بهترین رنگ ها برای طراحی داخلی دفترکار کدام اند؟

بهترین رنگ ها برای دفترکار

رنگ آمیزی محیط کار

انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی دفتر کار می باشد. بنابراین در این بخش در خط معمار قصد داریم بررسی کنیم که بهترین رنگ ها برای دفترکار کدامند. انتخاب رنگ مناسب می تواند تأثیر مستقیمی بر روحیه کارمندان، نحوه عملکرد آن ها و در نتیجه افزایش بهره وری و بازدهی بالا در محیط کار داشته باشد. درحالی که اگر انتخاب رنگ به درستی صورت نگیرد، می تواند نتیجه ای برعکس داشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید دفترکار خود را طراحی کنید، بهتر است ابتدا اطلاعاتی راجع خصوصیات و ویژگی های رنگ ها و  تأثیرات آن ها بر روحیه کارمندان و در محیط کار بدست آورده تا بتوانید بهترین رنگ ها برای دفترکار خود انتخاب کنید.

اثرات روانی رنگ ها در محیط کار

همانطور که می دانید رنگ ها به طور مستقیم بر روحیه و روان افراد تأثیر می گذارد. بدین ترتیب یک رنگ می تواند فضایی روشن، پرانرژی و دلچسبی برای کارمندان ایجاد کرده و آن ها را به فعالیت ترغیب کند و یا بالعکس می تواند محیط کار را به فضای کسل کننده و تاریک تبدیل کند که این امر خود دارای اثرات منفی برای روحیه کارمندان داشته و در نتیجه بازدهی عملکرد آن ها  را کاهش می دهد. در هنگام انتخاب رنگ برای دفتر کار خود باید ترکیب بندی و رابطه میان عناصر دیگر مانند نورپردازی، بافت، مبلمان و همچنین نوع فعالیت شرکت را نیز در نظر داشته باشید. نکته مهم و اساسی در انتخاب رنگ، رسیدن به تعادل مناسب و ایجاد فضایی راحت است تا کارمندان بتوانند با انرژی مضاعف در محیط کاری خود فعالیت داشته و از کار کردن در فضا لذت ببرند.

بهترین رنگ ها برای دفترکار کدامند

در ادامه نکاتی راجع به خصوصیات رنگ ها و اثراتی که در محیط کار خواهند داشت را برای کاربران گرامی شرح خواهیم داد. شما با در نظر داشتن نوع فعالیت کاری خود و ویژگی هایی که هر رنگ می تواند بر محیط کاریتان داشته باشد می توانید بهترین رنگ برای دفتر کار خود را انتخاب کنید.

زرد: رنگ زرد معرف احساسات و عواطف است. این رنگ خلاقیت، دوستی و اعتماد به نفس را به نمایش می گذارد. اگر می خواهید فضای کاری خلاقانه، شاد و پر انرژی با روحیه فعالیت جمعی را داشته باشید، رنگ زرد می تواند گزینه ای مناسب باشد.

آبی: رنگ آبی روشن نمادی از روشنفکری است. این رنگ نشان دهنده اعتماد، منطق، ارتباط و کارایی است. بنابراین این رنگ جزو دسته رنگ هایی است که معمولا در محیط کار استفاده می شود، زیرا می تواند تأثیر مثبتی بر بهره وری عملکرد داشته باشد. این رنگ بیش تر با فضاهای کاری با پلان باز و فضاهایی که بیش تر نیاز به تمرکز و فشار روانی دارند، تناسب دارد.

قرمز: قرمز یک رنگ مادی و فیزیکی می باشد. این رنگ نشان دهنده شجاعت، قدرت و هیجان است. همچنین می تواند باعث افزایش راندمان کار شود. اما باید دقت داشت که نباید این رنگ را در سطوح وسیع به کار ببرید.

سبز: سبز رنگ متعادلی است. این رنگ نمادی از طبیعت و هماهنگی است. رنگ سبز برای فضاهای کاری که افراد مدت زمان طولانی را در محیط کارشان هستند مناسب می باشد. در کل می توان گفت حسی از آرامش را در محیط کار به افراد منتقل می کند.

بنفش: این رنگ معمولا با تجمل گرایی و همچنین معنویت همراه است. رنگ بنفش می تواند افراد را به تعمق وادارد. اما باید دقت داشت که به صورت متعادل از این رنگ استفاده شود، زیرا می تواند نتیجه ای برعکس داشته باشد.

نارنجی: نارنجی ترکیبی از قرمز (مادی) و زرد (احساسی) است. در نتیجه حسی از آسایش را منتقل می کند. با توجه به این که این رنگ دارای نشاط و انرژی است، می تواند فضایی شاد و جذاب برای محیط کار ایجاد کند.

خاکستری: همانطور که می دانید خاکستری رنگی خنثی است. از این رو در دکوراسیون دفترهای اداری مدرن کاربرد فراوانی دارد و در ترکیب با سایر رنگ ها می تواند فضای متعادلی را ایجاد کند. اما اگر به طور نامناسب به کار رود، می تواند اعتماد به نفس را کاهش داده و به مرور زمان افسردگی ایجاد کند. در نتیجه هنگام به کار بردن رنگ خاکستری باید محتاطانه عمل کنید.

اکنون که راجع به خصوصیات رنگ ها و تأثیرات روانی آن ها اطلاعات کسب کردید، می توانید با توجه به روحیه محیط کار خود رنگ مناسب را انتخاب کنید. اکنون در ادامه به شرح پروژه می پردازیم. طراحان در این پروژه با ترکیب رنگ نارنجی در کنار خاکستری فضایی پر انرژی برای کارمندان ایجاد کرده اند.

این پروژه در طبقه پانزدهم یک ساختمان اداری – تجاری با مساحت ۴۰ متر مربع قرار گرفته است. در این پروژه استفاده از رنگ های شارپ و روشن همچون قرمز و نارنجی، فضایی سرگرم کننده و پر انرژی برای کارمندان ایجاد کرده است. یکی از چالش های اصلی در این پروژه حذف دیوارهای گچی بود تا بافت بتنی زیرین دیوارها در معرض دید قرار گیرد. در سراسر این فضا ما پرده هایی با رنگ های مختلف مشاهده می کنیم. این پرده ها منظره ای دلنشین و جذابی ایجاد کرده اند. فضاهای کاری خصوصی و عمومی به گونه ای یکپارچه در کنار یکدیگر قرار داده شده اند. در فضای مرکزی  اتاق جلسات و فضای کاری تیمی قرار داده شده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکاربهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکاربهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار بهترین رنگ ها برای دفترکار

بهترین رنگ ها برای دفترکار

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح بهترین رنگ ها برای دفترکار پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 228

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *