دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ ، نگاهی به نمونه های مدرن و ساده

دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹

طراحی اتاق خواب مدرن

طراحی و چیدمان هریک از بخش های منزل به تنهایی دارای اهمیت فراوانی بوده و نوع چیدمان این بخش ها می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی افراد داشته باشد. در میان قسمت های مختلف اتاق خواب یکی از مهم ترین آن ها می باشد که باید به طراحی آن پرداخت. اتاق خواب معمولا فضایی آرامش بخش برای افراد می باشد. افراد بیش تر زمان خود را در این قسمت می گذرانند. به گونه ای می توان گفت که طراحی اتاق خواب پناهگاهی امن و آرام به حساب می آید که افراد پس از پایان یک روز سخت و پرمشغله برای استراحت به آن پناه می آورند. از طرفی نیز اتاق خواب به عنوان یک فضای شخصی احساسات و علایق افراد را بیان می کند. نوع چیدمان و انتخاب سبک و رنگ ها می تواند تأثیر به سزایی بر روحیه و احساسات افراد داشته باشد. از این رو طراحی و دکوراسیون اتاق خواب یکی از اموری است که در بازسازی منازل برای افراد در الویت قرار می گیرد. در ادامه به شرح نکاتی راجع به دکوراسیون اتاق خواب پرداخته و نمونه هایی از تصاویر دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ آماده ساخته و ارائه خواهیم داد.

رنگ اتاق خواب مدرن

اتاق خواب یکی از قسمت هایی است که در طراحی داخلی می توانید رنگ مورد علاقه خود را در آن به کار ببرید. اما طراحان و کارشناسان توصیه می کنند تا  در انتخاب رنگ برای این بخش دقت کافی داشته باشید. به جای استفاده از رنگ های شفاف و جسورانه، از طیف های رنگی ملایم و روشن استفاده کنید. طیف های مختلف آبی، سبز و بنفش از رنگ هایی هستند که برای اتاق خواب مناسب می باشند. همچنین افزودن برخی از تنالیته های رنگی مانند قهوه ای سوخته، قرمز تیره و زرد در برخی از قسمت ها حسی از آرامش را منتقل می سازد.

طراحی سقف در اتاق خواب

سقف در اتاق خواب به عنوان دیوار پنجم به حساب می آید. اگر سقف اتاق شما ساده و بدون رنگ باشد، شما در هنگام دراز کشیدن و دیدن سقف، یک پوسته خالی را مشاهده خواهید کرد. از این رو توصیه می کنیم تا به این بخش یک بافت و رنگ ملایمی بیفزایید. اما دقت داشته باشید که رنگی که برای سقف انتخاب می کنید کمی روشن تر از دیوار ها باشد. این امر باعث می شود تا افراد احساس راحتی و صمیمیت بیش تری داشته باشند. یکی از راه های دیگری که برای طراحی سقف اتاق خواب پیشنهاد می شود، افزودن عناصر معمارانه ای مانند گچ بری ها و استفاده از عناصر تزئینی رنگی است.

فضای اتاق را ساده نگه دارید

بدون در نظر گرفتن سبک دکوراسیون، فضای اتاق خواب باید دنج، ساده و زیبا به نظر برسد. برای سهولت در حرکت سعی کنید فاصله ای مناسب میان تخت و سایر وسایل موجود در اتاق خواب در نظر بگیرید. توصیه ما به شما این است که فقط لوازی مورد نیاز خود را در اتاق خواب قرار دهید و از به کار بردن اشیای غیر ضروری بپرهیزید. تخت خواب، کمد و میز از ملزومات یک اتاق خواب می باشند، ماباقی وسایل غیر ضروری بوده و در صورتی که فضای کافی در اختیار ندارید، از قرار دادن آن ها و ایجاد شلوغی در اتاق بپرهیزید.

انتخاب مبلمان مناسب

قبل از این که به خرید مبلمان بپردازید، بهتر است که اندازه فضای اتاق را در نظر داشته باشید. نوع مبلمان اتاق خواب باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل بوده و همچنین ابعاد آن نیز بر اساس متراژ اتاق خواب انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر متراژ اتاق خواب شما کوچک است، تخت و کمد با ابعاد بزرگ انتخاب نکنید.

داشتن فضای ذخیره سازی به اندازه کافی

سعی داشته باشید به اندازه کافی فضا برای ذخیره سازی داشته باشید تا لوازم اضافی و غیر ضروری را دور از چشم قرار دهید. بدین صورت فضای اتاق شما منظم و جادارتر به نظر خواهد رسید.

در ادامه خط معمار نمونه هایی از دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ را برای شما کاربران گرامی آماده ساخته و ارائه خواهد داد. با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹

در این بخش به دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۱۹ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 931

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *