بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری به سبک صنعتی

بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری

بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری به سبک صنعتی

همانطور که پیش تر بارها در وب سایت خط معمار در رابطه با سبک صنعتی صحبت کرده ایم، این سبک معماری داخلی را می توان پراستفاده ترین سبک مورد استفاده در فضاهای داخلی در سالهای اخیر دانست. در مورد چرایی و دلیل این امر نیز، صحبت کرده ایم و دلال منطقی این گرایش بزرگ را توضیح داده ایم که البته می توان دلایل دیگری نیز برای این موضوع متصور شد.

دلایل اصلی گرایش به سبک صنعتی را به طور اجمالی و خلاصه می توان به صورت زیر بیان نمود:

 – نیاز به خلق فضاهایی با معماری متفاوت نسبت به فضاهای مدرن و مینیمال و … . در حقیقت باید این دلیل را نیاز به تنوع در خلق فضا عنوان نمود. چرا که فضاهایی که به سبک های متعارف معماری نظیر مدرن ساخته می شوند، سالهای سال مورد استفاده بوده اند و حال، نیاز به یک فضای متفاوت، سبب گرایش به سبک صنعتی گردیده است. زیبایی این سبک نیز پاسخ مناسبی به این نیاز بوده است.

 – مدیریت هزینه های اجرایی پروژه. در سبک صنعتی، هزینه های اجرایی پروژه به دلیل استفاده از متریال های نسبتا ارزان قیمت نظیر آجر، بتن و …، نسبت به دیگر سبک ها، می تواند پایین تر باشد. از این رو می توان توقع داشت یکی از دلایل اصلی گرایش بالا به استفاده از این سبک، هزینه های اجرایی پروژه ها باشد.

به غیر از دلایل ذکر شده، می توان دلایل دیگری نیز برای این امر متصور بود. نظیر تغییر ذائقه مخاطب و گرایش به فضاهای سردتر. اگر شما نیز دلیل دیگری برای این موضوع متصور هستید، می توانید از طریق بخش نظرات، ایده های خود را با ما و سایر معماران به اشتراک بگذارید.

از این مقدمه کوتاه که بگذریم، به آپارتمان مورد بررسی این بخش می رسیم. این پروژه، در حقیقت بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری در قلب شهر شیکاگو آمریکا می باشد. این پروژه، توسط دفتر معماری آمریکایی، Vladimir Radutny Architects صورت گرفته است. این آپارتمان، در حقیقت یک فضای زیر شیروانی در یک ساختمان نسبتا قدیمی است. معماران باید با توجه به شرایط موجود آپارتمان و ساختمان، طرح خود را ارائه می نمودند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، سازه بتنی ساختمان بصورت اکسپوز مورد استفاده قرار گرفته است. این کار هم حالت دکوراتیو به آن ها می دهد و هم دست طراحان را برای ایجاد یک فضای صنعتی باز گذاشته است. البته، این سبک استفاده از سازه ساختمان و بتن اکسپوز، باید با طبع و نظر کارفرما نیز هماهنگ باشد. از سوی دیگر، دیوارهای آجری داخل آپارتمان حفظ شده و بدین شکل، در نگاه اول با آپارتمان نسبتا سرد و خشن روبرو هستیم.

به همین دلیل، طراحان پروژه، برای غلبه بر سردی و خشونت برخواسته از متریال هایی نظیر آجر و بتن، به سراغ چوب و به طور دقیق تر MDF رفته اند. سازه چوبی نسبتا بزرگی در سراسر این آپارتمان کار شده است. بواسطه این سازه چوبی، یک نیم طبقه ایجاد گردید است که کاربری آن اتاق خواب است. استفاده از چوب، سبب ایجاد تعادل به لحاظ انرژی و گرما در این آپارتمان شده است و شما فضا را خشن و سرد نخواهید دید.

طراحان کوشیده اند در این فضا، آجر و بتن را به شکل دکوراتیو حفظ کنند. از این رو در هر نقطه ای که نیاز به یک دیوار یا سقف متفاوت داشته اند، به سراغ متریال های دیگر نظیر گچ رفته اند. به این صورت نقش دکوراتیو این متریال ها نیز حفظ شده است.

نکته آخر اینکه، سبک صنعتی، بطور معمول در فضاهای با کاربری اداری، تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد  و کمتر در فضاهای مشکونی شاهد استفاده از این سبک هستیم. اما این آپارتمان مسکونی، نمونه از استفاده از ویژگی های سبک صنعتی در کاربری مسکونی است. اگر به عنوان طراح و معمار قصد دارید فضایی مسکونی با این سبک طراحی نمایید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به این آپارتمان نیز داشته باشد و از ایده ها و تجارب معماران این پروژه نیز، بهره ببرید. در ادامه، برای مشاهده تصاویر این آپارتمان ۲۰۰ متری با خط معمار همراه باشید.

بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری

بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری

  

در این مطلب به بررسی پروژه بازسازی آپارتمان ۲۰۰ متری در شهر شیکاگو پرداخته ایم. این آپارتمان به سبک صنعتی طراحی مجدد شده است.

 

تحریریه خط معمار

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 554

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *