بازسازی آپارتمان شماره ۱۵، مرتضی علی نیا مقدم و M.A.M Studio

طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان شماره ۱۵، مرتضی علی نیا مقدم و M.A.M Studio  –

طراح :  مرتضی علی نیا مقدم  M.A.M Studio –

محل پروژه : تهران – سعادت آباد – خیابان پانزدهم غربی – پلاک ۳۶ – واحد ۱۰

کارفرما : آقای حمید بابایی

مساحت : ۱۵۰ متر مربع

سال اجرا : شهریور ۱۳۹۳ – آبان ۱۳۹۳

اجرا : مرتضی علی نیا مقدم  – حمید بابایی

تیم طراحی : الیکا زارعی – فرشاد فرهد – اشکان کاظم لو

ارایه : اشکان کاظم لو

واحدهای مسکونی آپارتمانی به تناسب متراژ ، نوع نورگیری و ریزفضاها دارای کیفیت های متفاوتی هستند .گاهی به دلیل متراژ ، نورگیری و تقسیم بندی فضایی ، فضاهای پرت و غیر قابل استفاده ی زیادی در این واحدها شکل می گیرد . 

واحد مسکونی سعادت آباد با متراژی حدود ۱۵۰ متر مربع دارای فضای غیرقابل استفاده زیادی بود که با توجه به نوع تقسیم ریزفضاها و نورگیری ، هیچ گونه چیدمانی در آن شکل نمی گرفت و فضایی حدود ۴۰ متر مربع در این واحد به صورت پرت شکل گرفته بود . چالش اصلی پروژه شکل دادن و تعریف فضایی جدید برای این قسمت ها در واحد بود .

مساله اصلی که در طراحی در نظر گرفته شد ، اضافه کردن عملکرد برای تعریف این فضا بود . بدین صورت سعی بر آن شد تا با تعریف کردن فضایی برای نشیمن و tv.room  ، کتابخانه و همچنین بازتعریف ورودی فضای خصوصی ، فضای پرت موجود شکلی تازه گرفته و در خدمت کاربر باشد .

دکورهای چوبی طراحی شده این امکان را فراهم کرد تا تعریف درستی برای هریک از این فضاها شکل بگیرد .همچنین برای جداکردن فضای پذیرایی از tv.room دکوری کوتاه که تا سقف بالا نرفته و پیوستگی فضا را حفظ می کند شکل گرفت،که علاوه بر جدا کردن ریزفضاها محلی برای قرارگیری طبیعت درپروژه باشد .شومینه ی موجود در پروژه نیز که کارفرما تاکید بر حفظ آن داشت ، طراحی مجدد شد تا هماهنگ با کلیت پروژه باشد . همچنین فضای آشپزخانه و کانتر آن نیز هماهنگ با تعریف فضایی پروژه شکل گرفت تا چیدمان مبلمان tv.room به درستی شکل بگیرد . درنهایت با اضافه شدن سقف کاذب برای این فضاها ، سعی برآن شد تا تعریف عملکردی هریک به صورت جداگانه شکل بگیرد .

برای بزرگنمایی، مشاهده ی تصویر در اندازه اصلی و مطالعه توضیحات و پلان ها، بر روی تصاویر کلیک کنید و تصویر باز شده را ذخیره نمایید.

طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان طراحی داخلی آپارتمان،بازسازی آپارتمان

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 1,098

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *