برج ها و آسمان خراش های برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

برج ها و آسمان خراش های برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

گسترش زندگی از خیابان های شهری به آسمان ، برج ها و آسمان خراش ها از برجسته ترین ویژگی های شهرهای مدرن هستند. در سال ۲۰۱۹ چندین برج و آسمان خراش که رویکردهای خلاقانه و خلاقانه نسبت به عمودی را نشان می دهند توسط معماران برجسته طراحی شده و اجرا در آمده اند. در ادامه خط معمار قصد دارد ۱۰ نمونه برتر آن ها را که توسط سایت Designboom  منتشر ده است را برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذارد.

the tallest skyscraper in western europe planned for rural denmark

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

در این پروژه با ارتفاع ۳۲۰ متر، قرار است که دفتر مرکزی شرکت مد و فشن BESTSELLER به فعالیت بپردازد.

ruler of dubai’s fingerprint forms base of SOM-designed tower

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

پروژه HH sheikh mohammed bin rashid al maktoum inaugurates burj jumeira در دبی توسط استودیو SOM طراحی شده است. نخست وزیر امارات و حاکم دوبی، پیش بینی می کند که این پروژه با اطراف آن (مرکز شهر جمیرا) ، پیرامون چشم انداز دوبی به عنوان شهر آینده که از طراحی بی نظیر و زیرساخت های منسجم خود متمایز است ، خدمت خواهد کرد. این پروژه در حال ساخت است و تا سال ۲۰۲۳ به اتمام خواهد رسید.

KPF completes CITIC tower, beijing’s tallest buildingبرج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این پروژه با ارتفاع ۵۲۸ متر، جزو بلند ترین برج های بناشده در پکن و چهارمین در چین و هشتمین برج مرتفع در سراسر دنیا شناخته شده است. فرم و قالب این برج از “Zun” که یک ظرف آیینی چینی در عهد برنز می باشد، الهام گرفته است.

hamonic + masson designs tower with ‘island’ swimming pools

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

استودیو hamonic + masson & associés در این پروژه سعی کردند که یک برج مسکونی برای تسخیر جذابیت و زیبای در قبرس طراحی کنند. در هر ارتفاعی از این برج ما شاهد استخرهای مجزایی هستیم که هر یک مستقیما به واحدهای جداگانه متصل می شوند.

MAD architects proposes ‘slender and fluid’ tower for new york

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

این پروژه در نیویورک قرار گرفته و توسط استودیو MAD طراحی شده است. این برج بر خلاف برج های معمولی شهر که معمولا طرح های متفاوت و با ابهتی را به نمایش می گذارند، نمای پرده مانند شیشه ای و رنگی را نشان می دهد که به آرامی سمت راس آن حرکت کرده و محو می شود.

MVRDV proposes to clad ‘taipei twin towers’ with interactive media façades

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

این پروژه در در تایپه قرار دارد. در طراحی این برج ما شاهد حجم های مکعبی و رنگینی هستیم که روی یکدیگر قرار گرفته اند. هر یک از این باکس های رنگی برنامه کاری خود را به صورت بصری از طریق نماهای رسانه ای تعاملی به نمایش می گذارند.

raffles city chongqing by safdie architects begins phased opening

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

این پروژه با کاربری چند منظوره اداری، مسکونی، هتل، خرده فروشی و تفریحی در یک سایتی با مساحت ۲۲٫۷ هکتاری قرار گرفته و استودیو safdie آن را طراحی کرده است. موقعیت قرارگیری این پروژه در محل تلاقی رودخانه های یانگ تسه و جیالینگ بوده که از لحاظ تاریخی، زمانی مهم ترین دروازه شهر و ورودی رسمی شاهنشاهی در این بخش قرار داشته و آن دروازه chaotian می باشد. این منطقه امروزه، جزو روبه رشدترین و پرجمعیت ترین کلانشهرهای دنیا با جمعیت بالغ بر ۳۰ میلیون نفر می باشد.

prague’s ‘shipwreck tower’ in the czech republic

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

این پروژه با ارتفاع ۱۳۵ متر و ساختاری نیمه مجسمه ای در پراگ قرار دارد و معمارانی چون  david černý و tomáš císař آن را طراحی کرده اند. این پروژه در حال ساخت می باشد و در سال ۲۰۲۴ به اتمام خواهد رسید.

 ۱۱۱ west 57th street by SHoP architects tops out in NYC

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

در  طراحی این پروژه طراحان قصد داشتند تا المان های نیویورک کلاسیک را به کار ببرند. بنابراین طراحان با ایجاد ساختاری جدید با حفظ المان های سنتی توانستند در عین حال تصویری از آسمان خراش های موجود در دنیای امروزی را به نمایش بگذارند که به طور همزمان بخشی از تاریخ را در خود حفظ کرده است. این ساختمان هم در زیبایی و هم در عملکرد به صورتی یکپارچه می باشد. همچنین در ساخت این آسمان خراش طراحان در عین استفاده از فن آوری ها و متریال مدرن، سعی بر حفظ بافت معماری قدیم را داشته اند. هر یک از پانل های موجود در این ساختمان به طور جداگانه قالب گیری شده و لعاب آن به صورت دستی می باشد.

leeza SOHO tower in beijing by zaha hadid architects

برج ها و آسمان خراش های ۲۰۱۹

پروژه leeza SOHO جزو یکی از برترین پروژه های زاحا حدید می باشد. این برج در چین بنا شده و دارای بلندترین آتریم جهان است. به عنوان بخش اصلی پلان، این برج با ۴۵ واحد اداری با مساحت کلی  ۱۷۲,۸۰۰ متر مربع، فضاهای اداری با متراژهای متوسط و کوچکی را برای مشاغل مختلف فراهم می آورد. با توجه به این که این برج در مجاورت خط مترو در پکن قرار دارد، این سایت به صورت مورب توسط یک تونل زیرزمینی خط مترو جدا شده است.

با قرارگیری این تونل، طراحی این حجم به دو بخش تقسیم می شود که در پوسته ای یکپارچه محصور شده اند. اتصال این دو حجم در بالاترین بخش این ساختمان صورت می گیرد و بنابراین بلندترین آتریم موجود در ساختمان های جهان را با ارتفاع ۱۹۴٫۱۵ متر ایجاد می کند.

در این بخش به شرح برج ها و آسمانخراش های برتر ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 747

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *