به کار بردن نوارهای چوبی در نمای ویلای مدرن H.D

نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا

به کار بردن نوارهای چوبی در نمای ویلای مدرن H.D

معماری:  استودیو Biourban

موقعیت: شیلی، La Reina

مساحت: ۳۱۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۷

 ویلای مدرن مدرن H.D واقع در شهر La Reina دارای دو طبقه می باشد. ستون ها، صفحات و کف سالن طبقه همکف از جنس بتن می باشد. دیوراه ها نیز از بلوک های تراش خورده بتنی ساخته شده، که با توجه به بهبود حرارتی بسیار موثر هستند. طبقه دوم نیز با سیستم Metalcon پروفیل فولادی گالوانیزه ساخته شده و با دیوراه های دارای تهویه با جوب پوشیده شده که علاوه بر ظاهر مناسب آن مقاومت حرارتی آنها را بهبود بخشید. سقف نیز از همان سیستم Metalcon می باشد و با ورق PV4 و پلی اورتان پوشیده شده که مقاومت آن را در برابر تابش نور خورشید می افزاید. نمای طبقه بالا از نوارهایی از جنس چوب کاج می باشد و با لاک رنگی بلوط پوشیده شده و نمای بیرونی طبقه پایین نیز از جنس بتن اکسپوز می باشد که کنتراست جالب و جذابی را در بافت نمای پروژه می افزاید.

استراتژی های زیست هوایی

این ویلای مدرن از استراتژی های زیست هوایی برای نمای های مختلف و جهت گیری پروژه استفاده کرده است. نمای اصلی به سمت غرب، رو به سمت شهر است و دارای نمای متحرک است با سطوح محافظ از نور آفتاب که یک پوسته دوگانه دارای تهویه در طبقه دوم ایجاد می کند.علاوه بر این، حیاط داخلی در هر دو طبقه نیز وجود دارد که تهویه متقابل، تولید حرکات هوا که کیفیت محیط زیست خانه می باشد را بهبود می بخشد. این جریان هوا را می توان با باز و بسته کردن نوارهای چوبی به کار رفته در نمای ویلا که همانند یک محافظ می باشند، کنترل کرد. در نماهای شمالی، جنوبی و شرقی، فضای زندگی با محیط خانه ارتباط دارد، و همچنین دیوارهای دارای تهویه در طبقه دوم و دیوارها با بلوک های بتن هوادهی در طبقه اول ساخته شده است. دیواره ها برای ایحاد جریان هوا ۵ سانتی متر از هم فاصله دارندکه به عنوان یک عایق حرارتی بزرگ عمل می کند.دیواره های بتن هوادهی حاوی ذرات کوچک ذرات هوا هستند که برای عملکرد انرژی خانه بسیار موثر است. سیستم عایق سه بعدی سقف مقاومت حرارت بالا را تضمین می کند. علاوه بر این، استفاده از پانل های حرارتی برای تمام پنجره ها در نظر گرفته شده است.

چالش های ساخت و ساز:

نمای غربی خانه  یک فرم منحنی شکل به خود می گیرد که در سراسر محیط کل طبقه پایین می افتد.به همین دلیل، ستون های متغیر باید درسطوح بتنی در سراسر کل منطقه مورد استفاده قرار گیرند، که به دلیل خاصیت هندسی خود، سیستم تقویت سطوح  را به چالش کشیده است. این شکل در پشت بام تکرار می شود، بدین معنی که تمام پایه ها دارای طول متغیر نیز هستند، بسته به بخش منحنی مربوطه.

چالش مهم دیگر در طی معماری و طراحی نمای ویلای مدرن H.D نوار های چوبی بودند که به عنوان محافظ از نور خورشید در نما به کار رفته اند.آنها باید در تمام طول نمای منحنی متحرک باشند. آن ها علاوه بر اینکه به عنوان یک محافظ نور خورشید عمل می کردند، می توانند به صورت مجموعه ای باز و بسته شود و ساکنین در مواقع دلخواه از چشم انداز زیبا و دلنشین منطقه در داخل ساختمان لذت ببرند. بدین ترتیب طراحان انواع محافظ های چوبی در نما را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند. در نهایت آن ها از یک ریل فلزی در بالا و پایین استفاده کردند، با ساختار نوارهای چوبی که در فریم های فلزی و با یک لولا ساده تعبیه شده است که می تواند آنها را در زوایای مختلف حرکت می دهد تا زمانی که موازی با نما بشوند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا نمای ویلای مدرن، نوارچوبی در نمای ویلا

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره..

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,674

2 دیدگاه‌

  1. DanialRezaei گفت:

    نمای چوبی واقعا زیباست و اینجا هم زیبا کار شده فقط سوالی که هست به مرور زمان این چوب ها خراب نمیشن؟ دوامشون چجوریه؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *