برگزیده هایی از نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا

نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا

برگزیده هایی از نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا

درست است که استخرهای روباز برای ورزش کردن، گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان و انجام دادن انواع سرگرمی ها مناسب می باشند. اما تمامی نکاتی که گفته شد در فصل تابستان و در هنگاهی که هوا سرد نیست کاربرد دارد. بنابراین طراحان در پی حل این مشکل، استخرهای سرپوشیده را برای ویلاها جایگزین کرده اند. اگر چه استخرهای سرپوشیده امکاناتی را که استخرهای موجود در فضای باز را ندارند، اما طراحان با به کارگرفتن خلاقیت خود، فضاهای خیره کننده ای را بوجود آورده اند. علاوه بر این، برخی دیگر از افراد تمایل دارند که در ویلاهای خود استخر سرپوشیده داشته باشند. استخرهای سرپوشیده در خانه همیشه یک مکان نفیس برای تمامی اعضای خانواده ایجاد می کنند و فضای تفریحی مورد نیاز آن ها را فراهم می آورند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که استخرهای سرپوشیده برای تمامی فصل های سال مفید می باشند. با داشتن استخر سرپوشیده دیگر افراد می توانند از شنا کردن در تمامی فصول سال لذت ببرند و دیگر نیازی به انتظار داشتن روزهای گرم و آفتابی نیست. طراحی استخر سرپوشیده باید با طراحی و دیزاین سایر بخش های خانه شما مطابقت داشته باشد. طراحی استخر سرپوشیده می بایستی همانند یک جزئی از خانه، از تمامی مبانی و اصول معماری و طراحی داخلی خانه پیروی کند. برخی از افراد به اشتباه چنین فکر می کنند که طراحی استخرهای سرپوشیده در منازل به عنوان بخشی از تزئینات یک ویلا می باشند، اما برخلاف آن چنین نیست و آن ها به عنوان عناصر اساسی در برنامه طراحی معماران به شمار می آیند. استخرهای سرپوشیده به عنوان مرکز اصلی بسیاری از لحظات مهم زندگی افراد خواهد بود، بنابراین باید اطمینان حاصل کرد که این امری عملی و دلپذیر برای هر دو اعضای خانواده و میهمانان آن ها خواهد بود.

بنابراین هنگام طراحی استخر سرپوشیده موارد مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد:

در ابتدا، باید در مورد هدف ساخت یک استخر سرپوشیده و روش استفاده از آن فکر کنید. این که آیا قصد دارید به طور حرفه ای در این فضا شنا کنید؟ آیا صرفا جهت ایجاد تفریح و سرگرمی می خواهید استخر ایجاد کنید؟ و سوالاتی دیگر از این قبیل می باشد. شما برای تعیین شکل و اندازه استخر منزل خود باید به این گونه سوال ها پاسخ دهید. همچنین اگر شما دارای کودک هستید، باید فضایی کم عمق را برای او در نظر داشته باشید.

اگر تصمیم به ایجاد استخر سرپوشیده دارید، بهترین فضا برای قرارگیری آن در طبقه همکف و یا زیرزمین می باشد. ساخت استخر در طبقات فوقانی توصیه نمی شود و مجاز هم نیست، زیرا می تواند آسیب های جدی را به ساختمان وارد کند. استخر های سرپوشیده در زیر زمین ها نیز می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین شما باید مکان قرارگیری استخر را مورد بازرسی قراردهید تا اطمینان حاصل کید که فضا دارای ارتباطات الکترونیکی و تهویه مناسب می باشد.

بسیاری از افراد امروزه از ایجاد استخرهای مستطیل شکل ممانعت می کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که استخرهای مستطیل شکل را دوست ندارید، توصیه می کنیم که روی اشکال مدور، بیضی، و حتی مربع شکل نیز فکر کنید. شکل استخر میز بسیار اهمیت دارد، هم به دلیل تنظیم فضا و هم جهت منحصر به فرد بودن. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی اوقات ساده ترین راهکارها بهترین راه حل ها می باشند.

 افرادی که مصمم به ایجاد استخر در منزل خود می باشند، معمولا شناگرانی با تجربه نیز هستند که از مسائل و توصیه های ایمنی آگاه می باشند. با این وجود توصیه می کنیم به کفپوش های اطراف استخر توجهی ویژه داشته باشید و متریالی را انتخاب کنید که مناسب باشد، حتی اگر ظاهری جذاب نداشته باشد.

همانطور که می دانید استخر های سرپوشیده جزئی جدایی ناپذیر از منزل شما می باشند. همچنین می توان گفت که خطرناک ترین و حساس ترین منطقه منزل شما می باشد. بنابراین باید در انتخاب متریال به کار رفته شده در آن حساسیت داشته باشید و از متریالی با بالاترین کیفیت استفاده کنید.

دقت داشته باشید که به اشتباه استخر را در فضایی تاریک قرار ندهید. در صورت امکان سعی کنید در اطراف آن تعداد زیادی پنجره قرار دهید و این اطمینان را حاصل کنید که امنیت در طول شبانه روز در این فضا وجود دارد. حتی توصیه می کنیم که از انواع نورپردازی ها برای روشن ساختن استخر استفاده کنید.

استخرهای سرپوشیده خطر قرارگرفتن در معرض رطوبت را دارند. بدین صورت برای محفوظ نگه داشتن آن ها از این وضعیت، محیط باید تهویه کافی را داشته باشد. برای استخرهایی که در طبقه همکف قرار دارند ایجاد این شرایط آسان تر می باشد. افراد می توانند با باز گذاشتن پنجره ها رطوبت موجود در فضا را از بین ببرند.

اگر این امکان وجود دارد، سعی کنید که استخر را نزدیک به خروجی قرار دهید. بدین ترتیب می توانید این بخش از فضا را به قسمت خارجی متصل سازید. این می تواند مکملی هم در کنار لذت بردن از شنا کردن به حساب بیاید، به خصوص در فصل تابستان قرار دادن آن در نزدیکی خروجی ضروری می باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا دعوت می نماید.

نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا نمونه استخر سرپوشیده برای ویلا

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 6,730

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *