جداسازی فضای داخلی خانه به شیوه ای مدرن بدون نیاز به پارتیشن ها

جداسازی فضای داخلی خانه

کارایی، تهویه مناسب، نورپردازی صحیح و دسترسی به چشم اندازها از برخی ویژگی های مهم و مورد نیاز در  محیط داخلی خانه و یا سایر فضاهای داخلی می باشد که برای کاربران آسایش و آرامش را به ارمغان می آورد. دسترسی به این عناصر و امکانات در خانه هایی با متراژ محدود کمی دشوارتر می شود. از طرفی نیز با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهرها خانه های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان های کوچک داده اند و افراد محکوم به زندگی در خانه های کوچک و یا استودیو آپارتمان ها هستند. بنابراین معماران و طراحان داخلی همواره به دنبال ارائه راه حل هایی هستند تا بتوانند زندگی در خانه های کوچک را برای ساکنین دلپذیرتر سازند. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین راه حل هایی که طراحان معمولا در خانه هایی با متراژ کم پیشنهاد می دهند، حذف دیوارهای اضافی ( که همان طراحی با پلان باز است) می باشد و در عوض سعی می کنند تا جداسازی فضا را با سایر عناصر انجام دهند. این گونه طراحی ها اگر به صورت صحیح صورت پذیرد، برای کارفرمایان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین تمامی بخش های خانه به طور یکسان از نور طبیعی و هوای مطبوع بهره مند خواهند شد. در مجموع باید گفت که راه حل های گوناگونی برای جداسازی فضای داخلی خانه وجود دارد که در ادامه خط معمار به برخی از آن ها با ذکر نمونه اشاره خواهد کرد:

دیوارهای نیمه

جداسازی فضای داخلی خانه

اولین قدمی که شما می توانید برای جداسازی فضای داخلی خانه خود انجام دهید که در عین حال فضای منزل شما  بزرگ تر و دلباز تر دیده شود، این است که از دیوارهای نیمه استفاده کنید یا اینکه بازشوهای بزرگی را در آن ها قرار دهید و یا بریدگی در دیوارها ایجاد کنید. این راه حل می تواند به طور همزمان یک قاب و استمرار بصری ایجاد کند.

اختلاف سطح

یکی دیگر از راه حل هایی که می توان برای جداسازی فضاها ارائه داد، ایجاد اختلاف در سطوح سقف و کف فضا است. شما می توانید با استفاده از ایجاد اختلاف ارتفاع در بخش های مختلف، سطوح را از یکدیگر جدا سازید.

جداسازی فضای داخلی خانه

جداسازی فضای داخلی خانه

اختلاف سطح در سقف: شما می توانید ایجاد اختلاف سطح را در سقف انجام دهید. در چنین شرایطی، شما با استفاده از سقف کاذب، پنل های آویزی و سایر راهکارها می توانید بدون نیاز به دیوار به جداسازی فضای داخلی خانه بپردازید.

جداسازی فضای داخلی خانه

اختلاف در سطح کف: شما می توانید با ایجاد اختلاف در سطح کف سالن ها به سادگی مرز فضاها را از یکدیگر تفکیک سازید. این راه حل از از رایج ترین روش های سنتی در برخی از مناطق می باشد.

استفاده از متریال مختلف

جداسازی فضای داخلی خانه

جداسازی فضای داخلی خانه

یکی از بهترین راهکارهایی که شما می توانید به واسطه آن، بدون نیاز به دیوارهای جداکننده به تقسیم بندی و جداسازی فضای داخلی خانه بپردازید، استفاده از متریال مختلف است. به عنوان مثال شما می توانید برای تفکیک فضای آشپزخانه از سالن پذیرایی و غذاخوری از کف پوش های متنوع با طرح های مختلف استفاده کنید.

تفکیک فضا با استفاده از مبلمان

جداسازی فضای داخلی خانه

یکی دیگر از کاربردی ترین و بهترین راه ها برای تقسیم کردن فضاهایی با پلان باز، استفاده از مبلمان به عنوان مرز میان دو منطقه می باشد. این امر می تواند حتی بواسطه یک کانتر آشپزخانه و یا میز غذاخوری صورت پذیرد.

استفاده از پارتیشن های سبک و انعطاف پذیر

جداسازی فضای داخلی خانه

در نهایت باید افزود که برخی از پارتیشن های سبک مانند پرده و یا پنل های شیشه ای وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها به تفکیک و جداسازی فضا بپردازید. شما می توانید در هنگام نیاز از آن ها استفاده کرده و در صورت عدم نیاز آن را حذف کنید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

جداسازی فضای داخلی خانه جداسازی فضای داخلی خانه جداسازی فضای داخلی خانهجداسازی فضای داخلی خانهجداسازی فضای داخلی خانه جداسازی فضای داخلی خانه جداسازی فضای داخلی خانه جداسازی فضای داخلی خانه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,742

2 دیدگاه‌

  1. حسینی سیانکی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ایده های خیلی خوب و جالبی بودند.

  2. صمدی گفت:

    سلام خیلی شیک و جذاب بودند.
    خسته نباشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *