نگاهی به متریال کاربردی در نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

طراحی نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

همان طور که ظاهر و پوشش هر شخص، نمایانگر شخصیت، هویت، طبقه اجتماعی و سایر ویژگی های او می باشد، نمای هر ساختمان نیز نشان دهنده ی هویت، شخصیت و حتی ویژگی های مالک آن و همچنین فضای داخلی ساختمان است. از طرفی دیگر نمای ساختمان ها بخش عمده ی سیما و ظاهر شهر را شکل می دهند و در زیبایی بصری شهر نقش مهمی دارند.

امروزه باتوجه به این که هزینه های ساخت و ساز افزایش یافته، سازنده ها به دنبال این هستند تا از هزینه های ساخت و ساز بکاهند. فناوری های نوین این فرصت را در روند ساخت و ساز ایجاد می کند تا افراد بتوانند با کمترین هزینه به بیش ترین کیفیت دسترسی یابند. گذشته از متریال و اقلام مورد نیاز در بخش های داخلی ساختمان، انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان علاوه بر ایجاد جذابیت بصری در ظاهر ساختمان، یکی از راهکارهایی است که می تواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد.

اما اگر شما می خواهید هزینه های مربوط به نمای ساختمان را کاهش دهید، در درجه اول باید نکاتی را در رابطه با طراحی نما بدانید تا بتوانید بر این اساس هزینه های آن را به حداقل برسانید.

نکاتی که توجه به آن ها باعث صرفه جویی در طراحی نما می شود

نکاتی که برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت باید در نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد:

_ مشورت با معمار

_ متریال و مصالح نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

_ سیستم اجرای نما

_ دستمزد کارگران

مشورت با معمار

شما به عنوان سازنده برای طراحی نما باید با دفاتر معماری مراجعه کنید. طراحی نما باید توسط معماران صورت گرفته و به تأئید شهرداری منطقه برسد. بنابراین شما به عنوان کارفرما هنگام مشورت با طراحان و معماران می توانید خواسته های خود را از جمله نوع نما و بودجه ای که برای طراحی نما در نظر دارید و مصالحی که قصد دارید به کار ببرید، مطرح کنید. همچنین شما می توانید هنگام خرید مصالح جهت اجرا نمای با معماران مشورت کنید. همانطور که بارها و در موارد مختلف گفته شد، معماران نسبت به متریال، ثبات و دوام آن ها آگاه ترند و می توانند فروشگاه هایی را به شما معرفی کنند که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

شما می توانید برای طراحی نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت و در عین حال مناسب با متخصصان ما در گروه معماری آوگون تماس حاصل نمایید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

متریال و مصالح نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

متریال و مصالح مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به بودجه و سایر موارد چون سلیقه کارفرما و همچنین موقعیت آب و هوایی انتخاب می شوند. انتخاب بهترین متریال برای طراحی نمای ساختمان موضوعی بحث برانگیز است، زیرا نقش کلیدی را در  ثبات ساختاری دارد و می تواند مستقیما بهره وری انرژی ساختمان و همچنین کاهش هزینه های ساخت و ساز  را تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه به برخی از متریال کاربردی برای طراحی نمای ارزان ساختمان اشاره می کنیم:

_ سیمان سفید

_ سیمان شسته

_ نمای سنگ

_ نمای آجری

_ کامپوزیت

_ چوب پلاست

_ تراکوتا

_ سرامیک خشک

_ کرتن وال (دیوار پرده ای)

_ سنگ مرمر

سیمان سفید: این متریال یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین متریال برای انواع نماها، به خصوص ساختمان مسکونی به حساب می آید. پانل های بتنی یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن نمایی شیک و به روز و در عین حال ارزان قیمت می باشند. این نوع متریال نصب آسانی دارد و همچنین از امنیت و ثبات بالایی برخوردارند. از دیگر مزایای این متریال دوام بالا، کیفیت ضدآب، مقاومت در برابر آتش سوزی و همچنین عایق صدا بودن آن می باشد. تمامی این مزایا باعث صرفه جویی در هزینه هایی چون خدمات و غیره می شود، بنابراین نماهای بتنی یکی از ارزان ترین نما ها به حساب می آیند.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

سیمان شسته: نماهایی با سیمان شسته یکی از مقاوم ترین و مقرون به صرفه ترین نما ها به حساب می آیند. این نوع متریال ها مقاوم در برابر سرما و گرمای شدید نیز می باشند. سیمان شسته با وجود مزایای بسیارش دارای معایبی هم می باشد. به این صورت که این متریال از طرفی عایق گرما و رطوبت نبوده و مانند اسفنج عمل کرده و رطوبت را به داخل ساختمان هدایت می کند. همچنین دارای وزن بالا بوده و برای اجرای آن زمان زیادی لازم است.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

نمای سنگ: سنگ ها نیز از متریالی هستند که از گذشته تا کنون در نمای ساختمان ها به کار می رفته و زیبایی و جذابیت خاصی را به ساختمان ها می افزایند. نماهای سنگی از لحاظ اقتصادی نیز  مقرون به صرفه می باشند. همچنین دوام و ثبات بالایی دارند و در برابر سرما و گرما و طوبت عایق هستند. در میان انواع سنگ ها، سنگ تراورتن ارزان تر از سایرین می باشد. اما باید به این نکته اشاره کنیم که برخی انواع سنگ ها گران بوده و بسیاری از معماران برای نمای ساختمان ها با کاربری های مختلف توصیه نمی کنند.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت  نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

نمای آجری: همانطور که می دانید آجر یکی از قدیمی ترین متریالی است که از گذشته تا کنون همچنان در میان مردم محبوبیت دارد و امروزه تداعی کننده خاطرات گذشته می باشد. همچنین آجر یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین مصالح برای طراحی نمای ساختمان به حساب می آید. آجر متریالی ضد آب، مقاوم در برابر آب و هوای مختلف می باشد و نمایی زیبا و سنتی را ایجاد می کند. این متریال به علاوه استحکام و دوام بالایی دارد. از لحاظ زیبایی شناسی نیز به چشم بسیاری از افراد زیبا و دلنشین به نظر می رسد. بر اساس انواع مختلف آجری که در بازار موجود می باشد، قیمت ها مختلف می باشند. در بازار انواع مختلفی از آجر موجود می باشد که بر اساس نوع و کیفیتشان قیمت های مختلفی دارند. اما در مجموع می توان گفت که نمای آجری جزو ارزان ترین نمای ساختمان ها به حساب می آید.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

کامپوزیت: یکی از کاربردی ترین مصالح در طراحی نما می باشد. کامپوزیت ورقه های نازک آلومینیومی است که به صورت پنل در ابعادی که طراح مشخص می سازد، اجرا می شود. این نوع ورقه ها کم هزینه می باشند و همچنین نصب آن ها هم ارزان و هم سریع است.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

چوب پلاست: این متریال یکی از جدیدترین مصالحی است که در نمای ساختمان ها به کار می رود. این متریال جایگزین مناسبی برای چوب است و همچنین از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. همچنین دوام چوب پلاست نسبت به چوب بالاست.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

تراکوتا: تراکوتا نوعی سفال است که در کوره پخته می شود در نمای ساختمان های مختلف کاربرد بسیاری دارد. این متریال رنگ ها و طیف های طبیعی و زیبایی دارند. به گونه ای می توانیم بگوییم که از ویژگی های معماری مدرن به حساب می آیند. یگی از ویژگی های شاخص این متریال جذب کم رطوبت و آب است. همچنین رنگ این متریال در طی زمان طولانی ثابت می ماند. این نوع متریال از همانند آجر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و می توان جزو نماهای ارزان قیمت به حساب آورد.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

سرامیک خشک: سرامیک خشک نما یا (dry ceramic façade) از متریال پرکاربرد در طراحی نما می باشد. این نوع سرامیک ها دارای ویژگی هایی چون استحکام، مقاومت در دمای بالا و همچنین عدم جذب آب می باشند و به همین دلیل توسط بسیاری از معماران به عنوان اولین و کاربردی ترین نما د اجرای نمای خشک انتخاب می شوند. همچنین این سرامیک ها هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری از ساختمان را کاهش داده و از لحاظ اقتصادی و مصرف انرژی مقرون به صرفه می باشد.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

کرتن وال: کرتن وال یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوشش با سازه خود ایستا است. کرتن وال یا دیوار پرده ای با استفاده از قطعات آلومینیوم اکسترود شده ایجاد می شود. این فریم های آلومینیومی معمولا با شیشه پر می شوند و علاوه بر این که ظاهری زیبا داشته امکان ورود نور طبیعی را به فضای داخلی فراهم می آورد. افزایش نور طبیعی در فضای داخلی، عایق بودن در برابر گرما و سرما از جمله مزایای است که کرتن وال می تواند در یک ساختمان فراهم آورد و می تواند هزینه های مرتبط با سیستم گرمایشی و سرمایشی را بکاهد. بدین ترتیب این خود در کاهش هزینه های کلی ساختمان کمک می کند. اگرچه ممکن است که هزینه های ساخت و نصب نسبتا بالایی داشته باشد، اما در مجموع با توجه به کاهش سایر هزینه ها می توان گفت که جزو نماهای مقرون به صرفه می باشد.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

سنگ مرمر: سنگ مرمر از دسته متریال مقاوم است و به علاوه ظاهری زیبا دارد و جلوه ای باشکوه و لوکس به نما می بخشد. اما باید بگوییم که هزینه بالایی دارد و بدین ترتیب جزو نماهای ارزان قیمت به حساب نمی آید.

نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

سیستم اجرای نما

سیستم اجرای نما به طور کلی به دسته عمده اجرای تر و خشک تقسیم می شوند.

اجرای تر معمولا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند و اگر شما قصد دارید تا از هزینه های طراحی نمای ساختمان بکاهید، توصیه می کنیم تا اجرای تر را انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های نگهداری اجرای خشک نسبت به اجرای تر ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

دستمزد کارگران

دستمزد کارگران باتوجه نوع نما و همچنین با در نظر گرفتن شهر و منطقه ای که پروژه در آن قرار دارد، متفاوت می باشد.

در این بخش سعی کردیم تا شما کاربران گرامی را با نمونه نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت و اقتصادی آشنا کنیم. متریال های ارزان قیمت برای ساختمان هایی که جهت فروش ساخته می شوند مقرون به صرفه می باشند. شما می توانید برای انتخاب متریال مناسب و مقرون به صرفه ساختمان خود با متخصصان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

در بخش های بعدی خط معمار انواع نماها را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت، شما می توانید با مطالعه انواع نماها و بررسی ابعاد مختلف آن ها مناسب ترین نوع نما را با توجه به ساختمان خود انتخاب کنید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,741

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *