بررسی نمونه ای از نمای ویلاهای مدرن و مینیمال، دفتر معماری Fran Silvestre

نمای ویلاهای شمال

ویژگی های طراحی خانه های مدرن و مینیمال

مینیمالیسم با وجود گذشت سال ها، به عنوان یک فلسفه طراحی و شیوه زندگی در میان عموم مردم محبوبیت یافته است. معماری مینیمالیستی دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی است. سادگی در فرم، فضا، مادی بودن، جزئیات و رنگ. همچنین طراحی مینیمالیستی محدودیت در تقسیم بندی و اصلاح فضا برای دستیابی به مکانی واضح را نشان می دهد.

ویژگی های طراحی خانه های مدرن و مینیمال عبارت است است:

_ سادگی در فرم و عملکرد.

_ پوشش دیواری ساده.

_ فضاهای باز، ساده و پرنور.

_ جزئیات ساده و عدم ایجاد پیچیدگی.

_ استفاده استراتژیک از متریال برای ایجاد جذابیت بصری، بافت و شخصیت منحصر به فرد در فضا.

سادگی در فرم و عملکرد

بسیاری از خانه های مینیمالیستی دارای پلان های ساده و کارآمد با حجمی انباشته از فضاها هستند. این وضوح را در برنامه ایجاد می کند ، جایی که فضاها قابل پیش بینی و بدون عارضه هستند. فرم های ساده، پلان ها باز، وجود حداقل دیوارهای داخلی، فضاهای کم مصرف و تأکید بر نماها و نور روز مشخص کننده بسیاری از پلان های خانه های مینیمال هستند.در نمای ویلاهای مینیمال و مدرن نیز شاهد همین سادگی در فرم، رنگ و متریال هستیم. به طور کلی سادگی در تمام جزئیات یک ویلا و عدم ایجاد پیچیدگی، منحنی ها و زوایای اضافی از ویژگی های سبک مینیمال می باشد. همچنین می توانیم سادگی در طراحی پشت بام را نیز از ویژگی های منحصر به فرد سبک مینیمال بدانیم.

پوشش دیواری ساده

استفاده از یک ماده پوششی ساده در پوشته بیرونی و دیوارهای داخلی  به سادگی می تواند جذابیت بصری در فضای داخلی و نمای ویلاهای مدرن و مینیمال ایجاد کند.

فضاهای باز، ساده و پرنور

ایجاد فضاهای باز و پرنور از شاخصه های اصلی در طراحی فضاهای داخلی با سبک مینیمال می باشد. شما باید برای فضای داخلی پلان باز را در نظر داشته باشید. همچنین قرار دادن پنجره های بزرگ و سرتاسری می تواند به ورود نور طبیعی در داخل فضا کمک کند.

جزئیات ساده و عدم ایجاد پیچیدگی

در طراحی داخلی ویلاهای مینیمال، همانطور که از نام آن پیداست، باید از افزودن جزئیات خودداری کرد. از اشیا و مبلمان ساده باید به کار برد و تا حد امکان از قرار دادن وسایل اضافی و غیر ضروری جلوگیری کرد.

استفاده استراتژیک از متریال برای ایجاد جذابیت بصری، بافت و شخصیت منحصر به فرد در فضا

همچنین سعی کنید که در طراحی خانه هایی با سبک مینیمال با استفاده از متریال موجود، جذابیت بصری ایجاد کنید. در ادامه خط معمار قصد دارد تا نمونه ای از طراحی داخلی و نمای ویلاهای مدرن و مینیمال را که توسط استودیو Fran Silvestre طراحی شده است را به شما معرفی کند. این دفتر معماری نمونه های بی نظیری را از فضاهای مینیمال از خود به جای گذشته است که در بخش های پیشین برخی از این نمونه ها را برای شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشتیم.

ایده طراحی ویلای مینیمال ، پروژه ای از دفتر معماری Fransilvestre

ویژگی سبک مینیمال در دیزاین آپارتمان، The fourth House

معماری ساختمان مسکونی، حجم ایستا و مینیمال

معماری و دیزاین خانه، حضور نور در مرکز خانه

سبک مینیمال در معماری و دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی اداری مدرن و مینیمال

شرح پروژه از زبان معمار

این پروژه بر سطح تپه ای در مجاورت زمین گلف در منطقه Rio de Janeiro قرار گرفته است. این ویلا از دو حجم مجزا تشکیل شده است که در سطح زمین به یکدیگر متصل می شوند. هر یک از این عناصر بر روی نواری که آن را نگه می دارد، قرار گرفته اند.

نقطه تماس بین هردو حجم، هسته ارتباطات را تشکیل می دهد. طبقه همکف با فضای روز به سمت خانه مجاور هدایت می کند. با گذر از این مکان، افراد به فضای استخر که در نوعی حیاط داخلی قرار گرفته، می رسند. این بخش یک باغچه سرپوشیده ای را ایجاد می کند.

در طبقه بالایی افراد در سالن ها و اتاق ها از چشم انداز زیبای ریو لذت می برند  در عین حال می توانند از طریق راهرو به حیاط دسترسی یابند. این راهرو علاوه بر سهولت دسترسی به حیاط، تهویه مناسبی را برای این بخش فراهم می آورد. ارتباط میان حجم بالایی و حجم پایینی، یک فضای سرپوشیده ای را شکل می دهد که متناسب با سطح استخر می باشد و به نوبه خود امکان دسترسی به فضای داخلی ویلا را فراهم می آورد. همچنین دو گذرگاه وجود دارد که به طور متفاوتی قرار گرفته اند و از کیفیت های ممتاز و خاص محیط بهره می برند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال نمای ویلاهای شمال

نمای ویلاهای شمال

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 2,403

۱ دیدگاه

  1. تهران بلیط گفت:

    خیلی ممنونم به خاطر مطالب خوبی که قرار میدین. این مقالههم مانند بقیه فوق العاد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *