بهترین و جذاب ترین ترکیب رنگ برای طراحی داخلی مغازه ها

بهترین ترکیب رنگ برای مغازه

رنگ مناسب دیوار مغازه

همانطور که می دانید رنگ ها قدرت شگفت انگیزی دارند. رنگ ها می توانند به طور مستقیم بر روحیه افراد تأثیر بگذارند. رنگ ها در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطب از فضا بسیار تأثیر گذاشته و در نخستین ادراک از فضا به خوبی در ذهن ثبت می شوند. همچنین مطالعات نشان می دهد که رنگ ها نقش مهمی در تصمیم گیری افراد و زندگی روزمره آن ها دارند. از این رو بدیهی است که افراد و به خصوص طراحان داخلی می بایست شناخت کاملی از ویژگی های رنگ ها و زیر شاخه های آن ها نظیر روانشناسی رنگ، هم نشینی رنگ، ترکیب و آفرینش رنگ و همچنین روابط میان مصالح، بافت و رنگ داشته باشند. آنچه بیش تر در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد هم نشینی رنگ ها و بررسی تأثیر متقابل آن ها بر یکدیگر است. تأثیر رنگ فضا بر افراد در طراحی داخلی مغازه ها نیز صادق است. حتی محصولی که شما قصد ارائه و فروش آن را دارید، به طور مستقیم تحت تأثیر رنگ فضای داخلی فروشگاه قرار می گیرد. از این رو برای جذب و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در ابتدا و همزمان با طراحی داخلی باید انتخاب رنگ مناسب را در نظر داشته و متناسب با نوع فروشگاه، مشتریان و همچنین نوع محصولی که ارائه خواهید داد، بهترین رنگ ها را برای دیوارها و سایر بخش های مغازه انتخاب کنید.

رنگ مغازه برای جذب مشتری

جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند، هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی و یا روشنی حقیقی اش را می نمایاند. رنگ های سرد، مختصری دمای بدن نگرنده را کاهش داده و رنگ های گرم باعث مختصری افزایش دمای بدن می شوند. به لحاظ بصری رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند. رنگ های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرار گیرند از نظر بصری تأثیر بیش تری خواهند داشت، این نوع آرایش ساختاری ساده را بر رنگ ها حاکم کرده و ورای حضور محض رنگ ها می تواند بافت انتقال مفهوم و یا نوعی نظم گردد. همچنین رنگ می تواند به شاخصه تجاری یک بند، کمپانی، یا محصول تبدیل شود. شما باید به عنوان طراح برای دیوارها و تمامی بخش های مغازه، رنگ هایی را انتخاب کنید که مخاطب را در نگاه اول جذب کرده و وی را به داخل فروشگاه شما دعوت کند و همچنین آن ها را برای مدت زمان زیادی در داخل فروشگاه نگه دارد، زیرا امکان خرید در مواقعی که افراد در مدت زمان طولانی تر در فروشگاه می مانند، بالاتر می رود. تمامی مواردی که ذکر شد بدان معناست که شما نمی توانید دیوارها و سایر بخش های مغازه را با رنگ های مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید. باید رنگ هایی را انتخاب کنید که در درجه اول متناسب با محصولات فروش باشند و توجه مخاطبان را در نگاه اول جذب کرده و آن ها به داخل مغازه شما دعوت کنند. از این رو توصیه خط معمار به شما این است که برای این کار بهتر است به دفاتر معماری و طراحی داخلی مراجعه کرده و با متخصصان و مشاوران طراحی داخلی مشورت کنید. آن ها با در نظر گرفتن مسائل مختلف از جمله نوع فروشگاه، متراژ، سلیقه مخاطبان و موقعیت قرار گیری مغازه، بهترین ترکیبات رنگی را به شما پیشنهاد می دهند. اگر شما نیز قصد طراحی فروشگاه خود را دارید، می توانید با متخصصان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

حال باید بدانیم که رنگ های مناسب برای جذب مشتری به داخل مغازه ها کدامند و چه مواردی را در انتخاب رنگ باید در نظر داشته باشیم.

چرا رنگ ها در طراحی داخلی فروشگاه ها اهمیت دارند

_ حس و حال و هوای فروشگاه شما در ۹۰ ثانیه اول به مشتریان منتقل می شود.

_ تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که رنگ ها به تنهایی حدود ۹۰ % در نگاه اول بر مخاطبان تأثیر می گذارند.

_ حدود ۸۵% خرید کالاها تحت تأثیر رنگ ها قرار می گیرد.

_ همانطور که می دانید، رنگ ها می توانند حس شادی، ناراحتی و به علاوه اضطراب را برانگیزانند.

_ تقریبا حدود ۷۵ % از تصمیم گیری های خرید در فروشگاه صورت می پذیرد.

_ مشتریان به طور بالقوه ای ظرف ۹۰ ثانیه پس از ورود به فروشگاه به طور ناخودآگاه قضاوت می کنند.

_ بین ۶۳_۹۰% تأثیر گذاری فروشگاه بر مبنای رنگ فضا صورت می گیرد.

_ تقریبا ۵۰% از مشتریان اگر ظاهر مغازه را دوست نداشته باشند، مجددا به آن مراجعه نخواهند کرد.

_ حدود ۹۳ % از خرید بر اساس ظاهر بصری صورت می پذیرد.

_ رنگ ها تا ۸۰ % معرفی و شناخت نام تجاری را افزایش می دهد.

نکات مهم در انتخاب رنگ فضای داخلی مغازه

_ سعی کنید از پالت رنگی استفاده کنید که به مستقیم با محصول که ارائه می دهید در ارتباط می باشند. به عنوان مثال اگر شما محصولات کودکان را ارائه می دهید، بهتر است که از رنگ های پاستلی، رنگ های خاموش، صورتی و آبی روشن استفاده کنید.

_ اگر متراژ مغازه شما زیاد است، بهتر است که سقف آن را تیره تر از سایر بخش ها رنگ آمیزی کنید. این باعث می شود تا فضای فروشگاه شما صمیمی تر دیده شود.

_ در انتخاب رنگ برای فروشگاه خود باید رده سنی مشتریان را نیز در نظر داشته باشید. به طور مثال، اگر عمده مشتریان شما جوان هستند بهتر است که از رنگ های روشن، گرم و پر انرژی استفاده کنید.

بهترین ترکیب رنگ برای مغازه

شاید این سوال نیز برای شما هم پیش آید که بهترین ترکیب رنگ برای مغازه کدام است. برای درک این موضوع بهتر است که در ابتدا ویژگی های رنگ ها را بدانید و متناسب با فروشگاه خود و محصولی که برای فروش به نمایش خواهید گذاشت، بهترین ترکیب رنگ انتخاب کنید:

رنگ قرمز: این رنگ به سرعت توجه را به خود جذب کرده، ضربان قلب را افزایش داده و همچنین منجر به تصمیم گیری سریع می شود.  به همین دلیل در دکوراسیون فروش های فوق العاده معمولا از این رنگ استفاده می کنند. این رنگ احساسات افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود در خرید خود به سرعت تصمیم بگیرند. از طرفی این رنگ از دسته رنگ هایی است که اشتها را تحریک می کند. از این رو استفاده از آن در مغازه های مواد غذایی و به خصوص شکلات فروشی می تواند گزینه مناسبی باشد.

صورتی: رنگ صورتی باعث شادی، سبکی و همچنین راحتی می شود. صورتی رنگی آرامش بخش است. این رنگ سال هاست که به عنوان رنگ دخترانه شناخته شده است. از این رو در محصولات زنانه به وفور به چشم می خورد. شما می توانید از این رنگ برای فروشگاه هایی که مرتبط با محصولات زنانه است، استفاده کنید.

نارنجی: این رنگ محرک حس شادی در افراد است. نارنجی رنگی با انرژی است و انرژی مثبتی به افراد منتقل می کند. بنابراین نارنجی رنگی هیجان انگیز است و برای فروشگاه هایی مانند لوازم ورزشی مناسب می باشد.

آبی: آبی نماد امنیت و اعتماد است، همچنین با توجه به این که یادآور دریا و آسمان است، آرامش را منتقل می کند. این رنگ یکی از رنگ های پرکاربرد برای فروشگاه ها می باشد.

مشکی: مشکی تصوری کلی از قدرت، اقتدار و لاکچری بودن را ایجاد می کند. این  رنگ برای فروشگاه هایی چون لوازم الکترونیکی، موبایل فروشی و همچنین مغازه های پوشاک مردانه به کار می رود. همچنین باید افزود که در فروشگاه های کوچک، رنگ سیاه به طور موثری محصولات را برجسته می سازد. شما می توانید در مغازه خود برای برجسته ساختن محصولات جدید از این رنگ به عنوان پس زمینه استفاده کنید.

در ادامه با دیدن تصاویر بهترین ترکیب رنگ برای مغازه، خط معمار را همراهی کنید.

بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازهبهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه بهترین ترکیب رنگ برای مغازه

در این بخش به بهترین ترکیب رنگ برای مغازه پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,373

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *