استفاده از دیوارها، اطاقک یا پانل تقسیم می شوند. این نوع طراحی دفاتر اداری نیز همچون دکوراسیون اداری با پلان باز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دکوراسیون اداری

مزایای دکوراسیون اداری با پلان بسته

حریم خصوصی: اگر می خواهید حریم خصوصی در میان کارمندان خود داشته باشید، دفاتر خصوصی پارتیشن بندی شدی بهترین گرینه می باشند. حریم خصوصی نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری دارد. همچنین به ایجاد احساس امنیت در بین کارمندان کمک می کند. در چنین فضاهای خصوصی کارمندان به راحتی می توانند تصاویر خانوادگی خود را روی میز کارشان قرار دهند.

عملکرد بهتر: برخلاف دفاتر با پلان باز ، دفاتر با پلان بسته می توانند به حداقل رساندن حواس پرتی به کارمندان اجازه دهد تا بهتر کار کنند و نتایج با کیفیت به دست آورند. این نوع طراحی دفاتر برای مشاغلی که نیاز به تمرکز بالا و آرامش بیش تری دارند چون دفتر حقوقی، حسابداری و غیره مناسب می باشند.

سلسله مراتب واضح: در شرکت هایی با پلان بسته سلسله مراتب کارمندان به وضوح دیده می شود. دیزاین دفتر هر یک از کارمندان با توجه به موقعیتشان متفاوت و قطعا بهتر می باشد. این می تواند انگیزه ای برای کارکنان جدید باشد که برای ارتقای موقعیت خود در شرکت سخت تر تلاش کنند.

معایب دکوراسیون اداری با پلان بسته

هزینه بالا: دفاتر محصور نسبت به یک دفتر باز با هزینه های قابل توجهی برای ساخت و نگهداری روبرو هستند و در نتیجه بسیار گران تر هستند. از آنجا که هر یک از کارمندان فضای کاری یا اطاقک خود را دارند ، به فضای بیشتری نیاز دارید تا اعضای هر تیم خود را در آن جای دهید. فضای اداری بزرگ همچنین به مبلمان ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین نگهداری بیشتری احتیاج دارد.

نظارت کمتر: نظارت بر همه کارکنان در یک فضای بسته اداری در مقایسه با چیدمان با پلان باز، کار سختی است. از آنجا که کارمندان شما در دفاتر خصوصی یا اتاق های خصوصی خود هستند، درک این که همه چه کاری انجام می دهند دشوار است.

در نتیجه شما می توانید با در نظر گرفتن جوانب مختلف به طراحی دفتر خود بپردازید.

سبک های دکوراسیون اداری

ظاهر و کیفیت مبلمانی که در دکوراسیون اداری به کار می روند را نمی توان دست کم گرفت. طراحان باید در هنگام دکوراسیون اداری به سبک دکوراسیون نیز توجه بسزایی داشته باشند. سبک های مختلفی در دکوراسیون اداری وجود دارد که می توان با توجه به نوع کاربری و سلیقه کارفرما به کار برد. هریک از سبک های دکوراسیون دارای جوانب مثبت و منفی هستند که باید قبل از انتخاب آن، این جوانب را در نظر گرفت. در ادامه به معرفی سبک های کاربردی در دکوراسیون اداری می پردازیم. شما می توانید با مطالعه سبک های ارائه شده، مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

سبک کلاسیک

سبک های-تک

سبک مدرن

سبک مینیمال

سبک معاصر

سبک صنعتی

سبک اسکاندیناوی

رنگ در دکوراسیون اداری

رنگ نه تنها در دکوراسیون اداری، بلکه در جنبه های زندگی مدرن، یک مولفه اساسی می باشد. طراحان معتقدند که روانشناسی رنگ ها نه تنها بر نحوه کار کارمندان و  بازدهی کارشان تأثیر دارد، بلکه بر نحوه درک و ارزیابی مشتریان نیز تأثیر می گذارد. بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی اداری برای مخاطبان داخلی ( کارمندان) و خارجی (مشتریان) به یک اندازه ضروری است.

روانشناسی رنگ دفتر اداری بر واکنشهای ناخودآگاه ما نسبت به رنگهای مختلف در محیط دفتر متمرکز است و می تواند بر رفتار ، احساسات و وضعیت افراد تأثیر بگذارد. رنگ می تواند بر خلق و خو ، بهره وری ، فرهنگ و ارتباطات نیز تأثیر مستقیم بگذارد. رنگ می تواند برند تجاری را معرفی کند و انرژی را در فضای کاری به جریان بیاندازد. هماهنگ سازی رنگ با بافت ، شاید تأثیرگذارترین و قدرتمندترین عنصر طراحی داخلی تجاری باشد. اما اگر به درستی در فضای داخلی به کار نرود ممکن است که نتیجه عکس داشته باشد.

دکوراسیون اداری

محیط هر دفتر اداری متأثر از ماهیت کاری، ساختار و شخصیت کارمندانش متفاوت است. بنابراین طراحان گزینه های متفاوتی را از لحاظ زیبایی شناسی در اختیار دارند. برای کمک به الهام گرفتن و تأثیرگذاری در طراحی دفتر ، خط معمار شش رنگ اصلی را برایتان قرار داده است تا به شما در درک تأثیر رنگ تأثیرگذاری بر روی دفتر کاری خود کمک کند:

رنگ های سبز و آبی، رنگ هایی آرام برای ایجاد دکوراسیون اداری آرام بخش:

تنالیته های مختلف آبی می توانند فضایی آرامش بخش را ایجاد کنند و همچنین این رنگ باعث ایجاد وضوح و تمرکز می شود. همچنین رنگی جذاب برای برندهایی که مایل به دستیابی به شخصیتی مستحکم و با ثبات هستند، مناسب می باشد.

رنگ سبز معرف تعادل و رشد می باشد. رنگی است که افراد را با طبیعت اطرافشان پیوند می دهد. مانند آبی ، سبز می تواند جویی آرام بخش و احساس تعادل و هماهنگی را با محیط طبیعی به وجود آورد. همچنین رنگ سبز به عنوان رنگ القای خلاقیت و بهره وری در فضای اداری شناخته شده است. رنگ سبز باعث می شود تا کارمندان به وضوح فکر کرده و به تعامل بپردازند. بهترین روش به کار بردن رنگ سبز در دکوراسیون اداری در دیوار ها و گیاهان طبیعی می باشد.

زرد ، نارنجی و قرمز با انرژی بالا:

دکوراسیون اداری

رنگ زرد برای افزایش روحیه فضا: اگر قصد دارید فضایی پر انرژی و مثبتی را ایجاد کنید، رنگ زرد را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ اگر به صورت متعادل در دکوراسیون اداری به کار رود، می تواند تأثیر عمیقی بر عملکرد کارمندان و حتی مشتریان داشته باشد و حسی از حضور نور خورشید را در فضا ایجاد می کند. این رنگ یکی از بهترین گزینه های رنگی برای اداره هایی است که به صورت گروهی به فعالیت می پردازند. همچنین رنگ زرد فعالیت های ذهنی را تحریک کرده و انرژی فیزیکی را افزایش می دهد.

نارنجی برای ایجاد میل به زندگی:

تنالیته های مختلف نارنجی حس گرمی به محیط کاری می بخشد. این رنگ همانند رنگ زرد، انرژی زیادی را به فضای کاری منتقل می کند.( اما باید در به کار بردن رنگ نارنجی هوشمندانه عمل کنید، زیرا به همان اندازه که می تواند انرژی بخش باشد، استفاده بیش از اندازه آن می تواند تأثیر متضادی را ایجاد کند.)

دکوراسیون اداری

قرمز برای ایجاد فضایی سرشار از انرژی:

قرمز رنگی سرشار از شور، هیجان و بهره وری در دکوراسیون اداری می باشد. این رنگ برای اداره هایی که فضای پرجنب و جوشی دارند مناسب می باشد.

رنگ سفید و خاکستری:

رنگ های سفید و خاکستری عمده رنگ هایی هستند که در تمامی دکوراسیون های اداری جایگاه ویژه ای دارند. رنگ خاکستری هنگامی که با سفید ترکیب می شود و به خصوص اگر برخی از عناصر طبیعی به آن افزوده شود، می تواند فضای اداری متعادل، گرم و با انرژی ایجاد کند.

ایجاد فضای لوکس با رنگ بنفش: همانطور که می دانید بنفش نمادی از سلطنت گرایی، تجمل گرایی و بلند پروازی می باشد. بنفش رنگی جادویی و پر از راز و رمز است. با وجود این به دلیل عدم تطابق آن با طبیعت یک رنگ کاملا مصنوعی به حساب می آید.

نور در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

میزان نور طبیعی کم و قرار گرفتن در معرض نور یکنواخت مصنوعی با افسردگی، اضطراب، بی خوابی و حتی پوکی استخوان در ارتباط است. بنابراین می توان گفت که نور طبیعی و نور مصنوعی عوامل مهمی در روحیه و بهره وری کارمندان در یک اداره هستند.

_ نور طبیعی

_ نور مصنوعی

_ تأثیر نورپردازی بر بهره وری کارمندان

_ نورپردازی غیر مستقیم

_ موقعیت های نورپردازی

_ نورپردازی دفاتر اداری و دمای رنگ

_ نورپردازی خوب دفتر باید از نظر انرژی کارآمد باشد

نور طبیعی

نور طبیعی دارای کیفیتی بالاتر نسبت به نور مصنوعی دارد. درجه حرارت و رنگ نور طبیعی در طول روز تغییر می کند، صبح ها با نور گرم شروع شده و در میانه روز نوری نسبتا روشن تر و خنک تر و در نهایت در هنگام عصر نوری گرم به فضای داخلی می تاباند. این تغییرات عملکرد ریتم شبانه روزی ما را تسهیل می کند. علاوه بر این نور طبیعی دارای طیف کامل و شامل طول موج های غیر قابل مشاهده است که بر افراد تأثیر گذاشته و باعث می شود که در طول روز هوشیار باشند. در مقایسه با نور طبیعی، نورهای مصنوعی دارای نقص هایی می باشند. به همین دلیل است که طراحان داخلی به طور مداوم به حضور نور طبیعی در فضای اداری توصیه می کنند. اما باید مبلمان به گونه ای قرار داده شود تا تابش نور به صورت ملایم صورت گیرد. چون اگر نور به طور مستقیم بتابد ممکن است که به چشم آن ها منعکس شود و آن ها را آزار دهد.

دکوراسیون اداری

نور مصنوعی

نور پردازی مصنوعی باید به صورت منبع نور تکمیل کننده در کنار نور طبیعی قرار گیرد و در زمانی که نور روز به اندازه کافی به محل نمی تابد، فضای داخلی را روشن نماید. بنابراین توزیع متعادل نور مصنوعی در کنار نور طبیعی در دکوراسیون اداری اهمیت دارد. دمای رنگ و توزیع طیف منابع نورهای LED بر روحیه و هوشیاری کارمندان تأثیر مستقیم دارد. امروزه نورهای LED در طیف های مختلف رنگی موجود می باشند.

دکوراسیون اداری

تأثیر نورپردازی بر بهره وری کارمندان

فضای اداری تأثیر چشمگیری بر عملکرد کارمندان در محل کار به صورت های مختلف دارد. یکی از مهمترین عوامل در محیط اداری ، روشنایی است. مطالعات نشان داده که از میزان تمرکز گرفته تا رضایت کارمندان، نورپردازی می تواند بر نحوه عملکرد کارمندان تأثیر بگذارد. فشار چشم و سردرد و حتی سلامتی کارمندان ممکن است مستقیما تحت تأثیر نور ضعیف و یا بالعکس نور پردازی بیش از اندازه باشد. رضایت کارمندان و بهره وری متعاقب آن می تواند به طور مستقیم تحت تأثیر نورپردازی قرار گیرد. کمبود نور در فضای داخلی منجر به خستگی و کسالت می شود، بنابراین اگر کارمندان در فضای کم نوری قرار بگیرند، به سرعت انرژیشان را از دست می دهند و در این صورت کیفیت کار کاهش می یابد.

نکات زیر نشان می دهد که چگونه طراحی خلاقانه و باهوش می تواند فضای اداری شما را به معنای واقعی کلمه بهبود بخشد و فضا را روشن کند.

نورپردازی غیر مستقیم

هیچ گونه استانداردی برای نورپردازی در دفاتر اداری وجود ندارد. با این حال ، اکثر سازمانها باید سرمایه گذاری و نصب نورپردازی انسان محور را در نظر بگیرند ، که می تواند بازدهی ملموسی از نظر بهره وری کارمندان داشته باشد.

هم نور روز طبیعی و هم نور مصنوعی نقش مهمی در ایجاد یک محل کار سالم تر و مؤثر تر دارند. فعالیت های مختلف، به میزان و انواع مختلف نورپردازی نیاز دارد. سعی کنید تا در بخش های مختلف دفتر تضاد ایجاد کنید. به عنوان مثال فضایی که به عنوان ایستگاه کاری قرار نگرفته اند، می توانند از نور کمتری بهره ببرند. این تضاد می تواند فضایی محرک ایجاد کند و به ایجاد یک کانسپت پویاتر کمک کند.

موقعیت های نورپردازی

موقعیت نورپردازی از مواردی است که طراحان در دکوراسیون اداری باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا نور نباید به طور مستقیم از روی سطوح و یا مانیتور ها به چشم کارمندان و سایر افراد منعکس شود. به جای نورپردازی یکنواخت، توزیع نور در بخش های مختلف مانند سقف و دیوار باعث می شود تا فضا بزرگ تر و روشن تر به نظر رسد.

دکوراسیون اداری

نورپردازی دفاتر اداری و دمای رنگ

با ایجاد تضاد با سطوح مختلف نورپردازی ، به فضایی پویاتر خواهید رسید. فضاهایی که در مسیر تردد قرار دارند به اندازه ایستگاه های کاری به نور احتیاج ندارند. نورهای گرم در فضاهای استراحت بیش تر به کار می آیند و فضایی آرامش بخش برای کارمندان ایجاد می کنند. حتی طراحان می توانند از سیستم های کنترل کننده میزان نور برای تغییر میزان نور در فضای اداری استفاده کنند. از نورهای سفید، روشن و خنک می توان در صبح و ظهر، برای انتقال انرژی به کارمندان استفاده کرد. در عصر میزان نور کم تر شده و باعث گرم تر شدن محیط می شود. در این زمان نور مصنوعی باید مطابق با دمای نور روز باشد. دمای رنگ آسمان در صبح و اوایل ظهر خنک است اما در غروب آفتاب بسیار گرمتر است. نورپردازی نیز باید با تغییر ساعات روز در فصول مختلف سازگار باشد.

نورپردازی خوب دفتر باید از نظر انرژی کارآمد باشد

با توجه به این که آسایش فردی کارمندان در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، با وجود این کارفرمایان و همچنین طراحان به دنبال راه هایی هستند که بتواند کمترین هزینه را برایشان داشته باشد. نورهای LED نه تنها عملکردهای فوق العاده ای را ارائه می دهند، بلکه بسیار کارآمد هستند و همچنین میزان کمتری انرژی مصرف کرده و نگهداری آسانی نیز دارد. همانطور که می دانید یکی از دغدغه های اصلی کارفرما هزینه های مرتبط با طراحی داخلی است. بنابراین انتخاب نوع مناسب نورپردازی به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی که در نهایت به کاهش هزینه ها منجر می شود، کمک می کند.

علاوه بر این ، کنترل های هوشمند روشنایی، می توانند روشی مؤثر برای دستیابی به راندمان انرژی بیشتر ارائه دهند. نورپردازی های دیمیبل راه حل های مناسبی را برای دکوراسیون اداری ارائه می دهند. اگر دفتر شما از نور طبیعی به اندازه کافی بهره می برد، نور پردازی دیمیبل گزینه ای ایده آل در کنار نور طبیعی می باشد. زیرا می توان میزان نور را با توجه به میزان مورد نیاز کنترل کرد و به بدین ترتیب در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

نکاتی راجع به کفپوش در دکوراسیون اداری

کفپوش های اداری مناسب می توانند هر عامل دو زیبایی و عملکرد را باهم درآمیزند. در انتخاب کفپوش مناسب باید عواملی همچون بودجه، طراحی، تردد و الزامات نگهداری باید در نظر گرفته شود. کفپوش اداری شما باید متناسب با عوامل موجود در شرکت انتخاب شوند. به عنوان مثال کفپوش های چوبی ممکن است برای دکوراسیون اداری مدرن مناسب نباشند. سنگ های طبیعی ممکن است در برخی از سبک های دکوراسیون زیبا به نظر برسد، اما از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه نباشد. گزینه های کفپوش های اداری متعدد هستند، و انتخاب نوع ایده آل آن ها برای دفتر شما به ظاهر اداریمورد نظر و بودجه شما بستگی دارد. مهم نیست که کدامیک از کفپوش ها را انتخاب کنید ، اما مراقبت و تمیز کردن منظم برای حفظ هر چه بهتر کفپوشها ضروری است. هنگام بررسی ایده های کفپوش اداری ، گزینه های متنوعی را در نظر داشته باشید:

موکت

سرامیک

چوب

لمینت

سنگ

وینیل

موکت: برای اداره هایی که به عایق صوتی نیاز دارند، موکت گزینه مناسبی می باشد. موکت ها در طرح ها و رنگ ها و کیفیت های مختلفی در بازار موجود می باشند. افراد می توانند با توجه سبک طراحی و بودجه مورد نظرشان انتخاب کنند. باید دقت داشته باشید اگر برای پوشش کف دفتر خود موکت را انتخاب می کنید، باید مداوم به نظافت آن بپردازید تا بدون لکه و شفاف به نظر برسند.

سرامیک: کاشی و سرامیک گرما و زیبایی را ارائه می دهند و همچنین دوام بالایی دارند. یکی از معایبی که کف پوش های سرامیک دارند، این است که خیلی سریع لکه دار می شود. بنابراین در نظافت آن باید حساسیت بالایی به خرج دهید و روزانه با مواد شوینده مناسب به نظافت آن بپردازید.

چوب: این نوع کفپوش ها علاوه بر این که دوام بالایی دارند، نظافتشان نیز آسان است. کفپوش های چوبی مناسب دکوراسیون های کلاسیک هستند و به فضای کاری ظرافت، گرما می افزایند.

لمینیت: کفپوش های لمینیت می توانند ظاهری چون طرح چوب و سرامیک و سنگ را با قیمت های کم تری ارائه دهند. این نوع کفپوش ها دارای چندین لایه می باشند و به گونه ای طراحی شده اند که در برابر رطوبت و تاب خوردن مقاوم هستند. هم چنین این نوع کفپوش ها دارای دوام بالایی هستند و نظافت آن ها نیز آسان است.

سنگ طبیعی: کفپوش های سنگی به سبب این که ظاهری لوکس به فضا می افزایند، اما مناسب هر نوع دکوراسیونی نمی باشند. یکی از معایب این نوع کفپوش این است که احتمال آسیب دیدن وخراشیده شدنشان بالا است و به طور مداوم باید نظافت شود.

وینیل: این نوع کفپوش ها برای دفاتر اداری که تردد زیادی در آن صورت می گیرد مناسب می باشند. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند.

انواع پارتیشن های اداری

یکی از اتفاقاتی که امروزه در دکوراسیون فضاهای اداری شاهد آن هستیم، استفاده از انواع پارتیشن ها برای جداسازی فضا است. در طی چند سال گذشته ، پارتیشن های اداری به یک روند محبوب در صنعت طراحی و دکوراسیون اداری تبدیل شده اند و این محبوبیت در سراسر دنیا رو به افزایش می باشد. امروزه بیش از هر زمان دیگری ، داشتن یک دفتر خوب طراحی شده برای بیشتر شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فرقی نمی کند که در کدام بخش تجاری مشغول به کار باشید، یک دفتر به عنوان یک مرکز متمرکز برای کل سازمان عمل می کند و ظاهر آن اهمیت دارد. چه در زمینه مهندسی و چه در طراحی گرافیک کار کنید، ظاهر خوب شرکت بسیار مهم است و زنده نگه داشتن آن در محیط دفتر شما و همچنین سایر جنبه های شرکت ضروری است. پارتیشن ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا، منظم و منسجم،کاربردی نیز هستند. در ادامه قبل از معرفی انواع پارتیشن ها به تعریف پارتیشن می پردازیم.

دکوراسیون اداری

پارتیشن های اداری چیست:

پارتیشن های اداری سریعترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ایجاد فضای کاری بیشتر است. پارتیشن های اداری می توانند به صورت موقت یا دائمی باشند و تقریباً در هر اندازه ای که اتاق مورد نیاز باشد، می توانند جای بگیرند.  پارتیشن های اداری در انواع گوناگون در بازار موجود می باشند که شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون و نوع نیاز خود بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پارتیشن چوبی:

پارتیشن های چوبی برای هرنوع فضای کاری مناسب می باشند. این نوع پارتیشن ها به خصوص برای اداره هایی که قصد دارند تمی سنتی به فضای کاری خود بیافزایند مناسب می باشد. همچنین پارتیشن های چوبی فضایی گرم و کلاسیک ایجاد می کنند. پارتیشن های چوبی سالهاست که مورد علاقه صنعت مبلمان و طراحی هستند، زیرا آن ها به راحتی با هر نوع سبک دکوراسیونی هماهنگ شده و حسی از طبیعت را به فضا منتقل می کنند.

یکی از بزرگترین نگرانی ها در محیط های اداری و تجاری ، ایمنی در برابر آتش سوزی است، و این مهم است که دفتر شما دارای تجهیزات ایمنی باشد. اینجاست که پارتیشن های اداری ضد آتش یک ضرورت محسوب می شوند، زیرا می توانند به مهار آتش سوزی در یک منطقه کمک کرده و گسترش شعله های آتش ، دود و گازهای سمی را محدود کنند.

پارتیشن های آلومینیومی:

پارتیشن های آلومینیومی یکی از با دوام ترین سیستم های پارتیشن بندی در دسترس هستند، اگرچه هنوز نصب ، تخریب و جابجایی در صورت لزوم انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهند. پارتیشن های آلومینیوم به صورت سطوح سخت و در مواردی همراه با لعاب در بازار موجود هستند. این نوع پارتیشن ها با کمترین اختلال در نصب  همراه اند.

پارتیشن های شیشه ای: 

بسیاری از معماران و طراحان داخلی بر این عقیده هستند که پارتیشن های شیشه ای بهترین گزینه برای دفاتر اداری مدرن می باشند. امروزه ما به وفور شاهد استفاده از پارتیشن های شیشه ای دفاتر اداری مدرن با پلان باز هستیم. یکی از مزایای عالی پارتیشن های شیشه ای ، توانایی آنها در استفاده بیشتر از نور طبیعی است. هیچ کس نمی خواهد در محیط کسل کننده و تاریک کار کند شما می توانید با استفاده از پارتیشن های شیشه ای، فضای کاری خود را به مکانی روشن تر و پر انرژی تر تبدیل کنید.

مزایای پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری دارای مزایایی می باشند که در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم:

مقرون به صرفه: در این واقعیت تردیدی وجود ندارد که پارتیشن های اداری بسیار مقرون به صرفه تر از تلاش برای تقسیم یک دفتر با استفاده از دیوارهای ثابت هستند. بسته به سطح کیفیت و طراحی مورد نیاز شما از پارتیشن اداری ، آنها می توانند یک سرمایه گذاری نسبتاً ارزان به دفتر باشند ، اما سرمایه گذاری که می تواند به طور کامل بهره وری و کارایی دفتر را تغییر دهد.

قابلیت تغییر ابعاد و اندازه ها: مشاغل همیشه تغییر می کنند. نحوه کار، میزان کارمندان و اندازه بخش ها در هر زمان تغییر می کند. با استفاده از پارتیشن های اداری شما این امکان را خواهید یافت که به سادگی دیوار ها را بنا به نیاز خود و با کمترین آشفتگی، حذف کرده و یا بیافزایید.

ایجاد حریم خصوصی: یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث شده تا شرکت ها برای پارتیشن های اداری سرمایه گذاری کنند، این است که می توانند توسط پارتیشن ها حریم خصوصی ایجاد کنند.

زیبایی شناسی: پارتیشن های اداری یکی از زیباترین و جذاب ترین اجزای قابل مشاهده در دفتر کار می باشند. با داشتن سبک ها، طرح ها و متریال های بسیار متنوع، می توانید از آنها برای تکمیل یا حتی تقویت طراحی دفتر خود استفاده کنید. حتی شما می توانید آرم تصویری شرکت را در این پارتیشن ها به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید به صورت طرحی برجسته روی پارتیشن بیافزایید یا این که طرح را بر روی پارتیشن برش دهید.

نور: این مزایا مستقیم با پارتیشن های شیشه ای مرتبط است. به واسطه پارتیشن های شیشه ای نوری که از پنجره می تابد می تواند به طور یکسان به تمامی بخش های یک دفتر کار پخش شود و فضا را به یک میزان از نور طبیعی بهره مند سازد.

عایق صوتی در پارتیشن های اداری: پارتیشن های اداری فارق از نوع جنس و متریال به دو نوع تک جداره و دو جداره تقسیم بندی می شوند.

پارتیشن های تک جداره معمولا عایق صوتی خوبی نیستند. پارتیشن ها اداری با توجه به استفاده از لایه های عایق صدا در میان جداره ها می توانند عایق صوتی بهتری باشند.

طراحی رسپشن اداری

دکوراسیون اداری

اولین بخشی از فضای اداری که مشتریان با آن برخورد می کنند، فضای رسپشن (پذیرش) می باشد. این بخش می تواند تأثیر عمیقی بر جذب مشتری داشته باشد. بنابراین طراحی این بخش از فضای اداری در درجه اهمیت قرار می گیرد. طراحی این بخش دارای مزایایی است که در ادامه به شرح برخی از آن ها بسنده می کنیم:

بهبود روابط تجاری: همانطور که در ابتدا گفتیم، فضای رسپشن اولین جایی از یک شرکت است که مشتریان با آن مواجه می شوند. آثار هنری،  مبلمان، انتخاب رنگ و نور در این بخش باید معرف برند تجاری و ارزش های شرکت باشد. خواه افراد به قصد مصاحبه به دفتر شما بیایند، خواه با مشتریان خود قرار کاری داشته باشید، طراحی فضای پذیرش می تواند باعث تقویت و ایجاد رابطه ای محکم میان افراد مراجعه کننده و کارمندان شود.

تقویت روحیه کارمندان: رسپشن اداری شما همچنین می تواند بر روحیه روزانه کارمندانتان تأثیر بگذارد. زیرا این بخش مکانی است که کارمندان در ابتدای روز از این بخش گذر کرده و به سمت میز کارشان رفته و همچنین در پایان روز زمانی که دفتر را ترک می کنند باز هم از این بخش عبور می کنند. بنابراین این فضا می تواتند تأثیر بسزایی در ارتقای روحیه افراد داشته باشد. یک فضای پر انرژی و پاک، باعث ایجاد زمینه ای برای ایجاد یک محل کار مفید و شاد می شود و می تواند راهی مناسب برای شما باشد که از کارمندان قدردانی کرده و به تقویت روحیه آنها در طول هفته کاری بپردازید. در صورت لزوم ، همچنین این مناطق می توانند فضاهای کاری منعطف باشند که کارمندان بتوانند از میزهای خود دور شوند. بنابراین می توانیم بگوییم که یک لابی با طراحی مناسب می تواند به یک فضای چند منظوره در یک دفتر کار تبدیل شود.

معرفی برند تجاری: درج ارزش تجاری شرکت شما از طریق طراحی منطقه پذیرش شما می تواند یک تجربه به یادماندنی را برای مهمانان بوجود و جلوه ای ماندگار از نام تجاری شرکت شما ایجاد کند. ارزش شرکت و بیان دیدگاه موجود از موارد مهمی هستند تا بتوانید تصویر و شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.

دکوراسیون اداری

طراحی اتاق جلسه

یکی از مهم ترین بخش های یک اداره، سازمان و یا شرکت اتاق جلسه آن می باشد. یک اتاق جلسه می تواند تأثیر عمیقی را بر روی مشتریان داشته باشد. بنابراین شما باید در دکوراسیون این بخش حساسیت داشته تا فضایی ایده آل را طراحی کنید. در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم داد که شما می توانید با توجه به این نکات اتاق جلسه ایده آل خود را طراحی کنید:

_ در نظر داشتن نیازهای مشتریان

_ انتخاب فرم مناسب برای میز

_ انتخاب اتاق مناسب برای سالن کنفرانس

_ نورپردازی مناسب

_ انتخاب صفحه نمایش مناسب

_ فراهم آوردن امکانات

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

در نظر داشتن نیازهای مشتریان: اولین چیزی که در طراحی اتاق جلسه باید در نظر داشته باشید این است که فضایی را طراحی کنید که مشتریان تا حدامکان راحت باشند. فضای اتاق جلسه باید به اندازه ای باشد که افراد به راحتی بتوانند در آن گردش و حرکت داشته باشند. همچنین اندازه آن به قدری باشد تا افراد حاضر در آن احساس امنیت داشته باشند. بعد از آن باید حدودا تخمین بزنید که در طول روز چه تعداد افراد برای جلسه به آن جا مراجعه خواهند کرد. ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و متناسب با آن میز را خریداری کنید. سعی کنید صندلی های ارگونومیک، قابل تنظیم و از لحاظ بصری زیبا را خریداری کنید.

انتخاب فرم مناسب برای میز: میزها و صندلی ها در فرم های متنوعی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید. به عنوان مثال میزهای U شکل برای سالن های کنفرانس، این امکان را به حاضرین می دهند که بتوانند با سخنران ارتباط برقرار کرده و برعکس آن به سادگی با سایر حاضرین در مشارکت قرار گیرند. در عین حال میزهای مستطیلی شکل باعث می شوند تا افراد بیش تری بتوانند در سالن کنفرانس قرار بگیرند. توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری حتما تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

انتخاب اتاق مناسب برای سالن کنفرانس: در حالت ایده آل اتاق جلسات باید در فضایی قرار گیرد که کمترین حواس پرتی را برای حاضرین ایجاد کند. به عنوان مثال می تواتن گفت که اتاق جانبی اتاق مدیریت بهترین فضا برای سالن کنفرانس می باشد. فضایی که روبروی لابی اصلی می باشد گزینه مناسبی نمی باشد.  اما اگر بنا به محدودیت ها مجبور بودید اتاق جلسه را در فضایی پر سر و صدا قرار دهید، سعی کنید تا این بخش را عایق بندی کنید تا سر و صدای بیرون به داخل اتاق نرسد. همچنین استفاده از رنگ مناسب دیوار می تواند در ایجاد اتاق جلسه زیبا و کاربردی، مفید باشد. در صورتی که این اتاق را با آبی رنگ آمیزی کنید، مشتریان احساس آرامش خواهند داشت و در نتیجه رضایت بیش تری را به همراه خواهد آورد. در انتخاب رنگ باید دقت داشته باشید که منطبق با نام تجاری و حوزه فعالیت شرکت باشد.

نورپردازی مناسب: بهتر است که نور ملایم طبیعی به سالن کنفرانس بتابد. همچنین سعی کنید که برای پنجره های اتاق جلسه پرده در نظر داشته باشید زیرا در صورت تابش نور مستقیم و خیره کننده به خصوص اگر جلسه ای در اواسط روز برگزار شود، موجب حواس پرتی حاضرین می شود. روش های دیگر نورپردازی این بخش به صورت زیر می باشد:

_ نورپردازی در سقف را در صورت امکان کاهش داده و یا حذف کنید.

_ از لامپ های استفاده کنید که گرمای کم تری تولید می کنند.

_ با انتخاب رنگ مناسب دیوارها به تکمیل نورپردازی بپردازید.

انتخاب صفحه نمایش مناسب: صفحه نمایش مناسب به عنوان نقطه کانونی اتاق جلسه به حساب می آید، پس در انتخاب آن حساسیت به خرج دهید. صفحه نمایش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمامی حاضرین در اتاق جلسه بتوانند به راحتی مواردی که نمایش داده می شوند را ببیند. همچنین این صفحات نمایش باید در فاصله مناسب از حاضرین قرار بگیرند. علاوه بر اندازه و فاصله مناسب صفحه نمایش باید در انتخاب نوع و جنس آن نیز باید دقت کافی داشته باشید. لوازم جانبی آن همچون کابل، کنترل و بلندگو را فراموش نکنید.

فراهم آوردن امکانات: همانطور پیش تر ذکر کردیم، میهمان های شما باید تا حدامکان راحت باشند. توصیه ما به شما این است که در صورت امکان یک یخچال کوچک در دسترسی آن ها قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانند به آن دست یابند. سعی کنید تا کمد های کوچکی را در پایین میز جلسه قرار دهید تا میهمانان بتوانند وسایل اضافی خود را در آن قرار دهند و از ایجاد بی نظمی و آشفتگی در سالن کنفرانس جلوگیری شود. همچنین یک یا دو سطل زباله کوچک در کنج اتاق قرار دهید.

دکوراسیون اداری

طراحی اتاق مدیریت

طراحی اتاق مدیریت جزو مهم ترین بخش در یک اداره، سازمان و یا ارگان می باشد. اهمیت آن به اندازه ای است که می توانیم بگوییم اتاق مدیریت به عنوان قلب یک سازمان به حساب می آید. بدیهی است که طراحی این بخش باید متفاوت از سایر بخش های یک دفتر اداری بوده و با حساسیت بالاتری دیزاین شود. یکی از دلایل آن این است که افراد و میهمانان مهمی به این بخش رفت و آمد می کنند، به گونه ای که می توان گفت مهم ترین تصمیمات و کارهای یک شرکت در این بخش صورت می پذیرد. توجه به نکات زیر می تواند شما را در دکوراسیون این بخش راهنمایی کند:

میز و صندلی مدیریت

مبلمان راحت و مناسب

رنگ در اتاق مدیریت

قفسه ها و فایل ها

نورپردازی اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

میز و صندلی مدیریت: یکی از مهم ترین عناصر در اتاق مدیریت، میز مدیر می باشد. معمولا میز ها و صندلی های مدیریت نسبت به میزهای کارمندان بزرگ تر و متفاوت تر از میزهای کارمندان می باشد و جزئیات بیش تری را نیز شامل می شود. برخی از نمونه ها  دارای کشو ها و فایل های متعددی برای نگهداری اشیا و لوازم ضروری می باشد. در بازار نمونه های متعددی و مدرنی از میزهای مدیریتی موجود می باشد که طراحان با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه کارفرما به انتخاب آن ها می پردازند.

مبلمان راحت و مناسب: یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی اتاق مدیریت باید به آن توجه داشت انتخاب مبلمان راحت و مناسب برای مهمانان می باشد. انتخاب مناسب مبلمان علاوه بر ایجاد جذابیت در فضا، باعث می شود که این فضا از حالت رسمی خارج شود و وجهه ای راحت تر داشته باشد.

رنگ در اتاق مدیریت: قطعا اولین چیزی که افراد وارد هر فضایی که می شوند با آن برخورد می کنند، رنگ محیط می باشد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب در این فضا تأثیری اساسی بر روی افراد می گذارد. توصیه می شود که برای طراحی داخلی دفتر کار به ویژه اتاق مدیریت از تنالیته های روشن استفاده کنید تا افراد در طی برگزاری جلسات و مذاکره ها احساس آرامش داشته باشند.

فقسه ها و فایل ها: سعی کنید که بخشی از فضا را به قفسه ها برای نگهداری اسناد و فایل های موجود در دفتر اختصاص دهید. شما می توانید برای ایجاد هارمونی با سایر اشیا و مبلمان این قفسه ها را تهیه نمایید.

نورپردازی اتاق مدیریت: همانطور که نورپردازی در تمامی بخش های داخلی اهمیت دارد، در فضای اداری نیز حائز اهمیت می باشد، زیرا افراد زمان طولانی را در طول روز در دفتر می گذرانند و به گونه ای می توانیم بگوییم که دفتر اداری خانه دوم افراد محسوب می شود. بنابراین باید در طراحی دفتر مدیریت نور را نور طبیعی را در کنار منابع نوری مصنوعی در نظر داشته باشید.

مبلمان اداری

مبلمان اداری تأثیر بسزایی در محیط اطراف کارمندان و تجربه کلی آنها در یک دفتر دارد. افرادی که به افزایش بهره‌وری در محیط کار علاقه دارند یا کارفرمایانی که می خواهند بتوانند بهره‌وری نیروی کار خود را افزایش دهند باید تمام مزایای مرتبط با مبلمان اداری عالی را در نظر بگیرند. خرید مبلمان اداری عالی برای کارمندان به شما این امکان را می دهد تا از تمام این نیروها به طور مؤثر استفاده کنند.

دکوراسیون اداری

انتخاب یک میز بزرگ و جادار: کارمندان بیش تر زمان خود را در پشت میز اداریشان می گذرانند. میزهایی که مقاوم، محکم ، جادار هستند و فضای ذخیره سازی زیادی دارند ، بهترین آنها خواهند بود. خرید این گونه میزها همچنین می تواند در مدت زمان طولانی برای شرکت ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. افراد غالباً احساس می کنند میزها تا حدودی نمادهای وضعیتشان هستند.

میزهایی که دارای کشو و حتی کمد هستند، این امکان را برای کارمندان فراهم می آورند تا اشیا و مدارک خود را در آن قرار دهند. در نتیجه به راحتی می توانند به آن ها در مواقع مورد نیاز دسترسی یابند. بدین صورت بازدهی کار افزایش نیز می یابد.

کتابخانه: حتی در دنیای مدرن که کتاب های الکترونیکی جای کتاب های کاغذی را گرفته، ما همچنان برخی از افراد را می بینیم که طرفدار کتاب های فیزیکی هستند و حتی در محل کار خود تمایلی به داشتن کتابخانه می باشند.  قرار دادن یک کتابخانه می تواند علاوه بر کاربردی بودن جذابیت بصری را در فضای اداری ایجاد کند. بنابراین داشتن یک قفسه بزرگ برای سالن اصلی در دفتر  اداری اغلب ایده خوبی است.

صندلی های اداری: طبیعتا زیبایی شناسی صندلی ها، تغییراتی را در دکوراسیون اداری ایجاد می کند. با این حال مهم ترین اصل اساسی در مورد مبلمان اداری راحت بودنشان می باشد. کارمندان به صندلی هایی احتیاج دارند که کم ترین آسیب را به بدنشان وارد نمایند. اگر صندلی های اداری دارای استاندارد کافی نباشند، به مرور زمان بدن کارمندان به خصوص  کمر و گردنشان دچار آسیب می شود. انتخاب و خرید صندلی های استاندارد علاوه براین که سلامتی جسمانی کارمندان را تضمین می کند، باعث می شود تا کارمندان سالم تر و با شادتر به فعالیت های روزانه خود بپردازند و در نتیجه بازدهی کارشان افزایش می یابد. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید صندلی های اداری باید در نظر گرفت این است که ارتفاع صندلی ها است. بنابراین باید صندلی هایی خریداری شود که ارتفاعشان قابل تنظیم باشد.

مبلمان اتاق های مشترک

کارمندان معمولا نیاز به فضای راحتی برای استراحتشان دارند. وجود مبلمان راحت و زیبا در اتاق استراحت که مشترک نیز می باشد، می تواند در روحیه کارمندان تأثیر گذاشته و نحوه عملکردشان را ارتقا دهد.

میز اداری

مهمترین عنصر یک دفتر کار میز است. میز اداری از آن جایی که فضایی است که تمامی کارها بر روی آن صورت می گیرد، در واقع عنصر شخصی به حساب می آید.

دکوراسیون اداری

چگونه مبلمان اداری مناسبی را انتخاب کنیم:

امروزه مبلمان اداری در طرح ها، سبک ها و رنگ های گوناگونی در بازار موجود می باشند. اما موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از خرید میز و صندلی  برای دفتر خود در نظر بگیرید. در ادامه خط معمار به برخی از مهم ترین این موارد اشاره خواهد کرد:

در نظر گرفتن بودجه: در ابتدای کار باید بودجه را مشخص کرده تا بتوانید در مکان های مناسب برای جستجوی این مبلمان تمرکز کنید. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه هایی در محدوده قیمت موردنظر، زمان خرید را به حداکثر برسانید.

در نظر گرفتن فضای موجود: هر مبلمانی را باید متناسب با فضای در خور خودش انتخاب کنید. به عنوان مثال یک میز مدیریت بزرگ ممکن است که در نمایشگاه عالی به نظر برسد، اما اگر این میز را در فضای کوچک و محدود قرار دهیم این گونه به نظر نرسد. بنابراین قبل از خرید مبلمان باید فضای موجود را در نظر داشته باشیم.

توجه به راحت بودن مبلمان: بعد از موارد ذکر شده، اولین چیزی که باید در خرید مبلمان اداری به آن توجه داشت، راحت بودن مبلمان است. باید توجه داشته باشید بیش تر از زیبایی مبلمان راحتی آن ها مورد نظر می باشد.

نظافت آسان: مهم ترین مسأله در فضاهای اداری تمیز بودن و آراسته بودن فضا می باشد. بنابراین  از نکاتی که هنگام خرید مبلمان اداری باید بدان توجه داشته باشیم، نظافت آسان آن می باشد. معمولا طراحان توصیه می کنند که کارفرمایان مبلمان چرم را برای دکوراسیون اداری خود در نظر بگیرند، زیرا نظافت مبلمان چرم نسبت به پارچه ای آسان تر می باشد.

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

در این بخش سعی کردیم تا مطالبی جامع و کاربردی را در رابطه با دکوراسیون اداری برای کاربران و طراحان گرامی به اشتراک بگذاریم. شما می توانید با توجه به این نکات فضای کاری ایده آل خود را طراحی کنید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,324

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *