دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک ، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک ، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی

در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از پروژه های شرکت چند ملیتی YoDezeen نگاهی بیاندازیم. دکوراسیون لوکس فروشگاه عینک در شهر کیف، پایتخت کشور اوکراین.

این فروشگاه SPEX Eyewear نام دارد، ۱۴۰ مترمربع مساحت دارد، کار طراحی و اجرای آن در سال ۲۰۱۸ انجام شده است و یکی از کارهای شاخص شرکت معماری YoDezeen در زمینه فروشگاه های تجاری است. در مورد این پروژه، ما دو نکته کلیدی را بررسی خواهیم نمود. ابتدا خلق یک فضای لوکس برای برندی که نیاز به چنین فضایی دارد و دوم ترکیب سبک های مدرن و صنعتی که امروزه امری بسیار رایج است.

برخی از فضاهای تجاری و بطور خلاصه تر فروشگاه ها، بسته به متریالی که عرضه می کنند، نیاز به فضایی دارند که در اذهان عمومی کمی لوکس تر یا به عبارت مصطلح، شیک به نظر برسد. برای خلق چنین فضایی، بسیاری از طراحان به سراغ سبک کلاسیک می روند. سبک کلاسیک به دلیل ریزه کاری ها، متریال ها و جزئیات، استعداد بسیاری برای آنچه فضای لوکس نامیده می شود دارد.

برخی از طراحان نیز، به جای اینکه به سراغ سبک کلاسیک بروند، چنین حسی را در قالب فضای مدرن خلق می کنند. برای این کار، همانطور که پیش تر نیز گفته ایم، باید به سراغ متریال ها و همینطور رنگ هایی برویم که حس لوکس بودن را به مخاطب القا می کنند. متریال هایی نظیر فلز با رنگ هایی نظیر رزگلد و طلایی، وقتی با رنگ های تیره نظیر خاکستری تیره و مشکی ترکیب می شوند، می توانند در هر سبکی که به کار گرفته شوند، حس خاص بودن و لوکس بودن را به مخاطب القا نمایند. کاری که تیم طراحی در این فروشگاه برای ایجاد چنین حسی صورت داده است.

سبک صنعتی

از سوی دیگر، همانطور که بارها و بارها به بررسی این موضوع پرداخته ایم، امروزه تلفیق سبک های مدرن و صنعتی، برای کاربری های اداری و تجاری بسیار مرسوم است. معماران مختلف در نقاط مختلف دنیا، این تلفیق سبکی را به کار می گیرند و این فروشگاه که در سال ۲۰۱۸ طراحی و اجرا شده است، نمونه ای بر همین مورد است.

یکی از ویژگی های سبک صنعتی، بکارگرفتن تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز است. سبک صنعتی دارای ویژگی های دیگری نیز هست اما وقتی صحبت از ترکیب این سبک با سبک های دیگر نظیر مدرن و مینیمال می شود، معمولا این ویژگی توسط طراح و معمار، مورد استفاده است. در این حالت، تاسیسات ساختمان، معمولا بر روی سقف، بصورت نمایان کار می شود و به تاسیسات، حالت دکوراتیو داده می شود.

در این پروژه، تاسیسات بر روی سقف بصورت اکسپوز کار شده و در نهایت به رنگ نقاط دیگر سقف یعنی خاکستری تیره در آمده است. اگر به تصاویر نگاهی بیاندازید، در تصاویر خواهید دید که بر روی سقف در کنار رنگ تیره، از رنگ طلایی نیز استفاده شده است که استفاده از این رنگ بر مبنای ایجاد حس لوکس بودن انجام شده است.

از سقف که بگذریم و نگاهی به پایین بیاندازیم، خواهیم دید که فضا به شکل مدرن طراحی شده است. ویترین ها با متریال چوب و با رنگ چوب کار شده اند. این کار در بستر رنگ خاکستری روشن کف انجام شده است و بالانس انرژی فضا را برقرار نموده است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر آنچه دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک نامیده می شود را مشاهده نمایید.

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک

 

آنچه در این بخش ارائه شد، توضیحات و تصاویر مربوط به یک فروشگاه عینک در شهر کیو پایتخت کشور اوکراین است. توضیحات دکوراسیون لوکس فروشگاه عینک ، اقتباس نگارنده از توضیحات ارائه شده توسط معماران پروژه است. اگر در رابطه با این فروشگاه نظر یا ایده متفاوتی دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را مطرح نمایید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: YoDezeen

تعداد بازدید: 1,219

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *