کلینیک دندانپزشکی داستان در شیراز ، استودیو معماری روایت

بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز

معماری: استودیو معماری روایت

معماران مسئول: مرجان کریمی، محمد ترکش

اجرا: مرجان کریمی، محمد ترکش

موقعیت: ایران، شیراز

مساحت: ۱۴۰ مترمربع + ۵۰ مترمربع تراس

طراحی و دکوراسیون داخلی: مرجان کریمی، محمد ترکش

نورپردازی: شرکت نورپردازی ساینا نور

طراحی تأسیسات: مهندش مشکین قلم، مهندس پور زرقان، مهندس خاوندی، مهندس آذری

عکاس: آرش اختران

تاریخ طراحی: ۱۳۹۵

تاریخ شروع پروژه: ۱۳۹۶

تاریخ اتمام پروژه: ۱۳۹۷

شرح پروژه از زبان معمار

در این بخش خط معمار قصد دارد تا یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز را برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. یکی از دغدغه های اصلی در ابتدای پروژه بازسازی و تغییر کاربری ساختمانی اداری-تجاری و تبدیل فضا به مطب دندانپزشکی بود که مغایر با کاربری ساخت در مجموعه بدون نقشه های اجرا شده و نقشه های فاز دو ساختمان بود.

طراحان در ابتدا قبل از طراحی پروژه پوسته بیرونی ساختمان را به عنوان عنصر ثابت و غیر قابل تغییر در نظر گرفته و سعی در شناخت نیازهای کاربر کلی و خاص پروژه به عنوان کلینیک دندانپزشکی با سه یونیت در دو سالن مجزا با تخصص زیبایی و ارتودنسی و همچنین شناخت مخاطبین داشته و پس از آن طراحی را آغاز کردند.

طراحی و شکل گیری فضا باتوجه به پاسخ گویی به این مسئله انجام شد که چگونه با توجه به محدویت ها به نیاز های مخاطبین باید پاسخ داد درحالی که ماهیت وجودی دندانپزشکی حفظ شود.

فضاسازی در این پروژه با در نظر گرفتن دو عامل اصلی که نیازهای مخاطبین و مفهوم هنری دندانپزشکی بود، انجام پذیرفت. طراحان در ایده های اولیه طراحی تلاش کردند تا در جهت تحقق هدف اصلی، با باز آفرینی حال و هوای معماری ایرانی، معماری سنت و مدرنیته را با هم تلفیق کردند.

همچنین طراحان از یک الگوی قابل گسترش و انعطاف پذیر برای حفظ یکپارچگی، بهره گیری از انرژی نهفته در رنگ سبزآبی و علاوه براین ترکیب ایده های طراحی و تخصص دندانپزشکان استفاده کردند. تخصص زیبایی را می توان در فضاهای یکدست و کاربرد متریالی چون فایبرگلاس و تخصص ارتئدنسی را می توان در ساختارهای واضح و نمایان مشاهده کرد.

مدول: مربع؛ نماد سکون و آرامش و ایستایی، نماد پایداری و استحکام/ خطوط منحنی حس آرامش بیشتر از بین بردن گوشه‌های تیز
رنگ شاخص: سبز؛ آرامش‌دهنده در محیط‌های درمانی/ توجه به رنگ سبز ایرانی

برای این که فضا بهتر درک شود، حرکتی پویا از مرکز مجموعه با ایجاد نوری یکپارچه در منطقه پذیرش آغاز شده و به طرف نور طبیعی مستقیم (سالن درمان) و تلفیق نور طبیعی غیر مستقیم و نور مصنوعی( سالن انتظار) امتداد می یابد. در این تقسیم‌بندی سیالیت خیالی، فضاها را توسط (مدول) یکپارچه ساخته و  همدیگر گره می‌زند. روایت حضور در فضا و ادراک خدمات گیرنده..

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز  بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی در شیراز پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 2,971

۱ دیدگاه

  1. نوروزی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون اطلاعات خیلی خوبی ازش گرفتم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *